En tråd för oss som väntar föl 2008

Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Hej,
idag fick vi svaret.
Eaglestorm är konstaterat dräktig :banana:
Stolta är vi och pappan är ingen mindre än
Con Air (e. Contender-Carolus I-Landgraf I) :rofl:
"Storm" är själv e. Acobat II-Contender-Ladykiller xx :D

Tyvärr har jag ingen bild på Storm på datan, men ska se om jag kan fixa :D

Oh, det fölet skulle ag vilja köpa, snacka om linjeavel. Hur är mammans tidigare avkommor? Har ni testat med att linjeavla på Contender och Ladykiller xx innan? Jag tror det kommer bli en riktig höjdare ;)

KL

Min Cezanne är idag konstaterat dräktig med Lambourghini:bump:

Grattis!!!

Kan du vara snäll o säga till henne att be Rosa knipa och bli dräktig hon med så jag får hem min pärla!
Antar att du tar hem henne nu? Jag som hade velat se henne när jag hämtar mina tjejer :D

Olga hade slppt ägg idag, seminerad i lördags med Alligatorn, ska hämta hem henne imorgon eller onsdag - skönt att ha en hemma!
Huggormsbitna damens ägg har behagat att fastnat på 2,5cm sen i onsdags så hon ska sprutas senare i veckan *suck*

En fråga bara, varför kör ni dem fram o tillbaka hela tiden?

Vi lämnar av och hämtar när det är ovulerat, sen åker vi bara för 16 och 45 dygnskollen.

Det är bara med K som jag kör fram och tillbaka, hon är skadad och ska inte gå i en stor hage. Vill ha lite koll på henne så därför blir det att jag kör.. De andra två (en med föl vid sidan och en utan) har stått kvar på stationen tills de har ovulerat.
Stoet som har föl vid sidan ska kollas på 16 dagar på fredag och den 25 juni ska det andra stoet kollas.
Har ju tre ston som jag betäcker i år - så det blir en hel del körande ändå. Iom att alla tre ligger ganska lika oxå.
Åker till två olika seminstationer, stoet utan föl vid sidan är betäckt med Don Laurie - ville ha AI så det blir till att åka till Falkenberg.

Har betäckt mitt hbl sto e. Rocky 770- Elizar- Singapore med lipizzanern Maestoso Romida! :banana: Var först inne på Lasandos men bestämde mig till slut för MR, tanken är att få fram en trevlig körhäst. Hon är nyss hemkommen och inte konstaterad dräktig än, så det är bara att hålla tummarna!!

Jag hoppar in i den här tråden igen. Mitt Quartersto är hemma efter inseminering med ELMSHORN. Hoppas bara hon blir dräktig:bump:
Mitt andra sto E: Aerline H skall insemineras med CARLAND. Men det händer ingenting. Hon lämnades på station den 5/5. Jag saknar henne så. Hon fick stå kvar till första dräktighetskontrollen. = inte dräktig......Sedan dess har hon knipt ihop. Hon är 3 år och skall betäckas för första gången. Nu har dom sprutat henne för att få igång brunsten. Jag ska ringa i veckan o höra hur det går. Nu vill jag ha dräktigt! Det verkar som förgjort för mig att få ett föl.
Det här är 4:e gången jag betäcker ett sto (eller 7:e gången om man räknar alla brunster).:cry::cry:

Åh, vad kul:banana: hur gick det att lasta iår:angel::Dhoppas på bra...

Har fått låna en lastningssele som faktiskt får henne att inse att hon inte kommer någonstans, och så går hon in! Tog mindre än en kvart att lasta henne till stationen!
Nu kan jag kanske visa föl nästa sommar också, vågade inte visa förra årets föl eftersom jag var rädd för att inte komma från visningsplatsen:crazy:

På fredag ska våra ston semineras i Tyskland ;)

Sto 1 (Laiqua): e. Lansing-Loredo-Pilot med Escudo I.
Sto 2 (Lady Peach): e.Laptop-Cordeur-Grannus med Landcapitol.

Vi hoppas på det allra bästa :D

Jag kan tyvärr inte få hjälp med att köra hem henne förrän om två veckor om jag inte lyckas hitta någon som kan hjälpa mig innan, så hon är nog kvar när du hämtar dina hästar. Eftersom jag har ett sto som varit extremt svårlastat har jag inte tyckt att det är värt att investera i ett släp och bil med dragkrok för jag transporterar henne endast i nödfall.

En fråga bara, varför kör ni dem fram o tillbaka hela tiden?

Vi lämnar av och hämtar när det är ovulerat, sen åker vi bara för 16 och 45 dygnskollen.

Det kan finnas olika anledingar till det t ex att seminstationen har ont om plats och bara kan låta långväga ston stanna eller att man efter en koll av stoet vet att det dröjer flera dagar innan stoet ovulerar, har man då nära är det onödigt att betala 100:-/dygn extra på stationen. På en del seminstationer finns inte så mycket hagar att stona kan gå ute så mycket eller så kanske inte stoet kan gå ihop med vissa andra hästar om de går ute i stora hagar, ja det finns säkert fler anledningar att köra dem fram och tillbaka.

Okej, tack för svaret.

Jag har ju turen att ha en bra och liten station hyfsat nära, så min häst har stått i egen gräshage under vistelsen och haft en egen box med. Blivit intagen dagtid när det varit som varmast osv.
:bow:

Har hämtat hem henne nu och hon var så glad att vara hemma igen. Gav henne Hippotrim ikväll och hon ska ha i 2 dagar till.
Hoppas nu att det tar sig denna gång!

Hej!

Hoppar in i tråden nu då mitt sto var skendräktigt:( och nu ska betäckas om.
Fast hon fattar inte alls att hon inte är dräktig. Har sprutat henne två ggr nu och ska kolla igen på torsdag.
Hoppas hoppas....

Stoet är e. Ehrentusch - Rheinblick - Gladstone** och ska betäckas med Figaro R

Jeanette

Jag kan tyvärr inte få hjälp med att köra hem henne förrän om två veckor om jag inte lyckas hitta någon som kan hjälpa mig innan, så hon är nog kvar när du hämtar dina hästar. Eftersom jag har ett sto som varit extremt svårlastat har jag inte tyckt att det är värt att investera i ett släp och bil med dragkrok för jag transporterar henne endast i nödfall.

Jag hoppas kunna hämta hem min dagen innan midsommar afton.. funderar dock på om det inte är en helskotta massa trafik då? :angel: annars får jag åka midsommar dagen, men då blir det svårt att få med någon medhjälpare :o
Det är ju förståss om hon är dräktig.. Hon kanske inte ens tagit sig :crazy:

Rosa ska heller inte vara så himla lättlastad och fölet är rätt brötigt så det blir spännande, dock är ju min transport utan läm vilket brukar göra svårlastade hästar lite lättare :love:

Hoppas hoppas hon är dräktig och att din pärla är kvar!

Carisma är hemkommen och hon seminerades sista gången i fredags 9/6 och kollad 11/6 och då hade hon ovulerat. När ska vi då in på återbesök?

16 dygn efter semineringen ungefär.

Så det blir ju ca 27 juni skulle jag tro, då ska jag kolla min iaf, som seminerades lördag 9/6.

Hihi våra bäbisar kanske kommer samtidigt nästa år ;)

Om min tog sig igår och fölet stannar kvar och precis ALLT går bra så blir det ju föl i början av maj :banana:

Ok! Tack! Den 8e ska det vara hon blev seminerad! Så då blir 16 dygn den 24e
:banana:

Liknande trådar

Avel Jag har kikat runt lite på hingstar för lite framtida intresse, har ju en 3-åring som kommer betäckas om ett - ett par år, och har...
2
Svar
20
· Visningar
2 409
Senast: Sara-Ida
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundrelation
  • Uppdateringstråd 31