En tråd för oss som väntar föl 2008

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Mitrolle
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 636
  • Visningar Visningar 201 252
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

JAAAAAAAAAAAAA!!! :banana:

Nu är Jolie äntligen dräktig! :bump: :bump:

Då inväntar vi även ett föl e. Nobel - Bayron - Herkules nästa år förutom det vi redan väntar på e. Bayron - Herkules - Brabant.

vad kul! :D

Hoppas nu bara att molinna också är dräktig, annars hotar mamma med att sälja henne :eek:

Vet inte om det går med Corlensky för dig Zara. Mitt sto gick om för andra gången (streptokockinfektion visade det sig vara) med Corlensky, är i högbrunst idag så vi ringde för att få ett skick.

De avslutade säsongen 1 augusti :eek:
Vet inte hur stationsägarna gjorde men vi får ett skick till i morgon bitti i alla fall :bow: sen har hon förhoppningsvis släppt ägget...

Då inväntar vi även ett föl e. Nobel - Bayron - Herkules nästa år förutom det vi redan väntar på e. Bayron - Herkules - Brabant.

Zafira är med dräktig :bump::banana::bump::banana:
Med en PRE hingst vid namn Curioso..
så vi väntar en liten hispano arab:bump::banana::bump:

Jättestort grattis, vad skönt att det äntligen gick vägen efter allt strul.

Grattis alla med dräktiga ston!

Min "Tessan" är fortfarande dräktig på 30 dygn!:) Hoppas det går bra resten av tiden oxå!

Lome Kongen vann på V75 och Jessie går och blir tjockare och tjockare. Nu är det "bara" 9,5 månad kvar:crazy:
När jag var till henne idag så gjorde hon något hon aldrig gjort förut. Hon lämnade sin hästkompis för att komma fram och lägga huvudet i famnen på mig efter att ha kollat på sin mage och puffat på mig som om hon ville säga att " Du... det är något där inne, det här fixar vi"
:love:

Vad kan man säga , man blev ju tårögd:o

Härligt!! Nu väntar vi bara på att den sista tanten i "Impulstrion" ska bli dräktig oxå.
Nu är hon sköljd o behandlad ordentligt efter att matte morrat lite :mad: över att hon inte blivit det tidigare... nu är hon lite risig i magen av penicillinet:crazy: men verkar må bra. hon är så mysig ute i hagen tom så jag blev lite ställd idag och trodde att ngt var fel på henne...:crazy: :o men det var det inte :D

Alla tecken på att de blir som lobotomerade kossor eller drogade kameler :angel: kan vara positivt :D

Jolie är som en drogad kamel just nu. Bara sover o sover o sover.
Ska se om det går att rida en sväng idag :p

De ska gå in nattetid nu från ikväll så de gravida damerna får vila ordentligt :D

Jätteroligt att hon blivit dräktig efter de tidigare besvikelserna!

Grattis!!!

Grattis till alla!!!:love:
Kaela har nu gått 34 dygn...hoppas på att hon får behålla det!!:)

*KL*
Å vad jag blir avundsjuk på alla er som väntar föl nästa år...:( Var så sugen på att betäcka igen men insåg att det är dags att börja utbilda henne ordentligt istället. Var väldigt sugen på Jonas Tornells nya hingst A Dandy Man..

Senast ändrad:

GRATTIS!!! Oj vad skoj... Efter alla turer(och oturer) som ni haft iår.

Man ska aldrig ge upp...:angel:

GRATTIS, till er alla som har dräktiga ston:banana:

Nej, det gällde ju bara att få tag på en hingst som var fertil ;) Mitt sto är det inget fel på! :bump:

Nej inte alls :D

Iaf inte efter jag fick veta att det var hingsten det var fel på! Då visste jag att det skulle ta sig med nästa hingst.

Skämt å sido...
Visst är det härligt när man "känner sina ston" väl, och kan läsa dom ordentligt.
Det sparar både tid och pengar...

Ja, visst gör det :)

Det lustiga är att jag kände när båda blev dräktiga. Det märktes på att de blev lite annorlunda.. Mer söliga och drömmande och TRÖTTA.

36 hela dygn nu så det närmar sig ett nytt UL!!!!
Hoppas hoppasmen jag är nästan 100 på att hon fortfarande är dräktig, ska pendla henne för skojs skull när vi kommer hem.
Är på semester hos svärmor i Lyngby slätter(Lund/Malmö), har drömt att det är ett svart hingst föl men hoppas på ett isabell färgat stoföl.

Undrar hur många av era bukefalisters avelsston och föl jag beundrat idag??
Bara 600 m från svärmors gård ligger en välkänd seminstation, det är hon som äger gården som själv är veterinär.
Här går mååååånga halvblod med fölisar och även Islandshästar med föl.
Man blir så jäkla sugen

Liknande trådar

Avel Jag har kikat runt lite på hingstar för lite framtida intresse, har ju en 3-åring som kommer betäckas om ett - ett par år, och har...
2
Svar
20
· Visningar
2 411
Senast: Sara-Ida
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka