En tråd för oss som väntar föl 2008

Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Hm.. jag tror Molinna hade infektion, hon fick iaf medicin med hem (Mitrolax?), kan de bli dräktiga ändån? Hade också lång brunst, eller var iaf på väg in i brunst länge. De fick spruta henne sen.

Mikrolax är ju ett lavemang:confused:

Jag kan ha blandat ihop namn, ska kolla vad det egentligen hette :o

Jag hade helt fel.. fattar inte vart jag fick det ifrån :angel: Hippotrim (?) hette medicinen... nån oral pasta.

:rofl: Jo, Hippotrim är penicillin:D

Och Ja, de kan bli dräktiga ändå:)

:angel:
Kan hon ha blivit dräktig ändån? eftersom hon fått medicin, eller är det bäst att inte hoppas för mkt? :smirk:

Edit: Du hann visst före :D D fortsätter vi hoppas, hon har inte visat brunst än iaf.. iofs är hon alltid väldigt kär i min ponny :rofl:

Mitt Morgan sto Goldget Sissey (SC Island Centavo x Treasure Golddust) är betäckt med Morganhingsten Viewhill Sunrise Emigrant.

Här myser dom lite (Sissey till vänster)
PICT0033_1.jpg

*knapplån*

Idag seminerades mitt Cortus-Ceylon sto med Aerline H, ska tillbaka på måndag och kolla om hon har ovulerat!
Nästa fredag (15 juni) så ska mitt Magritte-Anart sto kollas på 18 dagar, seminerad med Careful.
Den 25 juni ska mitt Falleur-Gaston sto kollas på 18 dagar, seminerad med Don Laurie. Hon var inte dräktig på första försöket, tog ett nytt baktprov som vi skickade iväg till SVA. Visade ingen infektion! :bump:

Gör inget annat än kör bil plus transport just nu känns det som, fast det är värt det om det går tre föl hos mig nästa sommar! :banana::love:

Riktig "Linjeavel"

Jepp, det är andra fölet hon ska ha med en Contender-son, förra fölet (född 2003) visar sig vara en riktig klippa. Hoppar med mycket tryck, tävlingsdebuterade nu i våras 1.10 :D
Visade sig vara en lyckad kombination, så vi får hoppas det går igen ;)

*knapplån*

Nu har Fina landat hemma hos Elcatero! :bump:

Hon fann sig tillrätta i en stor fin hage med de andra stona direkt!
Så hon har det bra där, hoppas hon brunstar som hon ska nu oxå!

Frågan är hur matte ska klara sig utan henne :angel:

Vi kunde ha samkört du å jag iår:rofl:jag är också helt slut efter allt körande fram och tillbaka med ston...:smirk:

Men det är som du säger, men glömmer det fort när det är över ...varje år:angel:

Hej,
idag fick vi svaret.
Eaglestorm är konstaterat dräktig :banana:
Stolta är vi och pappan är ingen mindre än
Con Air (e. Contender-Carolus I-Landgraf I) :rofl:
"Storm" är själv e. Acobat II-Contender-Ladykiller xx :D

Tyvärr har jag ingen bild på Storm på datan, men ska se om jag kan fixa :D

"Ingen mindre" ?? Finns bra många bättre hingstar:rofl:
Sen är det är lite väl nära med både Contender och Ladykiller xx:confused:

*kl*

Nu är Jolie omseminerad och klar, blev bara ett skick denna gång för hon hade en kort och intensiv (förhoppningsvis BRA brunst) och de hittade dessutom bakterier så hon får med sig Hippotrim hem för att fortsätta behandling.

Nu håller vi alla tummar o tår att det tog sig!!! :bump:

*kl*

Yes :bump:! Lånestoet e.Rubingnon- Ampere- Chagall, dräktig på första försöket med Don Primero.

Kollar den andra på måndag. Hon är seminerad för andra gången med Camaro.

Den tredje har inte fölat än, men är idag på 326.

Nu är även sto nr 2 e.Kaliber- Diamant- Herzog dräktig. Tog på andra försöket med Camaro. Tyvärr är det tvillingar, men den ena var så liten så dom tror att den kommer resorberas. Omkoll hemma om 1 vecka.

Sto nr 3 kniper fortfarande, idag är hon på 331 dygn.

Vi kunde ha samkört du å jag iår:rofl:jag är också helt slut efter allt körande fram och tillbaka med ston...:smirk:

Men det är som du säger, men glömmer det fort när det är över ...varje år:angel:

Ja det kunde vi ha gjort.. :rofl: Vi får väl hyra en lastbil till nästa år.. ;):D Eller hur många ston ska du betäcka då? Hos mig blir det nog iaf två..
K hade inte släppt ägget idag, så det blir ny seminering i morgon plus sen måste vi tillbaka på onsdag och kolla henne igen. Sen så MÅSTE hon ha ovulerat! :crazy:Vill inte köra mer, ska köra D plus fölet på fredag.. Och i nästa vecka ska K till veterinären för återbesök.

Men som sagt det är värt allt körande nästa år, glömmer snart bort allt det här bara stona blir dräktiga! ;)

En fråga bara, varför kör ni dem fram o tillbaka hela tiden?

Vi lämnar av och hämtar när det är ovulerat, sen åker vi bara för 16 och 45 dygnskollen.

Ja det kunde vi ha gjort.. :rofl: Vi får väl hyra en lastbil till nästa år.. ;):D Eller hur många ston ska du betäcka då? Hos mig blir det nog iaf två..

lastbil eller seminkurs...jag är med på vilket som :angel::rofl:

Har inte funderat så långt ännu, får ta ett år i taget.

"Ingen mindre" ?? Finns bra många bättre hingstar:rofl:
Sen är det är lite väl nära med både Contender och Ladykiller xx:confused:

Det är klart att det finns bättre hingstar, men den här kombinationen har visat sig vara mycked lyckad många gånger.. :)
Vi var oxå själva lite tevksamma till en början och rådfrågade Holsteiner Verband, dom sa bara, betäck med honom. Det kommer bli jättebra. Stoet kommer ursprungligen därifrån, de ville kpa fölet men vi sa att det fick bli första-thing om det var till salu senare.

Senast ändrad av en moderator:

Jag har ett sto som åker till "sin" hingst idag, hon ska på fribetäckning för första gången så vi får hoppas att det går bra. :D Hon har dock haft 3 föl innan me de är "gjorda" via semin.
5298405.jpg

Hingsten heter Rubesco. :D

//Diana

Vilken snygg häst!!

Mitt sto konstaterat dräktig på 16 dygn med Don Primero :bump: :bump: :bump: :banana:
:love:
Är extra lycklig eftersom jag hört av förra ägaren att hon fick stå på station läääänge förra gången hon blev dräktig (-05) eftersom hon hade bakterier...nu hade hon inga bakterier så vi håller alla tummar på att den här dräktigheten håller i sig!
Nästa UL blir efter den 18 Juni

/Kristin

St nr 2 är också konstaterat dräktig:bump: Det Nordsvenska bruksstoet Monami f.2000 eDon-Aron-Granat, betäckt med Orm 1861 :love: ultraljudades igår och är dräktig på ca 17 dygn:banana:
Just nu har vi flyt 1 :d
På fredag ultraljudas vårt inackorderingssto (New Forest) så nu är det bara att hålla tummarna på lite flyt även där så att alla våra ston kan föla inom 2 veckor nästa år:p

/Kristin

Liknande trådar

Avel Jag har kikat runt lite på hingstar för lite framtida intresse, har ju en 3-åring som kommer betäckas om ett - ett par år, och har...
2
Svar
20
· Visningar
2 409
Senast: Sara-Ida
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundrelation
  • Uppdateringstråd 31