En tråd för oss som väntar föl 2008

Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Den utvalda är Channon, mycket på grund av hans underbara psyke men även att han ska kunna lätta upp min dams något tunga exteriör. Men det är långt dit, hon ska bli dräktig först :)

kl

Mitt sto har stått på station i veckan för att invänta 30 dagars brunsten. Förra året var den över på dag 23 och jag ville inte riskera att missa den i år. I dag som var dag 25 efter fölning så var hon brunstig MEN nu står hon med en jättefollikel som det inte går att seminera på ( 7-8:a). Tydligen kan de gå med dessa länge och de kan ej sprutas bort utan måste lossna av sig själva, jag ska tillbaka om 14 dagar igen och se om den försvunnit. Någon som har erfarenhet av sådant? I sådana fall, har stona fått normala folliklar i nästa brunst? Hon har haft två föl tidigare, båda de gångerna tog hon sig på första försöket och såg normal ut.

*kl*

jag har betäckt med Voje Faks och hade dräktigt på 16 dygn igår!! :bump:

Ska också betäcka mitt sto med Voje Faks. Hon åker till stationen på Torsdag så då får vi hålla tummarna att hon "tar" sig.
Vad är det för sto som du har?

Roligt att se nån fler som ska använda honom i år.

Senast ändrad:

Mitt sto e. partisan-jovial har vart på stationen i 8 dgr nu... har iaf släppt ena ägget så vi väntar på att det andra ska släppa också.. vätar och väntar... vill ha hem henne nu!!

*lånar*

nu är det ingen ordning på något..

fick just ett samtal från seminstationen...och efter ett återbud ¨till Blue Hors på Rush Hour blev det en dos av honom istället till vårt fyraårssto...seminerad igår..ovulerat idag..

Äntligen blev min Jonna seminerad, igår, kanske får hämta henne ikväll, men tror dom seminerar en andra gång imårrn också, så jag får hämta henne på fredag. Hon har alltså blivit seminerad med Careful :p :love:

Mitt sto konstaterat dräktig på 16 dygn med Don Primero :bump: :bump: :bump: :banana:
:love:
Är extra lycklig eftersom jag hört av förra ägaren att hon fick stå på station läääänge förra gången hon blev dräktig (-05) eftersom hon hade bakterier...nu hade hon inga bakterier så vi håller alla tummar på att den här dräktigheten håller i sig!
Nästa UL blir efter den 18 Juni

/Kristin

Ska också betäcka mitt sto med Voje Faks. Hon åker till stationen på Torsdag så då får vi hålla tummarna att hon "tar" sig.
Vad är det för sto som du har?

Roligt att se nån fler som ska använda honom i år.

Ja, roligt med "syskon"! :D

Jag hade bokat Spikeld, men när vi skulle beställa visade det sig att nån hingst på stationen i Norge hade EVA-virus, så de kunde inte skicka... Hur tråkigt som helst, då jag verkligen ville ha en Spikeld-unge :cry:
Hastigt och lustigt tog jag då Voje Faks istället, såg honom på premieringen ifjol och han är väldigt vacker..Gjorde ju fina lopp innan derbykvalet (måste varit nåt fel på honom där) och bidrar också med storlek till mitt sto.. Ternevi heter hon.
Jag var nr 19 när jag bokade, så en del ston får han allt!

Hoppas det går lika smidigt för dig som för mig - en semin ;) :D

Mitt sto Athena e: Swift 690 ue: Crown Point xx är idag inseminerad med Feliciano 823. Får hoppas hon tar sig! :bow:

Har tidigare ett föl (som jag aldrig sett) e: Tamburin samt min tvåårshingst Avalon som är e: Camiell-Flamingo Z.

*kl*

Mitt sto ultraljudades för tredje gången i måndags, dygn 28.
Allt såg jättefint ut! (var ju tvillingar på första ul)
Så - om allt går som det ska är hon beräknad till 26/3-08:banana:

Nytt ul 18/6, dygn 49.

Grattis förresten till er alla som fått positiva dräktighetsresultat!:)

*delvis knapplån*

Vill oxå säga grattis till alla som fått sina ston dräktiga!
Hoppas det går lika bra för oss... :D

:banana:

*knapplån*

Då var två av de tre vi ska seminera i år seminerade med Florecio och Channon, dräktighetskoll om ca två veckor så bara att hålla tummarna!!

här är min sötis på bild!!!
photos2.asp

Liknande trådar

Avel Jag har kikat runt lite på hingstar för lite framtida intresse, har ju en 3-åring som kommer betäckas om ett - ett par år, och har...
2
Svar
20
· Visningar
2 409
Senast: Sara-Ida
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Hundrelation