En tråd för oss som väntar föl 2008

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Mitrolle
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 636
  • Visningar Visningar 201 253
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Jag hade verkligen sett fram mot att få se vad det blev av kombinationen med tipex's sto och Magini. Dessutom hade jag rekommenderat hingsten;)

Så du var lite "involverad" i det hela...

Tråkigt.

Blir det ngn ombetäckning, nästa säsong?

Jag har seminerat mitt sto e.D-Day 935 ue.Martini 744 med Cairo 869. Det blir både hennes och mitt första föl, så det känns extra spännande!

För er som undrar, så är det som så att jag blev lovad att eventuellt komma tillbaka vid denna tiden, så jag har skickat ett mail till Gunnar, så nu får vi vänta och se vad som händer, men förmodligen får jag stanna för min banningstid är över.

Jag ska inte ta åt mig allt här den här gången, hålla snattran och låtsas som ingenting. Jag är inte en sådan person i verkligheten, som inte säger emot när jag tycker annorlunda, men här så måste man tydligen vara lite tyst i sådana situationer. Det är läxan som jag fått lära mig.

Och där passerade vi 20 användarnamn! :banana:

Hoppas nu du får stanna då, men det kanske hade varit smartare att fråga först.

Kl

Kollad idag på 92dygn och fortfarande dräktig! Duktig häst:love:
Fullblodssto e.Inheritance - Tumble Wind, dräktig med Ludwigs Champion

Är lite udda med mitt val, tror jag.
Min travare är dräktig på 60:e dygnet med en frieser.
Först befarade veterinären att hon väntade tvillingar:eek:
Men som tur var fanns det bara ett foster på 30 dygns kontrollen.
Ska snart tillbaka på 90:e dygnet för att kolla att bebisen finns kvar där.

kl

Filletjejen visar ännu ingen brunst!! *hoppas hoppas* Ska nu sätta mig och ringa runt till vet här nere för blodprovstagning...
Ingen vet med mobilt ultra och hon är mkt mkt svårkörd så vi vill inte riskera att fastna på klinik/ få en totalkvaddad kärra/kastning...

Så nu får ni hålla tummarna för oss att det gått vägen ändå!!

Hej!

Då mitt sto skadade sig, så vart det betäckning för mig i år i alla fall. Tyvärr lite sent, men ja ja.
Hingsten är Figaro R och stoet e:Marocco. Hon har lämnat fina avkommor förut, så jag hoppas på en till. Ska i väg och ultraljudas om ca två veckor och se om hon hann bli dräktig eller ej.:smirk:

Vad tråkigt!

Men ston kan ju brunsta och ändå vara dräktiga!

Hade oxå velat se den komb. Hade säkert hunnit betäcka om ifall mina kära vännina inte glömt att åka och kolla henne tidigare. När jag fick veta att hon missat tyckte jag vi kunde vänta till 45 dygnet var en knapp vecka kvar. Men hon kom aldrig iväg då heller! Ultrades först på 59 dygnet, när jag kommit upp för att hämta henne. Ville försäkra vid 45 dygnet, älskar försäkringar.
Hade stora ägg vid ultraljudet men inte redo enl.vet.
Blir inget med welshen nästa år heller, fick en svår senskada och togs bort samma vecka.....hon ska kanske inte ha föl helt enkelt!
Jag lär i alla fall inte ge mig på ännu en resa till Magini. Lite långt vart det!
Men hon fick träffa mamma igen iaf.
/Jenny

lånar en knapp...det blir inga föl för mig näösta år, valde att bara seminera en, valde corlensky, men hon blev inte dråktig...på bakt provet hade hon e choli och behandlades för detta, ( vi började sent)
nu för 2 veckor sedan kollades hon, var inte dräktig och hade sin första brunst efter behandlingen, då hade hingsthållaren stängt för säsongen, en månad innan alla andra.det kändes lite eländigt!!!!!!!
men men...jag tar nya tag nästa år, och kommer garanterat att byta hingst...tyvärr, jag gillar honom!

hur kan du använda corlensky nu, såg att du postat den 8e, till mig sa de att de stängt för säsongen den 27e juli, då jag inte fått mitt sto dräktigt med honom ånnu då.

om jag hade läst längre i tråpden såp hade jag sett att ni inte heller kunde använda corlensky...sorry:angel:

Jo det är tråkigt... jag sökte vet igår utan större framgång så det blir till att jaga idag igen... Vi funderar på möjligheten med att ta ett blodprov.

Jag hakar på i denna tråden, eftersom att jag har ett sto som väntar föl 2008. Hon heter Wilma och är ett 9 årigt sto e.D-Day och hon är seminerad med Cairo 869 (e.Cortez) ;)

De slutade tappa honom (Corlensky) den 1 aug.
Hann precis med ett skick från sista tappet så nu håller jag tummarna till den 22:e då hon ska kollas på 16 dygn (egentligen 18 eftersom hon brukar släppa på lördagen).

Äntligen...är mitt sto konstaterad dräktig..:bow:
Försökte ju få henne dräktig förra året men misslyckades (Corlensky).. nu har hon stått på station i lite mer än 2mån.(det har vatt en seg sommar det här,med colibakterier o dåliga brunster)jag var helt inställd på att jag skulle få tänka ut en ny hingst för sista chansen..:rofl:
Men jag slapp..skönt..nu väntar vi bäbis e.Callahan -08:love:
(men jag ska väl inte ropa hej än..allt kan hända)

Men just nu känns det bara så j-la skönt att bara lyckats få henne dräktig..ni ska veta att jag misströstat o knappt kunnat sova,sett framför mig ännu ett år med bara saftiga räkningar o ett tomt sto..puh..;)

Grattis! vad härligt att det äntligen löste sig!

Jag ska iväg på 90dygns kontroll med det stoet som ska betalas nu på 90 dygn.

de nadra hoppar jag över, dom har levande föl avgift, jag har inte sett några som helst brunsttecken,och jag kan ändå inte betäcka om nu...kanske jag låter veterinären ta ett blodprov längre fram...

Liknande trådar

Avel Jag har kikat runt lite på hingstar för lite framtida intresse, har ju en 3-åring som kommer betäckas om ett - ett par år, och har...
2
Svar
20
· Visningar
2 411
Senast: Sara-Ida
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka