En tråd för oss som väntar föl 2008

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Mitrolle
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 636
  • Visningar Visningar 201 253
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

*kl*

Min är konstaterat fortfarande dräktig idag! 38 dygn nu :)

Fortfarande ett gulbrunt konstantskimmel stoföl :angel:

Jag har verkligen en jätte fråga...finns det någonting som är farligt att ge till dräktiga ston...så som vaccinationer, maskmedel eller annat...och i så fall varför? vad kan hända? snälla snälla hjälp! är det någon som vet?!! /Emelie

Senast ändrad av en moderator:

Konstigt! I mitt bolag behövde jag inte ens visa intyg, det räckte med att jag ringde och sa att hon var dräktig på 45 dagar!

Åh, först nu hittade jag denna roliga tråd :idea:

Båda mina ston är betäckta under våren.

Mitt arabsto Alazan e.Alt u.Athena ue.Eukaliptus är betäckt med arab hingsten Mac Attraction.

Mitt welsh mountain sto Bell Holiday e.Cui Christian RWM 48 u.Bell Ici RWM 559 ue.Molstabergs Molnet RWM 28 är betäckt med welsh hingsten Bostorp Besk RW 115.

Och matte sitter och håller tummarna och är så spänd! ;):D

Var det ditt sto som var hos Besk i maj?

Mitt sto delar stall med honom.

Var det ditt sto som var hos Besk i maj?

Mitt sto delar stall med honom.

Jajemen, hon kom i slutet av maj, den lilla grå :) Vad kul att du står där, hoppas att busan skötte sig när hon var på visit hos er då :o

Vad har du för häst? Är den också betäckt?

Jag har ett halvblodssto e Ceylon som är dräktig med Lambourghini. Tror att hon var på seminsationen när ditt sto var hos oss, om inte så är hon stallets största häst, mörkbrun med liten stjärn.

*KL*

Jubilanta (arab), Chock x Jerzaleka/Marszalek, är konstaterat dräktig på 100 dygn (två veckor sedan) med Premier, Monogramm x Premiera/Peichur. Den här gången håller jag verkligen alla tummar för att det blir en feminin variant av helsyskonet Jumanji:

Jumanji42e.jpg

Carina på Silver Arabians

Lite OT, men kul att du har en häst med Marzalek i stammen!

Hans helbror Miraz fanns på gården där jag har min häst och användes i avel. Jag har aldrig tidigare hört talas om en häst med Marzalek i stammen:)

Lite OT, men kul att du har en häst med Marzalek i stammen!

Hans helbror Miraz fanns på gården där jag har min häst och användes i avel. Jag har aldrig tidigare hört talas om en häst med Marzalek i stammen

Marszalek fick 28 renrasiga arab-avkommor (tror det finns en hel del ponnier också), Jerzaleka var den första, född 1978. Den sista föddes 1992. Men det är bara 6 av dem som stått i avel själva, så det förklarar väl att det inte finns så många med honom i stammen.

OT: Marszaleks uppfödare, Sven-Bertil Uhlén, importerade hans mamma Melhafa-ed-Areg från Polen 1968 och hon fick 7 avkommor här i Sverige. Senare exporterades hon till USA (1977), där hon fick ytterligare 6 avkommor. Mitt sto Jubilanta är född i samma familj, men uppfödare är Sven-Bertils dotter Ingela Gyllenkrok, som tog över efter sin pappa tillsammans med sin bror.

Carina på Silver Arabians

Ja, visst är det skumt.
Jag vet inte om jag hade en okunnig handläggare för hon skulle hela tiden fråga en annan handläggare vad jag än frågade om. Till sist tröttnade jag på människan och sa nog några inte alltför väl valda ord och slängde luren i örat på henne.

Nu känner jag mig i alla fall jättenöjd när jag har bestämt mig för att byta tillbaka till mitt gamla bolag (blev påverkad av andra till att byta till detta stora fina bolag som jag har hästarna i nu, för ett par år sedan vilket jag bittert ångrar idag)

Jasså, vad spännande! Undrar om hon kan ha varit där när vi hämtade hem Holly, det var en stor mörk i alla fall :)

Nu ni, min tjej är konstaterat dräktig på 32 dygn och allt såg bra ut.

Han ska komma åter vid 42-45dygn då det är dax att teckna föl o foster försäkringen. :bump:

Nu är hon färdig inseminerad för tredje och sista gången.
Tredje gången gillt med andra ord..

Det blev inget.. :cry:
Nu struntar vi i det. Betäckningssäsongen är ju ändå snart över och doserna vi betalat för är slut.
Det kanske är meningen att vi inte ska ha något föl.. :(

Min gamla tävlingsflicka som är syster till Richmond Park är dräktig med Heartbeat i år.

På Stuteriet väntas det även föl e. Tornesch, Cardento, Corland, Balou du Rouet, Heartbreaker, Armitage, Indoctro så om allt går vägen så födds det nio föl till nästa år.

Ja det finns inte så mycket mer göra.
Ska givietvis bli kul att få igång henne igen, men allt blev ändå en stor besvikelse..

Liknande trådar

Avel Jag har kikat runt lite på hingstar för lite framtida intresse, har ju en 3-åring som kommer betäckas om ett - ett par år, och har...
2
Svar
20
· Visningar
2 411
Senast: Sara-Ida
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka