En tråd för oss som väntar föl 2008

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Mitrolle
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 636
  • Visningar Visningar 201 254
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Gjorde jag också på 130 dygn.

Nu blir det inga fler undersökningar, hon både ser dräktig ut genom att vara lite uttryckt i flanken och beter sig som hon är dräktig för hon är en ängel;)

Ok, ja han som ul:at Pillan två ggr nu (dygn 32 första gången, då kände han innan och sa jod där finns det något, andra gången gjorde han lika och sa jovisst den är kvar) sedan fick jag se det. Så han har ju haft rätt bägge gångerna så.

Nu är hon ju på Dygn 82 så han lär ju känna tycker jag :p
Jag har ju som sagt inte så han kan ha apparaten och se, synd nog :(
För det hade jag velat.
Men bara jag får se att det finns kvar så är jag nöjd.

Just nu syns det iof, magen växer som bara den och hon har blivit mycket mycket piggare vid ridning, vill springa full rulle fast hon flåsar som en gud vet vad.

Men jag vill helst se över där vid 100dygn ungefär.. Vad kostar blodprov ungefär och efter hur lång tid får man svar?

Vad roligt att din dam också blivit piggare, för Kaela är mkt framåt i vanliga fall men nu är det riktigt full rulle på henne.:rofl:

114 dygn har hon hunnit med idag.:bump:

Hehe, ok. Ja alltså min dam har alltid varit lite pigg oxå men nu ojoj :p
Får hon inte springa så blir hon småirriterad och trippar och hoppar lite. Haha...

Så det blir ett rejs ibland, hon älskar det men flåsar som sagt i massor :rofl:

Min, som är dräktig på 108 dygn idag är det också full fart på, hon kör rally i hagen mest hela tiden och det har nästan blivit läskigt att fodra dom i hagen för hon springer runt som en skållad råtta och bockar och sparkar precis där man själv är, hmmm obehaglig!! Annars är hon hur söt som helst, gosar och myser hela tiden när man har henne inne.
Problem har uppstått med täcken, köpte världens mysigaste pyjamas till henne men nu har det tjocka eländet blivit för fet, finns det mamma-kläder även för häst skulle jag behöva lite sådana nu för hon lär ju inte bli smalare med tiden, får väl botanisera lite bland allt gammalt skräp som ligger och samlar damm, har man tur kanske det finns något med lååånga gjordar.

Vad tror ni dräktig?
Nora på sitt 86 dygn..

15824441.jpg

Nora på sitt 86 dygn..

15824440.jpg

Nu är mitt ena sto kostaterat dräktig på ca 140 dtgn :banana:
Discreta är dräktig med en hingst stationerad i Spanien.
9.jpg

Empra fick en väldigt sen betäckning kantad av det ena problemet efter det andra så jag misstänker att hon inte tagit sig även om koll inte är gjord än.

Vår Ciwanne är nu på 110 dygn, konstaterad sist i fredags.
Gull är på 180 dygn.

Längtar! :bump:

31liten.jpg

Men så tidigt kan man ju knappt se på utsidan om de är dräktiga. Fostret är typ en råttas storlek.

Min har passerat 90 dygn och det syns inte ett dugg på utsidan. Däremot kan jag tänka mig att de blir tjockare om de inte gör så mycket, än om de rids.

Jo men sen beror det lite på ras och så, Min flicka är tjock men om det är dräktigheten vet jag inte, men det får jag reda på snart:p ska ladda kameran med..
Men jag vet at fostervatten och liknande saker gör att de ser tjockare ut..Efter som det rubbar på sakerna inne i polen::P svårt och förklara:P
tackar för alla som håller tummarna tror det kan behövas:P

Mitrolle: Jag har följt hennes häst länge nu då hennes och min tös är på samma dygn :D

Och nej man kan nog inte se riktigt så när en häst är dräktig men som sagt har följt hennes sto med massor av bilder och tycker hon fått lite annorlunda mage.

Min ser man definitivt på att hon fortfarande är dräktig, hon har blivit såååå rund och såååå pigg :p

Inga bilder, då hon inte tycktes ett ul behövdes utan vi kollade henne enbart genom tt hon kännde i henne:p skit lycklig:D nu ska det bara hålla i 8 månader till:D

så sant så:p har med följt ditt sto så kan med säga att hon har förändrats MYCKET:D skoj skoj

Liknande trådar

Avel Jag har kikat runt lite på hingstar för lite framtida intresse, har ju en 3-åring som kommer betäckas om ett - ett par år, och har...
2
Svar
20
· Visningar
2 411
Senast: Sara-Ida
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka