En tråd för oss som väntar föl 2008

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Mitrolle
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 636
  • Visningar Visningar 201 253
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Suck!
Det är nog där vi är nu...

Var och kollade på 16 dygn, hon var tom men det syntes inte heller på slemhinnan att hon skulle gå i brunst (har brunstat som en klocka på 21:a dygnet sedan april).
Hon hade en kraftig, trådig flytning i förrgår så det kanske var då det hände :(

känner igen det, mitt sto har fortfarande inte börjat brunsta å hon var tom på ultraljud, får väll vänta å se känns d som

jag pratade med en hingsthållare igårkväll.
Hon väntade in två nya ston som idag, som skulle betäckas med hennes ponnyhingst.
Han har bra fertilitet, är trevlig och omtyckt av stoägarna.
Hingsthållaren är mkt skicklig i sitt arbete och brukar få de mest "konstiga" ston dräktiga:banana:

Så ännu är det inte försent att börja betäcka för året tydligen:D, även om jag inte själv hade valt den vägen vid denna tid på säsongen.'

Jag har ett litet B-ponny sto som sak föla. Hon är en welsh efter welshhingsten Glansevin Gadabout RW 80. Hennes morfar är Carolinas foxglove. Men i alla fall hon är betäckt med ridponnyhingsten Veronas Bogi. :) har du oxå en häst som är betäckt med han?;)

ska kolla 45 dagar på mitt fblsto 2 sept... är lite nojig att hon har resorberat... men jag hoppas jag har fel! dräktig med cathageno var hon iaf på dygn 18...

OT
När jag läste GeeBees inlägg, tolkade jag det som en fråga till alla, jag menar, 2 inlägg, skulle säkerligen varit knapplån:smirk:
Men vad vet jag:o:D

Aha...så kanske det var- jag som trodde det var jag som inte vaknat ordentligt ännu:angel::D

Ja jag har jobbat hos ägaren för många år sedan och jag har ridit cairo lite mellan varven både här i Sverige och i Frankrike. Alltid tjatat att jag skulle få honom hem till mig när han blev gammal... så det passade så bra just nu med, vi har numera en stor och fin gård med mycket plats och där Cairo kan få gå ute med några damer varje dag och få vara häst. Vilket han verkar uppskatta. Jag gillar honom verkligen.. Ska betäcka alla ston som jag har med honom nästa år. Cairo är en underskattad hingst i aveln. I Australien har han många avkommor som börjar komma nu. En vann fölchampionatet där bla

Nu har Kaela gått 57 dygn!!:love:

Förresten en fråga till er kunniga...Vi har en krafftledning(stark ström)som går över hagen där hästarna går nu, är detta farligt på ngt sätt för ett dräktigt sto??

Det låter som att han har fått ett värdigt liv såhär i slutet av sitt liv. Han stod väl mest bara inne nere i Blomstermåla. Han stod i alla fall alltid inne när jag var där.

Jag tycker att han är en fantastik hingst, som hade allt som jag sökte efter i en hingst till mitt sto. Jag tror det kommer bli ett fint föl!

Du får hälsa honom från Wilma! De stod ju jämte varandra i flera veckor! ;)

Vi har betäckt/betäcker två ston i år.

Shetlandsto Horizon vd Geer flerfaldigt guldbelönad samt innehar SUCH.
Hon har åkt till Hamra för att betäckas med Charley innehar ELIT och SUCH
http://hem.bredband.net/b225723/Charley.htm

Marmelad Diplomsto russ har åkt till Askö och betäcks med Leuns Velds Elegant RP
http://www.askostuteri.nu/elegant1.html

Vill bara tala om att båda våra ston är konstaterat dräktiga.
JIPPI:banana::bump:
mvh El

ÄNTLIGEN!!! Mot alla odds... Mitt sto är idag konstaterad dräktig på 17 dygn med Manhattan. :bump::D:banana:

Ja jag har jobbat hos ägaren för många år sedan och jag har ridit cairo lite mellan varven både här i Sverige och i Frankrike. Alltid tjatat att jag skulle få honom hem till mig när han blev gammal... så det passade så bra just nu med, vi har numera en stor och fin gård med mycket plats och där Cairo kan få gå ute med några damer varje dag och få vara häst. Vilket han verkar uppskatta. Jag gillar honom verkligen.. Ska betäcka alla ston som jag har med honom nästa år. Cairo är en underskattad hingst i aveln. I Australien har han många avkommor som börjar komma nu. En vann fölchampionatet där bla

så du känner Carin? jag har jobbat hos henne och har oxå haft med Cairo att göra :D

Där ser man- det kan hjälpa att kämpa långt in på säsongen. Gratulerar verkligen er:bow::)

Tack! Vi hade oflyt i början av säsongen då stoet fick en tuff infektion efter första insemineringen och gick tom två brunster. Till sista brunsten bytte vi hingst och smack där satt den!!! :D Tack Eklunda och Manhattan.

Suck !

Tyvärr inget arabföl för mig till sommaren. Stoet ifråga började brunsta förra veckan. (hade då gått nästan 60 dygn)
Kollades i fre & visade sig vara tom :(

Hade betäckt med arabhingsten Chopin.

Liten uppdatering..

Veterinären kommer på onsdag förmiddag och ska UL:a mitt sto.
Hon är idag på 30 dygn (Enligt min och hingstägarens räkning).

Äntligen hitta jag en som kunde åka ut, känns super och billig var han :S Veterinärbesiktning och UL kostar mej 1200kr inkl all annan kostnad så som bensin och för den tid han är där.. Så jag vart riktigt paff när han sa att det skulle kosta 1200kr.

Uppdaterar när hon blivit UL:ad.. Håll tummarna :bump:

*kl*

Nu är hon kollad på 90 dygn och det finns fortfarande ett litet föl därinne:love::bump::banana: Jag är så glad, tacksam och självklart förväntansfull!

*kl*

Min är kollad på 45 dygn den 20/8 och fortfarande dräktig.:banana:

Skulle foster och föl-försäkra idag men då var det tji för man var tvungen att göra det samma dag som man UL:at, här har man suttit och väntat på ett intyg som inte var värt ett smack när det kom till kritan. Blev sur på damen jag talade med för hon var mycket uppnäst eller vad man ska säga så jag säger upp min försäkring i det bolaget och byter till ett annat. Fostret är nu försäkrat i det nya bolaget. Nu är mamman försäkrad i ett bolag och fostret i ett annat vilket känns lite annorlunda. Konstigt att det ska vara så olika mellan bolagen.

Liknande trådar

Avel Jag har kikat runt lite på hingstar för lite framtida intresse, har ju en 3-åring som kommer betäckas om ett - ett par år, och har...
2
Svar
20
· Visningar
2 411
Senast: Sara-Ida
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka