Tack. Känner mig så ofantligt ledsen, helt säker på att det främst är gravhormonerna (då jag känt sån oerhörd nedstämdhet första veckorna varje gång jag varit gravid, och jag kände likadant redan för ett par veckor sedan innan jag ens visste att jag var gravid). Situationen spär såklart på känslorna antar jag. Känner mig så uppgiven, trött och ledsen. Inget driv kvar. Känns helt hopplöst denna tanke om fler barn nu, hur ska det någonsin gå när åldern redan är hög och tiden tickar med alla graviditeter som blir fel?
Har massa saker som hänger i luften, på jobbet tex, men jag har ingen initiativförmåga kvar till det heller. Och idag tappade jag det på dottern när hon var lite strulig med tandborstningen, och sen bröt jag ihop och bara grät och grät och stackars lillan fick trösta sin mamma som precis skällt på henne.
Ingen lust, ingen ork, ingen glädje att öht gå till jobb imorgon eller åka iväg och bada med kompis på em/kvällen. Jag får ju inte ens bada nu och jag älskar att bada. Vet samtidigt att jag inte mår bättre av att gå hemma.
Känns så jobbigt att det hormonella ger sån påverkan på måendet också. Både psykiskt och fysiskt med illamående. Bara vänta och stå ut men oklart hur länge och vad vägen framåt är. Blä. Nu ska jag tröstäta ostbågar och gråta en skvätt till