En snabb återkoppling då. Jag fick ett bra intryck, hon gav ett seriöst intryck och mycket information. Skickade efter mötet en sammanställning av informationen, bokade in mig på möte med en perinatal(?) psykolog och ett möte med en tidigare patient. Fick en lista på kliniker i Sverige som har någon form av samarbete med Olga. Så sammanfattningsvis ett professionellt intryck.
MEN det är ju då problemet att den betydligt billigast kliniken, av St Petersburg och den nya på Cypern, är i Ryssland då. Vilket jag ser att UD sedan tre dagar avråder all inresa i. Jag frågade såklart om resa till Ryssland, hon nämnde inget om kriget alls utan att sedan covid startade så hade resorna löst sig med att man åkte till Tallin och sen tåg till St Petersburg. Om jag förstod rätt, mycket information och engelska är inte mitt bästa område. Men att åka tåg är ju ingen garanti att kunna passera gränserna…
Svarar mig själv här då, för sammanhang.
Har dragit igång behandling mer eller mindre för embryodonation i Ryssland nu
Fått en behandlingsplan med en himla massa mediciner och tillskott, tester, och en del ultraljud som utförs hemma och filmas. På specifika dagar med och en del saker med kort varsel. Behöver beställa en massa medicin från utlandet och fixa ultraljud med nån dags förvaring. Vet inte ens var jag ska börja när det gäller en massa prover? Min vårdcentral hade väl skrattat och lagt på luren Stressad är förnamnet…