En tråd för oss som väntar föl 2008

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Mitrolle
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 636
  • Visningar Visningar 201 246
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

längtar tills vi startar en tråd med fölen 2008:P:P ska bli så skoj:p för nu ahr man följt alla i ett halv år:P

Finns ett sto som är beräknad 11 Januari så kanske kommer första fölet redan i veckan, jag hoppas lite på det, så det kommer en fölis tråd för 2008 snart :D

Det är wranglers sto som är beräknad på fredag :D

haha hoppas med:P:P vill att hon fotar juvret med:P:P:P så man fpår se:P har aldrig sett ett så strt juver:P

Idag har Kaela fått sin andra Virusabort spruta och tog även blodprov för levande foster!!
Så nu håller jag tummarna för att det är positivt denna gången också!!:bump:
194 dygn idag:love:

Jag håller också tummarna för att fölis är kvar! När får du besked vad blodprovet visar? Kunde inte veterinären rektalisera henne idag i stället? Eller ville du hellre ta blodprov? /AFF

Om två veckor får jag svaret så det är ganska lång väntetid.:mad:
Men den som väntar på nåt gott:D

Nä veterinärerna här omkring litar jag inte ett dyft på, det har hänt för mkt under mina hästår här.
Så dom får endast vaccinera,ta blodprov o liknande.
För rektal/Ul osv åker vi till Helsingborg, vilket inte är det närmaste men enligt mig bästa alternativet.:smirk:

Tack för tummhållningen;)

då borde jag kunna känna det på min då, som gått 210 dygn...
hur märker man skillnad på en spark och tarmrörelser? vet ju att många har blivit lurade... :cool:

då borde jag kunna känna det på min då, som gått 210 dygn...
hur märker man skillnad på en spark och tarmrörelser? vet ju att många har blivit lurade... :cool:

Haha ja jag vart lurad i början :angel: Men nu känner man verkligen skillnad :D Tarmrörelserna ligger ju och bublar sig fram, som vägor typ tycker jag att det känns :o Men en fölspark är liksom som en studs emot sin hand, man känner skillnaden bara man får känna fölsparkar.

AFF är bättre på detta om fölsparkar, och sorbisen det var dom som "hjälpte" mej att förstå skillnaden.

kan det va en spark:P:P??

Jag kände en puff och sen försvann den, och sen så kom den en smygandes lixom och puffade och sen försvann det..

Va det tarm eller föl rörelser>?

Idag har Kaela fått sin andra Virusabort spruta och tog även blodprov för levande foster!!
Så nu håller jag tummarna för att det är positivt denna gången också!!:bump:
194 dygn idag:love:

Jag håller också tummarna för att din lilla krabbat är kvar i magen. :)Du får lova att medela oss så fort du vet. Måste vara en oändlig väntan för dig.:crazy:

Ja det är lång väntan..såklart ska jag meddela er när jag vet!!:D
Men magkänslan är ändå att bääs är kvar och jag tyckte mig känna sparkar häromkvällen:angel:
Men hon vill ju inte få ngn bäbismage min donna,men den kommer väl:o

Hejsan alla!.. :D Matildas ägare hoppas(tror jag) på ett stoföl:D
Ägaren tror också att fölis kommer få ganska mycket vita tecken.. Men ägaren hoppas inte på att fölis är lik Briar! :O

Min tjej är inne på dygn 221 nu, är stor som ett litet hus med ett grundligt späcklager att ta av om man säger så. ;) Hon är lika lugn och fin i temperamentet som hon har varit genom hela dräktigheten, vilket är väldigt skönt. :angel: Det här med sparkar, har försökt känna mig för, men jag verkar ju ha känt på fel ställe.. :smirk: Måste prova en gång till!

Det låter som att det finns en till tråd med bilder och så, vart är den?

Ja det är lång väntan..såklart ska jag meddela er när jag vet!!:D
Men magkänslan är ändå att bääs är kvar och jag tyckte mig känna sparkar häromkvällen:angel:
Men hon vill ju inte få ngn bäbismage min donna,men den kommer väl:o

Hav förtröstan - jag hade samma ångest i fjol. Ena stoet blev tjock ganska snabbt och på Leira syntes nada. Sista 3 månaderna såg hon dräktig ut, innan dess var hon som vanligt. Och titta här vad som ploppade ut 19 maj i fjol :D

picture.aspx

Tanten mår mkt bättre och tycker det är skitskoj med lite snö :banana: jag tänkte att vi skulle ta en liten promenad "för säkerhets skull" och visst hade hon kunnat tänka sig det, i passage och med luftsprång :rofl: skönt att se att hon är back in business!

Mamma häst mår fortfarande bra :banana: ....så nu kom nästa skit...unghästen står med feber 40,5 grader :cry: så nu kommer jag vara skitnervös att det är nåt elakt virus som letat sig in hos oss. :devil: hua, vet inte om det blir några fler föl om det här går bra. jag kommer bli väl bli insydd efteråt ;) :crazy: tycker det är tillräckligt att vara nervös över sjuka hästar utan att behöva oroa sig över att det står dräktiga i boxarna bredvid.... :crazy:
Nu fattas det bara att bil-h-vetet går sönder oxå...

*Uppdatering*

Min pålla gick efter nyåret in i 7:e månaden. Dags för 2:a virusabortsprutan...

Tjock o go är hon iaf! :D

Å bebisen hennes har disco varje
kväll när morsan äter kvällsmat!

Senast ändrad av en moderator:

Nawww så sööt:love:Jag hoppas Kaelas bäääs också kommer titta ut till sommaren!!:)

okej toppen:D ska ta mig ännu mer tid idag och känna:D hopaps verkligen jag känner det:D hon är idag på dygn 168:D

hej alla förväntansfulla människor!jag har följt tråden lite i tysthet men jag skulle gärna vara med om det är ok.Jag börjar bli skit nervös,det är mina första fölningar jag har framför mig och jag hoppas bara att allt skall gå bra.Mina ston är beräknade till 14 april resp.slutet på mars (jag vet inte helt säkert vilket datum).Dom börjar se ut som elefanter båda två!!

Liknande trådar

Avel Jag har kikat runt lite på hingstar för lite framtida intresse, har ju en 3-åring som kommer betäckas om ett - ett par år, och har...
2
Svar
20
· Visningar
2 411
Senast: Sara-Ida
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka