En tråd för oss som väntar föl 2008

Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Min är betäckt idag igen :)

Det tar sig det tar sig!

Nu vågar jag ju tom hoppas på att hon är dräktig på första försöket...

Mitt ena sto har också en cysta, så vi UL en extra gång bara några dagar efter första UL för att se så det inte var tvillingblåsor. Det är tydligen ofarligt.

Det är en bra station vi tagit våra ston till!:)

Grattis!

Visst är det en bra station!! Jag har spanat efter C ute i hagen då vi varit där tre dagar i rad nu, först lämnat ett av stona i måndags sedan fick vi åka dit med sperman som självklart hamnat på villovägar i tisdag och sen hämtat henne idag. Så nu håller vi tummarna att det tog sig har gjort ett försök på fölbrunsten så det är en liten chansning..

håller tummarna för er!!

min gamla donna (22år) e. pontus-hartung är dräktig med majim g!! jippi!! :banana: vågare absolut inte hoppas på att det skulle ta sig på första försöket... det har nog aldrig hänt innan. hade t o m planerat att åka iväg senare i veckan med henne. men så talade vetrinären om att det va ju ingen tvekan det syntes klart och tydligt på ultraljudet...jag bara stod och gapade...fattade inte att det va sant. ibland handlar det nog lite om tur också....:bow:

I och med att Rosevelt lämnat landet så har jag bestämt mig för att betäcka mitt sto med CAMARO M. Åker ner till Millegarne imon.

Hej. Jag har köpt ett avelssto och hennes föl. Stoet är e. Amiral-Hertigen-Iliad-Trust och fölet är e. Rosevelt. Han jag köpt dem av tyckte jag skulle betäcka om henne med Rosevelt i år igen, men jag är fundersam om han är kvar i Sverige eller inte, någon som vet kankse...? Så om han är kvar så betäcker jag henne med Rosevelt igen, om han ej är kvar få jag börja fundera...

Ska inte betäcka en enda i år. Kommer att lida fruktansvärt nästa år när era fölisar kommer.

Ska inte betäcka en enda i år. Kommer att lida fruktansvärt nästa år när era fölisar kommer.

Så var det för mig i år. Funderade på att betäcka förra året, men avstod. Och guuud vad jobbigt när alla fölisar kommer. Jag köpte mig en åring så att jag hade nåt att göra när de andra pysslade med sina föl. (Inte bara därför:angel: ) Lider med dig!

Pratade med hingstägaren idag. Fina visar ingen brunst än... Vi väntar ett tag eftersom vi inte vet riktigt när hon ska brunsta... Händer inget får vi spruta igång henne.. Saknar min sötnos...

Vi har betäckt två ston i år och bägge är dräktiga! :bump:
Zorina e. Steinbeck - Kew Gardens xx är dräktig med Callahan VDL
Azalea e. Biggles - Bartok är dräktig med First Wish

Ha ha!

Då får ju din samma stam som min! First Wish - Biggles:D:banana:

Fast jag har redan fått min. En riktig supercool, social och skitsnygg kille som dessutom rör sej riktigt trevligt:love:

Idag var jag och kollade mitt andra sto som envist trott att hon är dräktig och vägrat brunsta har nu äntligen efter två sprutningar börjat. En etta och en trea!:):)
På söndag ska jag kolla igen och förhoppningsvis seminering på måndag med Figaro R

Jeanette

Så här ser hon ut i hagen på seminstationen, så att du vet vad du ska titta efter;)

P1010164.jpg

Var åter iväg med Rosa idag... och se på den, nu hade det ena ägget ökat och blivit till en trea:),sakta med säkert börjar det gå framåt,kanske vi kan seminera på måndag:D

Och när jag kom hem, släppte henne i hagen med kompisarna igen, så gnäggade hon "brunstgnägg" och lyfte lite lätt på svansen...

Har ett 7-årigt xx sto som är dräktigt med Heartbeat. Det är "vårat" första blivande föl så det blir riktigt spännande nu...

*Kl*

Hon är dräktig!!!!!:love::banana::bump::bow:

Jag är så glad! Speciellt eftersom det är ett lånesto där jag endast har den här säsongen på mig.
Fölet blir efter De Noir och ur Master-Herkules-Toreador.

Trevligt Görel! nu vet jag också vem jag ska spana efter på fredag när jag förhoppningsvis ska hämta pluttan o bebis!

hoppas hoppas hon är dräktig så jag får hämta :banana:

OT: Nån Stockholmare som kan tala om hurdan trafiken där uppe kan tänkas vara på midsommarafton?

Grattis grattis! :bump::bump: Är jätte glad för din skull! Lite goda nyheter nu tycker jag du kan behöva! :)

Själv börjar jag bli rejält nervös. Mitt sto ska kollas på söndag kväll...

kl
Tanten (e:Bernstein-Curacao**) blev seminerad igår med Hermes, semineras imorgon igen. Måste nog dit i helgen o krama lite på henne, hon har ju varit borta 2 veckor nu.... :crazy: Hopaps få hämta hem på måndag! // C

*kl*
Jag var och hälsade på mina tanter igår.
Cola har brunstat om, tyvärr och betäcks denna veckan.
Malva har inte visat brunst alls och vi kommer att få spruta igång henne. Hingsthållaren och uppfödaren till Malva tror att det beror på att det varit för varmt, har tydligen varit svårt med brunster.

Efter tolv sisådär har jag för mig att det är okej att köra. Värdelöst på morgonen! Då ska ALLA ut till landet :)

Liknande trådar

Avel Jag har kikat runt lite på hingstar för lite framtida intresse, har ju en 3-åring som kommer betäckas om ett - ett par år, och har...
2
Svar
20
· Visningar
2 409
Senast: Sara-Ida
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka