Japp! Och beviset för det växer i min mage.Det räcker med en gång strax före ägglossning.
(När jag väl hade ägglossning tog det ett försök. Men då hade vi försökt i flera år. Antagligen utan ägglossning.)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Japp! Och beviset för det växer i min mage.Det räcker med en gång strax före ägglossning.
Kroppen kan vata lite knas efter ett missfall. Det är inte ovanligt att det blir så som du beskriver.Hej, jag hoppar in här oss er.
Har redan tre barn och i början av sommaren blev jag gravid igen (oplanerat men vi blev väldigt glada).
I mitten av v. 7 fick jag bruna flytningar och visade sig vara en ofostrig graviditet (tror det kallas sa när det befruktade ägget fäste men aldrig börjde utvecklas). Det var för 4 veckor sen och jag blödde i 3 veckor. Kontroll för 2 veckor sen och allt var da ute och hcg värdet tag pa 300. Kontroll igen i tisdags och allt sag bra ut, hcg värde pa 60.
Igar började jag fa blödningar igen och idag är det ganska mkt, men precis som en vanlig mens.
Vad tror ni? Det kan väl inte vara mens redan igen? Da skulle ägglossningen gar varit när hcg värdet fortfarande lag 300, det gar väl inte?
Det är väl (tyvärr) en del här som gatt igenom missfall, vad har ni fatt för rekomendationer om hur länge ni ska vänta innan ni försöker igen?
Ha ha ha! Det tycker jag var roligt sagtHon sade att "När du börjar med sprutorna kan hästen ligga på rygg och lata sig". Jag blev lite överrumplad av det och tänkte inte på att fråga varför.
Tack för svar allihopa. Det borde inte vara någon fara att rida lite lugnt då så länge det känns bra.
Min rekommendation från läkaren var att försöka igen när jag kände mig psykiskt redo, bara jag hade slutat blöda.Hej, jag hoppar in här oss er.
Har redan tre barn och i början av sommaren blev jag gravid igen (oplanerat men vi blev väldigt glada).
I mitten av v. 7 fick jag bruna flytningar och visade sig vara en ofostrig graviditet (tror det kallas sa när det befruktade ägget fäste men aldrig börjde utvecklas). Det var för 4 veckor sen och jag blödde i 3 veckor. Kontroll för 2 veckor sen och allt var da ute och hcg värdet tag pa 300. Kontroll igen i tisdags och allt sag bra ut, hcg värde pa 60.
Igar började jag fa blödningar igen och idag är det ganska mkt, men precis som en vanlig mens.
Vad tror ni? Det kan väl inte vara mens redan igen? Da skulle ägglossningen gar varit när hcg värdet fortfarande lag 300, det gar väl inte?
Det är väl (tyvärr) en del här som gatt igenom missfall, vad har ni fatt för rekomendationer om hur länge ni ska vänta innan ni försöker igen?
Skickat en egen vårdbegäran om missfallsutredning. Försöker hoppas att jag ska få en efter två missfall pga min sjukdom och mediciner (enligt Fass kan en av medicinerna vara fosterskadande). Tror visserligen de kommer säga att jag måste vänta till nästa år ändå, men skadar inte att försöka.
Ska dessutom höra med min läkare hur mitt TSH låg förra hösten, enligt Vårdwebb för Östergötland (där det finns en sida om missfallsutredning) ska det ligga på <2,5.
Har PMS-känningar så tog ett prov och mycket riktigt, negativt igen.
Det här måste vara ett skämt..
Jag blir inte gravid pga min övervikt. Det beror inte på makens icke existerande utlösningar.
Enligt en barnmorska som aldrig träffat varken mig eller maken.
Så vi är inte ens välkomna på utredning.
Jag har tydligen helt perfekta ämnesomsättningsvärden.. men efter att jag pratat lite mer med barnmorskan så sa hon att det ju låter som att jag har pcos..och att jag borde kolla upp det. För det är pga min övervikt jag inte blir gravid. Absolut inte pga att maken inte får någon utlösning.
Jag frågade var jag ska vända mig för att få reda på om jag har pcos, men det fick jag inget svar på.
Övervikt påverkar väl graviditet om ägglossning uteblir pga övervikt?
Eller är det mer som påverkas?
Ägglossning har jag. Varenda månad...
Jag fattar inte riktigt. Har de tagit blodprov, konstaterat att du har ett problem (d v s övervikten och ev pcos) och råder dig att undersöka den, men kan inte hjälpa dig komma rätt?
Vad är det för vårdenhet egentligen?
Har du nån privat gynekolog i närheten?
Använder du ägglossningstester eller hur vet du att du har ägglossningar?Det här måste vara ett skämt..
Jag blir inte gravid pga min övervikt. Det beror inte på makens icke existerande utlösningar.
Jag har tydligen helt perfekta ämnesomsättningsvärden.. men efter att jag pratat lite mer med barnmorskan så sa hon att det ju låter som att jag har pcos..och att jag borde kolla upp det. För det är pga min övervikt jag inte blir gravid. Absolut inte pga att maken inte får någon utlösning.
Jag frågade var jag ska vända mig för att få reda på om jag har pcos, men det fick jag inget svar på.
Var de ni som hade problem med att din makes läkare inte gick att få tag på eller inte skickade remiss eller vad det var?Det här måste vara ett skämt..
Var de ni som hade problem med att din makes läkare inte gick att få tag på eller inte skickade remiss eller vad det var?
Var det någon som hade skickat remiss till fertilitetsmottagmingen eller hade tagit kontakt själva? Har de fått en remiss där det framgår problematik verkar de ju ännu konstigare att de inte vill träffa er.
Usch vad tråkigtJa precis, det var vi. Det är fortfarande inte skickat någon remiss så vi tog kontakt själva. Men det framgick tydligt i vår kontakt vilka problem maken har..
Jag testar med ägglossningstest.
Maken har fått en kallelse till avdelningen som inget gör, han har flera gånger ringt och frågat varför han blivit kallad, men han får bara till svar att dom ska skicka ett brev som ska gå iväg med posten nästföljande dag. Givetvis kommer det inget brev, för det kräver ju en arbetsinsats att skicka ett brev...
Jag undrar om barnmorskan verkligen förstod att din man har en ryggmärgsskada och i hans fall då ingen utlösning?Det här måste vara ett skämt..
Usch vad tråkigt
Han får gå på tiden, och be läkaren skicka iväg remissen under besöket...
Men så länge fertilitetsmotrtagningen inte har remisskrav borde de ju hjälpa er oavsett remiss.
Jag undrar om barnmorskan verkligen förstod att din man har en ryggmärgsskada och i hans fall då ingen utlösning?
Som vi fick reda på så har 90-95 % av alla ryggmärgsskadade män nedsatt fertilitet. Sen finns det ju olika sätt att få ut de små rackarna, men ett spermieprov borde ju faktiskt vara det första som görs, så att man vet vad man har att utgå ifrån.
Det verkar ju helt galet och idiotiskt att sinka er i tid!.. Finns ingen privat gynekolog inom rimligt avstånd, de kan ju också skriva remisser om spermieutredning.Oavsett vad så får vi inte hjälp så länge jag har för högt bmi. Enligt vad barnmorskan sa...