En tråd för oss som väntar föl 2008

Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

I lördags betäcktes mitt connemarasto, Amirett T, med Ashfield Cathal Crobdhearg. De skulle prova igen med hingst idag. Har inte pratat med dem än, men hon får väl snart komma hem igen, så får vi se hur det har gått.. :)

Ami är e. Rolls Royce - Tiger Boy.

Bilder finns här...

Min flickvän "Awake/Goldpilz" är som ni vet bannad, men jag som är hennes minst lika hästgalna sambo är dock inte bannad så därför passar jag på att svara i denna tråd, eftersom "Awake´s" sto är seminerat nu med Cairo (e.Cortez)

Wilma, som hennes sto heter är e.D-Day 935 ue.Martini 744.

Roligt att höra att du valde en godkänd hingst. Intressant och oväntat val..
U

Är ju två trådar som liknar varannn men jag uppdaterar i denna också.:)

Idag var det Ul igen (dygn 21). Det verkar som hon resorberat den ena för endast en fosterblåsa kunde hittas idag:banana: :bow:

*kl*

Idag ultraljudades mitt sto på dygn 17. Och nog var hon dräktig.Dubbelt upp.Givetvis var det två fosterblåsor som låg ihop:(
Ska göra nytt ul på måndag och se om det är någon förändring, men det lutar väl åt att dom får sprutas bort.. Å så får vi börja om på nytt:(

Nu har vi kört min älskling juni till imre. Så vi får väl se när jag får hämta hem, henne.:rofl:

;) Fick i helgen rapport från hingststationen där det Nordsvenska sto som vi tar hand om, står. Monami (f 2000 eDon-Aron-Granat) hade äntligen börjat brunsta!:bump: Hon går just nu, tillsammans med ett sto till, på fribetäckning med ORM 1861! Så nu är det två ston av tre i vårt stall som blivit seminerade/betäckta!

Lägger in en bild på Monami eftersom hon är så snygg;) (jag vet att bakselen är för långt ner - detta var tillpassning av selen)

Nysele070311008.jpg

/Kristin

Jag har ett fullblodssto e.Inheritance - Tumble Wind som seminerades första gången igår med Ludwigs Champion. Idag hade hon släppt ägget så nu är det bara att hålla tummarna!

Kollades idag och hon är dräktig!:)

Idag får jag äntligen hämta hem Jolie som har släppt ägget nu. Så nu är det bara en väntan på första kollen sen, att se om det tog sig! Men på 3 semineringar i samma (långa) brunst borde väl något ha lyckats tagit sig tycker jag... :p

Åkte in till seminstation med mitt halvblodssto idag för att kolla om brunsten kommit igång på henne (hon visar aldrig något när hon är brunstig, hon är alltid lika jämn i sitt humör), vilken tajmning det blev :rofl: hon hade ett ägg som var 40 mm och hon hade öppnat sig för brunst sade vet, så det blir seminering imorrn! :) så får vi se om ägget har släppt till på fredag eller om det blir en seminering till.

Så nu hoppas jag på en fölis efter Callahan - Democritos till nästa vår! :bump:

KL

Om nästan 2 veckor åker mitt sto förhoppningsvis till hingst!
Det ska bli så spännande! :banana:

*knapplån*

Ja ha då var stoet på semi station, åkte ditt i söndags, första inseminering var i går. Enligt vet har hon släppt ägget å ska insemineras i morgon igen.
Hon står dock på hippotrim pga lite vätska i livmodern? :confused: Nu ligger jag i feber å tänker inte riktigt klart, glömde:crazy: fråga om det var farligt, vanligt? nån som vet

*kl*

Min var rödare i slemhinnorna idag så vem vet, snart kanske hon behagar brunsta!

kl

Mitt sto står på station nu men var ej riktigt igång ännu. Eftersom det fanns plats där med bra hagar, och jag helst åker så lite så möjligt med fölet så får hon stå kvar. Jag missade 30 dagars förra året då hon var klar med den innan 23:e dygnet, så jag vågade inte chansa i år ( 20 dagar sedan hon fölade i dag).

Däremot har jag beställt ett föl till nästa år om det blir ett sto. Modern är syster på mödernet till min ridhäst (valack) och hon är seminerad med Don Romantic, 17 dygnskollen är i morgon. Jag lånade syskonens mamma, men fick två hingstar från henne innan hon blev för gammal, så nu håller jag tummarna för att syrran kan få ett sto nästa år, syrran är e. Bernstein-Ganesco-Gaspari.

Nu har vi varit inne med Kandi igen! :)
Och nu är det bra besked! :) Ägget har vuxit och hon verkade vara mer redo nu så vi ska in igen på måndag och eventuellt blir hon kvar och semineras!!!! :love: :bump: :bump:

Så var man tillbaka igen då... Totton var visst redo för att bli inseminerad, men hon hade en gulkropp som satt ivägen :( så nu blir det till att spruta igång henne och hoppas hon kan insemineras idag :) sen hade tydligen Fetcher inte någon vidare kvalite heller :( alltid ska det vara nått.... någon som kan det här med gulkroppar hos ston? och vad det innebär ungefär?

*kl*

Mitt sto är inseminerad med Don Primero, stod 17 dygn på seminstationen då brunsten inte ville komma igång riktigt utan hon fick sprutas igång.

Första UL på måndag på 16 dygn.

Just nu känns det dock inte så lovande då hon lyckades vricka sig ordentligt i hagen igår och måste stå i sjukhage vilket är otroligt stressande för henne...:cry:

Usch vad trist, vet hur det kan vara, fast för mig blev det i sista delen av dräktigheten förra gången mitt sto var dräktig. Hon vrickade sig svårt och fick stå i sjukhage de sista 2 månaderna innan fölning och efter det fick vi ju "offra" stoet för fölet behövde ju röra sig, så vi lindade benen och släppte ut i hagen...
Det tog lång tid att läka för det var en ful skada som iom dräktigheten fick vara i princip obehandlad. Men efter avvänjning åkte vi in med henne igen och behandlade och så och hon blev faktiskt bra!!!
Nu är hästen fullt ridbar fortfarande och 4 år äldre, 5 år sen skadan.. Nu ska det bli ett nytt föl, och vi hoppas slippa vrickning denna gång :crazy:

Var just på 17 dagars kollen med mitt Acapulco Gold - Nepal - Furidant sto som var betäckt med Balou d.R: Ej dräktig :cry: men bytte nu hingst efter att ha pratat med dom på seminstationen, till Caressini L 1105, som står hos dom. Passade mitt sto utmärkt, ingen aning varför jag inte tänkt på honom tidigare? Men nu står hon och fölis e.Careful på seminstationen och kommer att betäckas vilken dag som, eftersom brunsten skulle komma inom 4-5 dagar sa han. Så vi får se hur det går nu :love: :love: hoppashoppas!!

har betäckt med empire:d men på 17 dagarskollen var hon inte dräktig så nu är hon betäckt igen, hoppas att hon är dräktig nu har redan gjort 2 försök på första brunsten! hon är e.alexson D-Ralme´Z:love:

*kl*

Var på kliniken idag och undersäkte lilla Fina. Allt verkar vara i sin ordning :love: , förutom att hon inte visar brunst då. Blir lite krångel eftersom det blir naturlig betäckning. Troligtvis brunstar hon nu, eller är iaf i närheten av brunst (före eller efter? :confused: )... Så vi får försöka pricka in nästa och se hur hon reagerar på hingsten. :bump:

Liknande trådar

Avel Jag har kikat runt lite på hingstar för lite framtida intresse, har ju en 3-åring som kommer betäckas om ett - ett par år, och har...
2
Svar
20
· Visningar
2 409
Senast: Sara-Ida
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023