En tråd för oss som väntar föl 2008

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Mitrolle
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 636
  • Visningar Visningar 201 253
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Hej Zara ! Ni har verkligen otur.....Nu håller jag tummarna för att det lyckas 3:e gången gillt med Lux Z.

Cairo? Han står ju på Århult? Där seminerades mitt sto i år med honom i alla fall.

Hej!
Ja han har stått där på station. Hämtade honom för några veckor sedan. Hoppas du får ett fint föl efter honom, jätte välkommen att betäcka med Cairo nästa år med. just nu går han ihop med sin nya dam ute i hage och stortrivs. Han har ett sånt superpsyke denne hingst, ska få gå med ett dräktigt sto i vinter. Han är verkligen gullig med sina damer.

Liten uppdatering..

Pratat med en veterinär som kommer komma ut nästa vecka för att göra besiktning och dräktighetskoll på tösen.

Jag uppdaterar då om hur det ser ut.. Hoppas bara inte de är försent för första UL då. Hon är idag på dygn 23 iaf..

Vårt Robin Z - Ralmé Z sto är ÄNTLIGEN dräktig *överlycklig*

tog sig på första försöket med Tornesch! :bow:

Första UL är ju när man gör det första gången liksom ;)

Finns det en bebis så syns det!

Hej!
Ja han har stått där på station. Hämtade honom för några veckor sedan. Hoppas du får ett fint föl efter honom, jätte välkommen att betäcka med Cairo nästa år med. just nu går han ihop med sin nya dam ute i hage och stortrivs. Han har ett sånt superpsyke denne hingst, ska få gå med ett dräktigt sto i vinter. Han är verkligen gullig med sina damer.

Ja, de tog ju ut honom så att jag fick se på honom och han var verkligen snällheten själv. Hans ögon säger allt! Hur kommer det sig att just du har honom då?

Första UL är ju när man gör det första gången liksom ;)

Finns det en bebis så syns det!

Jo det vet jag, men några här inne tyckte jag skulle kolla det snarast ifall att hon kan ha tvillingar. Så det är därför :P Hehe

Men allt går nog bra,

Mitt sto har varit på betäckning i heby sen i början av juni hon är ett fjordsto som heter Gudrun och hingsten som jag har valt heter Cristall 203. efter första betäckningen så var hon inte dräktig å dom såg en del småägg på ultraljudet. nu efter andra betäckning så såg dom inget allt på ultraljudet :confused: (kollade på 17 dagar) nu har det gått 25 dagar och hennes brunst har inte heller kommit tillbaka (efter första betäckningen tog det 31 dagar) får se hur det blir nu, å funderar en del över detdär med inget på ultraljudet... det är ju första gången jag tar föl på mitt sto (fast hon har haft 3 föl tidigare)

sara

*knapplån*

Nu är äntligen mitt andra sto konstaterad dräktig på 30:e dagen. Hon var dräktig tidigare, men resorberade innan 30 dagar, sprutades igång och tog sig på första brunsten igen och är idag på dag 30. :banana:

Så nästa år blir det (om allt går bra fortsättningsvis) en Jaguar Mail- Maraton - Lansiär bebis runt den 12 maj och en Don Romantic - Master - Vagabond bebis runt 21 juni här hos oss.

Nu var den enda stoet som ska betalas på 90 dygn u-ljudad(ja, det gick, såg en fin navelsträng och en massa vatten:D).Skönt, det var stoet som kastade ett dödfött, missbioldad föl här i våras, så nu längtar vi verkligen efter dettanya efter A-dur:)
De andra stona tänker jag inte u-ljuda, dom är kollade innan och jag har inte sett tillstymmelse till brunsttecken på ngn av dom.

Nu har jag kollat mitt sto även på 94 dygn.
Fortfarande dräktig (med Lucky Point) och allt såg så fint ut :)

Så nu är det bara att vänta, å vänta å vänta...
å börja köpa bebissaker förståss :)

Hm, har Casir dålig spermakvalité? Jag hade nämligen tänkt använda honom nästa år till bägge mina ston.....

jag tror inte själva sperman är dålig för han har haft rätt hög dräktighet enligt statistik på ASVH, och enligt ägaren har det inte varit några problem på hemmastationen.

däremot skicken har min station varit mycket missnöjda med.
vårt sto tog sig inte på tre brunster med honom, men tog sig ju på första med tornesch. och förra året tog hon sig på första med last liberty... :cool:

Anne-Lee:
jag håller alla tummar för ditt sto!

Om de resorberar kan deras brunst "fastna" och ingenting fungerar, då får man spruta igång med hormoner.

Suck!
Det är nog där vi är nu...

Var och kollade på 16 dygn, hon var tom men det syntes inte heller på slemhinnan att hon skulle gå i brunst (har brunstat som en klocka på 21:a dygnet sedan april).
Hon hade en kraftig, trådig flytning i förrgår så det kanske var då det hände :(

Får se om jag gör ett nytt försök nästa år, detta året funkade just ingenting när mitt förstaval, Quite Capitol, gick och skadade sig dan före första insemination och hon sedan gått 3 brunster med Corlensky utan att bli dräktig, den pyttelilla streptockokktillväxt hon hade inför sista brunsten var inget att tala om men behandlades ändå. Så just nu känns det bara som att jag nog ska skita i det och rida istället (hon blev i alla fall friskförklarad :banana:)

Liknande trådar

Avel Jag har kikat runt lite på hingstar för lite framtida intresse, har ju en 3-åring som kommer betäckas om ett - ett par år, och har...
2
Svar
20
· Visningar
2 411
Senast: Sara-Ida
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka