En tråd för oss som väntar föl 2008

Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Jag tyckte väl att det var Cezanne jag såg på stationen! Var där idag tillsammans med fodervärden till mitt sto och lämnade av henne för koll imorgon, och jag såg Cezanne på listan och tänkte att det kan inte finnas så många ;) Så skymtade jag henne ute sen.

Mitt sto (som alltså är utlånad i år) e. Quite Easy - Parant går till Cartier.

Dock blir det förmodligen inte aktuellt med semin förrens i början av nästa vecka tidigast för hon ovulerade sist förra måndagen, men för att inte missa denna brunst så kördes hon dit i god tid.

Vad kul att du också var där idag!:)

Vi var där typ mellan 10.30 och 11.00. Lämnade henne i box, skönt att höra att hon fick komma ut sen!

Jaho, då är det klart, om elva månader
ska vackra Thyra få en liten ängel efter Aerline H.
Hoppas fölisen blir skimmel :love:
Är lite ponnyaktig där, men jag vill ju ha en vit ädel springare
som kommer att rädda mig från alla faror =)

Thyra (- Escudo - Trapper)

Slänger in en bild på Älskade Camden f:2006 :love: min baby love
Camden (-Emmerton)

Ja, vi tror det. Vet inte säkert eftersom vi inte fick tag på någon veterinär som kunde ta prover på fostren. Men det kan inte ha berott på så mycket annat då båda fostren såg välskapta och "normala" ut.

Förövrigt är jag nyss hemkommen från stationen, det ena stoet är på väg in i brunst och ska antagligen semineras på måndag :)

kl

Efter hingstbyte i elfte timmen :smirk: blev det Hip Hop, och nu är stoet på stationen. Vad det blir till den andra damen har jag inte riktigt bestämt ännu.

Min arab går till station på måndag för seminering med Don Romantic.
Jag är ju egentligen hbl människa, men har hittat ett väldigt vackert, stort, exteriört bra o rörligt arabsto med int utställningsmeriter(bra resultat)som jag köpte för att ha till både rp avel o hbl avel.
Så det ska bli spännande att se vad det kan bli.

Jolie hade inte släppt ägget ännu idag, så nytt semin är beställt till lördag. Sedan blir det koll igen på måndag om hon ovulerat då.

Så hon får fortsätta knata runt i egen hage på station över helgen. I morgon ska jag åka dit och hälsa på henne lite. :)

Hej hej!

Igår lämnade jag det brunstiga stoet på stationen och hon kommer troligtvis insemineras imorgon!

Stoet är Cardento-Turban Rose och ska semineras med Contendro e Contender

Jag sa till henne när vi klev in på stationen att nu börjar ditt nya liv, och hon verkade förstå för hon skötte sig jättebra med att stängas in och ultraljudas och allt :D

Var inne på semin igår men hon hade inte tillräckligt stora ägg, så det blir till att komma in igen på onsdag.. :smirk: Hoppas, hoppas..

Mitt sto är e Antares ue Ostwind och ska semineras med Cortus 920. :love:

mitt sto ska ska åka till station om några veckor. vårat första föl blir det. är så nervös....
det är niklas 916 (e. irco marco) som ska få äran

mitt sto:
daikás soraya
e.lane court xx ue. marino

*kl*

Neffi är lämnad hos Packie idag. Han flirtade för fullt men hon tja ignorerade honom totalt.

Efter rundvandring på gården och papperskrivning och fika (mums!) så kollade vi till henne innan det var dags att åka hem. Och då stod hon och sov med rumpan mot honom :rofl:

(Han var inne i stallet och hon står en box ifrån honom.)

Så med lite flyt kanske hon brunstar nästa vecka...

Kommer att tas hem först efter att hon är konstaterad på 17 dygn.

**KL**
Precis som tidigare åker jag snålskjuts på mitt sålda sto. Nu har jag ju ett nytt, men om allt går enligt planen kommer hon inte att betäckas i år.
Förra året fick hon ett fantastiskt välkomponerat hingstföl e.Alcatraz. Och till min fasa och stora glädje trotsar ägarna och stoet herrns dåliga simmare. Hon är där nu om jag inte har helt fel för mig. Jag håller tummen och hoppas att ni är fler som hjälper till ;).
U

Vårat arabsto e. Exodus är hos Kaiser nu. Redan betäckt, väntar bara på att hon ska ultraljudas snart. Håller tummarna att det ligger en liten Kaiser fölis där inne. :love:

Nu har Cezanne blivit inseminerad en gång och ska insemineras igen i morgon!

Håll tummarna för att hon tar sig på första brunsten:bump:

Och så förstås att det blir ett sto, mörkbrunt med bläs och mycket vita fötter;)

*knapplån*

Var och lämnade mitt ena sto på seminstation i tisdags, hämtade hem henne på fredagen - färdigseminerad med Don Laurie. Ska kollas igen den 4:e juni! Hoppas allt jag kan att hon är dräktig då.. :bump:

Det andra stoet ska jag åka iväg med på onsdag, det var då 26 dagar sen hon fick föl. Bör semineras i slutet på veckan! Cardento är det som har fått äran där! :bump:

Jag har också beställt ett sto. Om det nu ändå skulle bli en hingst är den ändå såld redan, så då är det bara att betäcka om nästa vår.

Jag VET att det blir gulbrunt (eller kanske gulsvart? Vet inte hur det är med det svarta. Hingsten är iaf född brun). Men sen så *kan* det bli skimmel, antingen konstant eller avblekbar. Eller allt-i-ett.

"Stationen" ringer när hon är betäckt första gången.

Imorgon ska min pärla Chloé (Partisan-Jovial) åka till semistationen och kollas när hon kan tänka sig bli inseminerad :banana: började brunsta igår så hoppas det inte blir försent... :crazy: sen ska hon semineras med Fetcher N :love: hoppas på en riktig superhäst :bump:

Min bäbis är fortfarande kvar på stationen, det är en vecka idag.. Har inte hört något ännu idag, så jag antar att hon inte är klar utan att de beställt semin till i morgon igen *sucka*
Hoppas på att få hämta henne på onsdag iaf! *saknar massor*

Mitt sto har brunstat som bara den i 4 dagar, kissat och pipit och haft sig. Åkte till stationen igår för att kolla. MEN hon var inte alls klar, hade bara halva foliklar, så vi ska tillbaka om 14 dagar. Vilken luremajja :cool:

Idag är vårt sto e. Landlord färdig seminerad med Maloubet.

Ska snart åka och hämta hem henne :)

Liknande trådar

Avel Jag har kikat runt lite på hingstar för lite framtida intresse, har ju en 3-åring som kommer betäckas om ett - ett par år, och har...
2
Svar
20
· Visningar
2 409
Senast: Sara-Ida
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023