En tråd för oss som väntar föl 2008

Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Hon var tom :(

Så nu skulle de ta bakterieprov och se om det var något sådant, samt betäcka om henne redan i morgon eftersom hon är mitt i brunst redan. Nästan så man hoppas det var nån bakterie för då lär det ju ta sig nu om de behandlar den!

*nervös en halv månad till* :crazy:

Jo jag vet att det går bra även om det är några månader mellan dem. Men jag tänkte mer om hon inte tar sig nu, då blir det 3 månader mellan dem om hon tar sig på nästa brunst :crazy: och då börjar det bli knasigt sen när de ska avvänjas.

Jaha, då ska man bli "mormor" då! Jag fick se min lilla Don Primero bebis på tv-skärmen.:love: Storesyster 1år stod bredvid och jag försökte förklara att den svarta fläcken på skärmen var hennes syskon, men jag tror inte att hon förstod:D
(Tråd skaparen, Mitrolle, jag tror du känner min gammelgubbe zigge (zing zing speed), han hälsar och har det bra på hemmaplan.)

Sorry, men du måste ha förväxlat mig med någon, känner inte alls igen det namnet :confused:

Ok, såg att korten i början är från det stallet där min zigge stod från september-06 till april-07 när han var ute på foder. Men du kan ju ha flyttat hästarn eller bara var där just då. Sorry:banana:
Hoppas det går bra med din andra häst!!!

Vår Combine är nu konstaterad dräktig med De Noir.:banana:
Så nu håller vi tummarna för att det blir favorit i repris igen till nästa år:rofl:
Vi har ju redan en underbar åring med samma kombination som går här i hagen och glänser:p

Fullblodstoet är också konstaterad dräktig! (Hip Hop)

Så om 10 dagar ska hon på sin andra koll och Molinna ska på sin första (hoppas att det tatt sig, så att inte olgaklaras bebis får för mycket försprång till championaten :angel: )

Ringde nyss till stationen och hästen är superbrunstig idag:banana: Ägget är 3,5 till 4. semineras om en stund så nu är det bara att hålla tummarna igen.
Hästen smet med sina fyra polare ur hagen och sprang upp till granngården där deras islänningsvalack pucklade på min kära dam och de andra stona så dom fick en massa sår, hoppas hon gav igen ordentligt:devil:

mitrolle: kanske vi får våra småttingar samtidigt om det tar sig på damerna denna gång:) Jag håller en extra tumme för din kuse också att det går bra.

Jag har stått där 98-02, men kortet är taget på en klubbtävling där som jag var med på år 2005.
Så din häst har jag antagligen inte sett mycket av, även om jag varit därute vid något tillfälle även senare.

Ja, hoppas det tar sig för våra ston nu. Annars blir jag inte glad :crazy:

Jag ska iväg och kolla stoet på onsdag. Blev en 13-dagars koll istället för 16-17 eftersom vi inte hade någon skjuts efter onsdag, föräldrarna ska nämligen utomlands.. :angel:

Skulle vara ätte snällt om alla höll tummarna då :bow:!!

Mitrolle & Sorbisen:
Då kanske vi får Impulsföl samtidigt nästa år! :D Tanten verkar äntligen behaga komma i brunst, har stått på station i en vecka o nu börjar det hända saker... (klumpig matte som räknat fel på en vecka:devil:) Förhoppningsvis fint ägg på månd att sem tisd :banana:

Hej,
idag fick vi svaret.
Eaglestorm är konstaterat dräktig :banana:
Stolta är vi och pappan är ingen mindre än
Con Air (e. Contender-Carolus I-Landgraf I) :rofl:
"Storm" är själv e. Acobat II-Contender-Ladykiller xx :D

Tyvärr har jag ingen bild på Storm på datan, men ska se om jag kan fixa :D

Vad tråkigt! Hoppas att hon tar sig på nästa brunst!

Mitt sto kollas på måndag, var förbi seminstationen idag och pussade lite på henne, saknar henne så! Fast hon saknade tack och lov inte mig;)

Och på måndag ska vi in och kolla ett av våra andra ston :D
Shadowmoon e. For Pleasure-Aloubé Z-Roman. ;)
Betäckt med Almoretto (e. Alcatraz-Coriano)

Hoppas hoppas hoppas hon oxå är dräktig :D

Vad tråkigt att hon inte hade tagit sig.. Men vi får hålla tummarna att hon tar sig denna gången istället! Har ni försökt 1 eller 2 gånger?
Eftersom hon hade en lång brunst (har för mig att det var ditt sto som oxå hade det..) så kan det ju vara så att hon har en infektion. Sen säger de ju att långa brunster inte är så bra.. Därav är jag ju extra orolig för mitt sto inte ska ha tagit sig..

Tänkte faktisk inte på avvänjningen.. Dumma mig.. Men där kan jag hålla med om att det blir lite jobbigt om era föl föds för långt ifrån varandra.. Som sagt vi får hålla tummarna att Jolie har tagit sig denna gången!!! :banana:

Vilka intressanta stammar du har på dina hästar!!!

Det är första försöket. Ville ju helst ha ett aprilföl, men maj går ju an också. Men sen blir det sent :(

Hon hade en lång brunst gången innan den hon blev betäckt i, som iofs också var lite utdragen. Så får hoppas det tar sig nu!

FLYT :)
Mitt sto stod på station i 3 dagar första brunsten, hade 2 ägg mogna.
Hämtade henne i dag dr och med bara en fosterblåsa !!!

Tänk att man kan få ha lite tur ibland ochså !Nu får vi bara hålla tummarna för att allt ser bra ut på dag 30 ochså.

Stoet är e:Sack ,hingst är Dionysos.

Jag hade ju tur med andra stoet som tagit sig direkt båda gångerna hon betäckts i vår ägo.

Man kan väl inte ha tur jämt :crazy:

Hej,
idag fick vi svaret.
Eaglestorm är konstaterat dräktig :banana:
Stolta är vi och pappan är ingen mindre än
Con Air (e. Contender-Carolus I-Landgraf I) :rofl:
"Storm" är själv e. Acobat II-Contender-Ladykiller xx :D

Tyvärr har jag ingen bild på Storm på datan, men ska se om jag kan fixa :D

Riktig "Linjeavel"

Liknande trådar

Avel Jag har kikat runt lite på hingstar för lite framtida intresse, har ju en 3-åring som kommer betäckas om ett - ett par år, och har...
2
Svar
20
· Visningar
2 409
Senast: Sara-Ida
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka