Båda embryona har avstannat.
Läkaren ska ringa mig i eftermiddag.
Känns skit och hopplöst ☹
Undrar om detta räknas som ett försök? Har fått info men glömt.
Här är äggplock = försök (medan ev insättningar inte räknas var för sig).
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Båda embryona har avstannat.
Faan, det är säkert samma här.Här är äggplock = försök (medan ev insättningar inte räknas var för sig).
Faan, det är säkert samma här.
Allmänt gnäll, Sorry. Lite halvknäckt nu. Vet att många misslyckas och att jag inte är ensam, men nu har vi inte mycket tid på oss. Det är också köer och sommarstängt och sånt.
Läste nu att äggstockarna måste vila en cykel, så nästa cykel blir i jul för mig lagom tills de har julstängt. Sen är det ju kö också.
Men vad tråkigt, beklagarBåda embryona har avstannat.
Faan, det är säkert samma här.
Allmänt gnäll, Sorry. Lite halvknäckt nu. Vet att många misslyckas och att jag inte är ensam, men nu har vi inte mycket tid på oss. Det är också köer och sommarstängt och sånt.
Läste nu att äggstockarna måste vila en cykel, så nästa cykel blir i jul för mig lagom tills de har julstängt. Sen är det ju kö också.
BeklagarBåda embryona har avstannat.
Samma här...Verkligen inget att be om ursäkt för. Jisses jag blir nedslagen och det gäller ju inte ens mig!
❤
Usch, vad tråkigt.... Vet hur det är att behöva vänta och vänta. Jag gick i Malmö och har för mig att de räknar 1 st äggplock med alla insättningar det ger upphov till som 1 st försök.
Jag hamnade mitt i deras julledigheten förra året. Fick besked att min mens fick tidigast starta 25/11, men jag fick mens några dagar tidigare och testade anmäla mig ändå, och det gick bra. Var inne på UL-koll 3/1 och äggplock en vecka senare. Så om du inte hamnar mitt i juldagarna så hade jag testat anmäla mig ändå.
Om mi går privat och betalar själva vill jag tipsa om äggdonation utomlands. Går relativt snabbt o är billigare än i Sverige.Tack för ert stöd ❤Har pratat med läkaren nu. Hon sa "vi ska självklart fortsätta, men det finns inga garantier" . Jag ska få testa långa protokollet med ett annat läkemedel, Fostimon, med förhoppningen att det ger fler ägg! Hon sa "vi ska självklart fortsätta, men det finns inga garantier" . Nu ska hon lägga planeringen till sjuksköterskan som ska kolla så att det blir rätt tider inför att labbet ska stänga, det KAN bli så att jag får starta redan denna cykeln, vilket jag verkligen, verkligen hoppas. Nästa steg är det dags att diskutera äggdonation, vilket jag inte är säker på att min sambo är bekväm med, plus att väntetiden är 9-12 månader = vilket blir jääääkligt på håret.
Håller tummarna för att det funkar denna gången! Har tyvärr inget svar på din fråga.Min läkare på akademiska rekommenderar hysteroskopi om inte nästa återföring (nr 7) fungerar, men det är min hemortsläkare i Västerås som måste bestämma om det och på akademiska visste de inte alls hur Västerås skulle ställa sig till det. Någon som vet om det brukar vara lätt eller svårt att få till en hysteroskopi?
En annan plan i samråd med akademiska om sjunde återföringen misslyckas är också att testa FET i stimulerad cykel eftersom jag alltid gjort i naturlig dock med progesteronstöd. Får se vad som händer. Har i alla fall tid för återföring på lördag.
Grattis! Just nu är du gravid i alla fall, ta det därifrån (kan vara lättare sagt än gjort, jag vet).Har precis plussat på gravtestet (första gången i mitt liv som jag fått ett plus)
Ska meddela kliniken resultatet och sen blir man kallad på ultraljud om ca 4 veckor.
Jag vågar ju inte tro på att jag faktiskt är gravid, tänker att det säkert inte kommer att gå vägen
Har precis plussat på gravtestet (första gången i mitt liv som jag fått ett plus)
Ska meddela kliniken resultatet och sen blir man kallad på ultraljud om ca 4 veckor.
Jag vågar ju inte tro på att jag faktiskt är gravid, tänker att det säkert inte kommer att gå vägen
Grattis!!!!!!Har precis plussat på gravtestet (första gången i mitt liv som jag fått ett plus)
Min läkare på akademiska rekommenderar hysteroskopi om inte nästa återföring (nr 7) fungerar, men det är min hemortsläkare i Västerås som måste bestämma om det och på akademiska visste de inte alls hur Västerås skulle ställa sig till det. Någon som vet om det brukar vara lätt eller svårt att få till en hysteroskopi?
En annan plan i samråd med akademiska om sjunde återföringen misslyckas är också att testa FET i stimulerad cykel eftersom jag alltid gjort i naturlig dock med progesteronstöd. Får se vad som händer. Har i alla fall tid för återföring på lördag.
Har precis plussat på gravtestet (första gången i mitt liv som jag fått ett plus)
Ja de har skrivit att de rekommenderar det för att utesluta kronisk endometrit men sen väldigt försiktigt lagt till ungefär att det är "förstås dr nn i Västerås som måste besluta och utföra det som inremitterande läkare, och anser dr nn att det inte är aktuellt går vi vidare med hrt-cykel istället", haha. Och så har jag fått brev om att jag ska ringa Västerås vid negativt test och fråga om hysteroskopi då.Läkarna på Ackis bör ju skriva i din journal vad de anser behöver göras och varför de inte kan göra det.