En tråd för oss som väntar föl 2008

Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

kl

Arabsto f. 1996, imp. m. östeuropeiska blodlinjer, betäckt med Lusitanohingsten Odalisco i början på juni.
pic.php
[/URL][/IMG]
Det blir första fölet, om hon tog sig, så håll tummarna!
//caballus

Ja jag hoppas det tog sig nu!

För er andra med såklart!!! :bump:

Nu är det bara o hålla tummarna till efter midsommar! Sen vet vi.

Ska köpa ett avelssto snart :)
Funderar på att sälja en av killarna.
Iaf stoet är 8 år och har gått 1.35 hoppning med vinst.
Är e: Linaro-Cantus-Matcho AA. Synd att inte Coriall fortfarande är vid liv :cry: Kalla mig okunnig och dum, men jag förälskade mig i den hästen från första blicken. Gud, han var allt. :love:
Stoet ska betäckas med någon av dessa (ni kanske kan säga vad som kan bli bra/bäst/sämst? ;)
Couleur-Rubin, Escudo I, Contender, For Feeling, Corlensky G eller Stolzenberg.

Contender kan du glömma om inte ditt sto tillhör den "finaste" stamboken inom Holsteinerförbundet.

I mitt fall så är den här

annaneffi7.jpg

annaneffi6.jpg

betäckt med den här

24328.jpg

(lånad från www.connemaraponny.org)

Hoppas lite grann att få en sådan här

patsybis.jpg

(Hold Patsy La Belle RC 1171)
(Marie Nilsson som fotat)

Men vi får se.

Connemara hela bunten, hingsten heter Carnaby Patrick Hooligan RC 79 och stoet Nefertite e Fendth RC 55 ue Lukas RC 35.

Visst var det henne du hade med ut till ön när vi sågs i höstas?:)

Håller tummarna för att hon är lika fertil som mitt sto!

Vad kul att C är dräktig!!

Mitt sto (som ju dock är utlånad denna säsongen) kollades också i måndags och är dräktig även hon! :bump:

Sto e. Quite Easy - Parant, dräktig med Cartier.

Det är en bra station vi tagit våra ston till!:)

Grattis!

Hej. Jag har köpt ett avelssto och hennes föl. Stoet är e. Amiral-Hertigen-Iliad-Trust och fölet är e. Rosevelt. Han jag köpt dem av tyckte jag skulle betäcka om henne med Rosevelt i år igen, men jag är fundersam om han är kvar i Sverige eller inte, någon som vet kankse...? Så om han är kvar så betäcker jag henne med Rosevelt igen, om han ej är kvar få jag börja fundera...

Jag TROR det är Gurresta de har som seminstation, men kan ha fel..:o
Får nog bli min nästa år oxå!

Japp, the one and only.

Eh kanske inte visade oss från vår absolut bästa sida då (mer än lätthanterligheten).

Nej är Era på Gurresta? Åh man kanske skulle ta den vägen till jobbet idag å tjyvkika lite... :)

Du Görel, när ska din hem? Tror jag snart får hem en schysst Kylinge Apollo, Gurresta är nära och lätt att hämta från... ;)

**KL**
Som jag skrivit innan så äger jag inte mitt sålda sto, men följer henne med stort intresse. Hon är seminerad med Alcatraz och ska kollas för första gången på fredag. Jag håller alla tummar jag kan hitta. Någon som vet något annat sto som använder Alcatraz iår? Givetvis hoppas vi på en repris från förra året, fast gärna ett sto den här gången. Avkomman blev verkligen fantastiskt trevlig!
U

Contender kan du glömma om inte ditt sto tillhör den "finaste" stamboken inom Holsteinerförbundet.

Det vet jag inte, men vi har frågat om sperma från honom och dem är mycket villiga till att "ge" oss..

Jag hämtade mitt sto på stationen i måndags. :) Hon är inseminerad med Casir Ask sista gången i lördags. Eftersom hon höll kvar äggblåsan ganska länge så blev hon inseminerad flera gånger. Det verkar som om vi är ganska många som får hålla ut över midsommarhelgen innan vi vet om våra ston är dräktiga... :crazy:

Äntligen är tanten klar för seminering... men då var jag tvungen att byta hingst... :mad: Istället för Impuls blir det Hermes. Olika typer jag vet men jag hoppas det blir bra! Kände lite lätt panik ett tag då den reservhingsten jag kunde tänka mig för någon månad inte känns aktuell nu... :crazy:

i och med att dobbis här på foruemet har lurat in mig i detta okej ska väll erkänna att jag var rätt medgörlig :angel:
så här är min nya primadonna
http://www.familjeliv.se/hem/tornedarling/galleri.php
hollänskt halvblod 5 år gammal
och är betäckt med Perlino E
och om honom och hans färg kan ni läsa och se här
http://www.equistrian.net/

resultat av betäckning vet jag först när utran är gjord om ca 10 dagar

Jjihuuuu ja ja, trots vätskan i livmodern har tösen ta sig, :banana:
blåsan såg lite konstig ut dock, pga en liten liten cysta. Blåsan hade fäst sig precis där. Enligt vetrinären var cystan så liten att man inte behövde göra någon notis om den.
Nogon som vet om det är vanligt med cystor? Farligt?
Nästa koll om 14 dagar.
Besöket tog nog inte mer än 10min från att vi latsa ur till vi körde. !
Perfekt!

Grattis till alla er som fått sina sto bekräftade dräktiga:bump:
Resten önskar jag Lycka till!!

Senast ändrad:

Hej igen!
Idag var vi till Markebäck för ul, och TADAAA! DRÄKTIG! :bump::banana::D

Taffsnäs X-ina e: Hegg 128 ue: Nore 20
Dräktig med
Minos 224 e: Botvid 196 ue: Furubäcks Seger 159
(Fjordingar)

Hihi, som vissa säkert redan vet så var jag på 16-dagars kontroll med mitt Acapulco Gold - sto som nu är betäckt med Careful. KONSTATERAD DRÄKTIG :bump::banana::bump: Thank God!!! 6e Maj beräknad nedkomst om allt går bra!

Liknande trådar

Avel Jag har kikat runt lite på hingstar för lite framtida intresse, har ju en 3-åring som kommer betäckas om ett - ett par år, och har...
2
Svar
20
· Visningar
2 409
Senast: Sara-Ida
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka