En tråd för oss som väntar föl 2008

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Mitrolle
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 636
  • Visningar Visningar 201 254
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Vad roligt att höra att det går bra för dig också. Mitt sto har kommit in i en period av total fart. Hon leker och busar hela tiden. Tar stooora svängar i hagen (ca 4 ha), kommer tillbaka, nappar åt sig en tugga hösilage och full sprutt iväg igen. Numera går hon under namnet flygande tunnan. Stackars nordsvensken som inte alls är lika hurtig står och tittar som ett fån efter henne, han tar på sin höjd en tur mellan mathögarna. Med tanke på hans midjemått skulle han också behöva prova lite högre fart ibland :angel:

:rofl: :rofl: :rofl:
Jodå, här är det full fart också! men det blir så lerigt i hagen att jag är rädd att hon ska sätta sig på rumpen... :crazy: ordet gråmunk har fått en ny innebörd nu när hon inte går med täcke... jäklars vad lerig hon är! :devil: och hon ser så nöjd ut...

:rofl::rofl:
Ja det var ju också en variant på gråmunk!!. Jag har så pass stora hagar så det blir inte lerigt i första taget i dom vilket är väldigt skönt.

Nej det syns inget på henne, hon är jättefin i hullet för en vanlig häst.
Men nu hade jag gärna sett att hon gick upp, har stödfodrat henne hela sommaren för att hålla henne i gott hull,nu har hon fri tillgång+krafftfoder.

Här kommer en liiiten jämförelse på mitt sto som är idag på Dygn 80 :love:

Pillanjjmfrelse4bilder.jpg

Om ni inte ser vad det står på bilder så är det...

Bild 1, Innan betäckning
Bild 2, Dygn 24
Bild 3, Dygn 53
Bild 4, Dygn 77

Haha gud vad jock hon blivit:P Nora har blivit smalare:P men det beror mycket på ayy hon stått inne en del och att i början gick hon på bete och såg ut som en ballong:P

46 dygn/ på bete
14676805.jpg

79 Dygn/ Installad
15630134.jpg

Men du, hon har blivit rundare öpptill och ser du en sidbild på pillan så ser du själva putmagen och sen kolla din ;)

Har precis pratat med min kompis, ägaren till Capitol I-stoet som var dräktig med Contender :cry:
Hon avled inatt!!! Hon sa att Clarizza (stoet) hade haft svåra buksmärtor och att det berodde på nån inflammation i livmodern (fostret) :( Hela helgen har man försökt rädda henne, men inatt slutade hennes vackra hjärta att slå...

För er som vill veta:
Clarizza, född 2002 e Capitol I-Lord-Ramiro Z. Belönad med St.Pr.St för sin ypperliga hoppteknik och sina nästintill perfekta gångarter. (9-10-10 på gång). 167 mkh, högställd och ädel. Tävlad 1.20 hopp i Tyskland (alla hopprundor har varit nollor!) innan hon betäcktes.

En ängels hjärta har slutat slå :cry:

Clarizza R.I.P :love: Hon galopperar nu för evigt på de gröna ängarna!

*kl*

Nytt ultraljud på min imorgon, är det bäbis kvar ska den försäkras.

Och sen är det ju bara att vänta...

(Troligt att jag skickar in ett blodprov i vår vid sista virusabort sprutan).

Ja jag ska göra Blodprov längre fram, nu står min brud på lösdrift och det går inte att göra UL med maskin då. Bara om jag åker till Vet. men det blir bara massa lånande av bil och transport då :p

Men ja, kanske... Har en som gärna hjälper mej nu. Men jag måste iaf kasta ut pengar på en transport. Hihii

När kan man ta blodprov?

Jo jag har för mej det är från dygn 90 men jag vet inte. Jag vill gärna kolla läget liksom. Men ja...

Du kan också rektalundersöka henne. En erfaren veterinär kan känna om livmodern är som den ska i enlighet med antalet dräktighetsdagar.

Du kan också rektalundersöka henne. En erfaren veterinär kan känna om livmodern är som den ska i enlighet med antalet dräktighetsdagar.

Japp, det gjorde jag (fast vet. då) på 92 dygn. =dräktig:D

Liknande trådar

Avel Jag har kikat runt lite på hingstar för lite framtida intresse, har ju en 3-åring som kommer betäckas om ett - ett par år, och har...
2
Svar
20
· Visningar
2 411
Senast: Sara-Ida
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V