En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 13

Här väntar och hoppas jag på ägglossning denna cykel, men förra missfallet så hade jag ingen ägglossning första cykeln. Inte som jag uppmärksammade iaf.

Inne på dag 18 och kanske att sekretet börjar ändra form och bli mer äggvite-liknande.

Känner mig dock lite uppgiven, jag tror inte det kommer ta sig igen på länge och tiden tickar. Jag vet inte hur jag känner för vägen framåt, men det blir väl att vi behöver diskutera IVF. Jag har iaf tagit kontatt med kliniken och vet att det är ca 1 månad innan man får tid för första besöket, sen kan man börja cykeln efter det om jag förstod dem rätt. Tänker att vi får ta kontakt med dem kanske efter sommaren och sätta igång processen...
 
@Poppan Beklagar, det är ändå tufft när slutgiltiga beskedet kommer, hoppet är ju verkligen det sista som lämnar en. Hur har det gått, har du börjat blöda mer eller blir det skrapning? Hoppas kroppen återhämtar sig snart.
Lustigt nog satte det igång av sig själv sen samma eftermiddag. Allt kom ut på några timmar och sen blödit sparsamt en vecka typ. Har varit på VUL igen och slemhinnan är kvar så fick cytotec istället för skrapning men det hände ingenting av de. Så ska nu vänta till efter nästa mens och då komma på VUL igen för att se hur det ser ut.

Lustigt att man trots tjat blir nekad VUL på sjukhuset i tidig graviditet pga oro men så fort man "fått in foten" verkar man få komma dit hur mycket man vill..hehe men så tacksam att de inte släpper mig utan att jag får hjälp att snabbt kunna försöka igen.

Tack, hoppas också mensen inte dröjer allt för länge nu!
 
Här väntar och hoppas jag på ägglossning denna cykel, men förra missfallet så hade jag ingen ägglossning första cykeln. Inte som jag uppmärksammade iaf.

Inne på dag 18 och kanske att sekretet börjar ändra form och bli mer äggvite-liknande.

Känner mig dock lite uppgiven, jag tror inte det kommer ta sig igen på länge och tiden tickar. Jag vet inte hur jag känner för vägen framåt, men det blir väl att vi behöver diskutera IVF. Jag har iaf tagit kontatt med kliniken och vet att det är ca 1 månad innan man får tid för första besöket, sen kan man börja cykeln efter det om jag förstod dem rätt. Tänker att vi får ta kontakt med dem kanske efter sommaren och sätta igång processen...
Blev det någon ägglossning tror du?

Nu har det ju ändå tagit sig ett par gånger på kort tid, det bådar ju gott! Men skönt att sätta bollen i rullning för IVF också förstås.
 
Vi gjorde ett äggplock i torsdags, skulle göra återföring nu tisdagen som som var men inga av mina 4 ägg klarade sig inte. :( Läkaren vet inte själv vad som gav så otroligt resultat för oss vilket gör hela saken ännu jobbigare att man inte hittar någon förklaring.

Ledsen för er skull 😔 Fy så jobbigt besked. Kram på er! Hoppas ni fått sörja och kan se framåt mot nästa.
 
Ledsen för er skull 😔 Fy så jobbigt besked. Kram på er! Hoppas ni fått sörja och kan se framåt mot nästa.
Tack!
Blev uppringd av en läkare idag, vårt fall togs upp i deras "råd" och dom alla kliar sig i huvudet varför det blev som det blev. 😅
Planen blir nu att jag ska tillbaka när dom öppnar igen efter semestern och diskutera ev vidare utredning samt ställa in oss på ett långt protokoll med ny medicin och högre enheter. Känns i alla fall skönt att dom ändrar planen helt och inte gör ett till försök med samma protokoll.
Största trösten blev i alla fall att vårt försök som vi gjorde nu räknas inte så vi har fortfarande 3 försök kvar! Man får dra i minsta lilla positiva tråd som finns, så en gnutta hopp har tänds igen. 🤪
 
Min ägglossning verkar inte lyckas denna cykel 😑 Har haft väldigt starka (men inte helt positiva) ÄL-test i 5-6 dagar nu, och fertilt sekret i säkert 7-8 dagar och i förrgår hade jag också sådär superduper mycket mensvärk hela dagen som jag brukar ha omkring/timmarna innan ägglossning. Men tempen höjs inte 😔 Såååå frustrerande! Nu är vi ute på landet och bor trångt med massa andra folk så även om ägglossning skulle ske om några dagar istället så har vi ingen chans att ligga här. Suck!
 
Hej! Jag har följt tråden ett tag, och håller tummarna för er ❤️

Jag och min sambo är runt 30, och jag har blivit gravid rätt fort - men nu har vi fått missfall (innan vecka 12) tre gånger :(. Läste online att det är rätt ovanligt. Har fått ett inbokat läkarbesök nu för en missfallsutredning. Är det någon av er som har gjort en? Har läst att en förklaring ofta inte hittas. Så, det känns lite hopplöst just nu, men har ändå lite hopp.
 
Hej! Jag har följt tråden ett tag, och håller tummarna för er ❤️

Jag och min sambo är runt 30, och jag har blivit gravid rätt fort - men nu har vi fått missfall (innan vecka 12) tre gånger :(. Läste online att det är rätt ovanligt. Har fått ett inbokat läkarbesök nu för en missfallsutredning. Är det någon av er som har gjort en? Har läst att en förklaring ofta inte hittas. Så, det känns lite hopplöst just nu, men har ändå lite hopp.

De nämnde missfallsutredning för mig efter vårt förra missfall, dvs om vi får ett missfall till så ska jag höra av mig så de kommer vilja se om de kan hitta anledningen varför. Jag fick uppfattningen att de då skulle ta blodprover på mig och göra noggranna ultraljudaundersökningar. Vet inte om nåt mer skulle ingå...

Hoppas de hittar nåt så ni kan få hjälp 🧡
 
Min temp höjdes väldigt lite dagen efter att jag skrev förra inlägget. Så himla svårtolkat om jag haft ÄL eller inte. Men började ta progresteronet ändå då, och nu har tempen verkligen skjutit i höjden, sannolikt pga progresterontillskottet men den har skjutit mycket mer än vanligt. Man får alltid upp hoppet av små, diffusa tecken...
 
De nämnde missfallsutredning för mig efter vårt förra missfall, dvs om vi får ett missfall till så ska jag höra av mig så de kommer vilja se om de kan hitta anledningen varför. Jag fick uppfattningen att de då skulle ta blodprover på mig och göra noggranna ultraljudaundersökningar. Vet inte om nåt mer skulle ingå...

Hoppas de hittar nåt så ni kan få hjälp 🧡

Tack! Ja, hoppas ☺️

Testade precis, och jag är gravid igen. Känner fortfarande lite hopp, men mest känns det som att det inte kommer leda någonstans.

Hoppas du slipper fler missfall och inte behöver någon utredning 🤞
 
Var på besök idag, fick två mediciner (som jag glömt namnet på men ska försöka hämta ut nu efter jobbet).

Tog massa blodprover, så vi får se! Om det blir ett till missfall så ska de kolla på mer saker, ex om det är något med kromosomer, både hos mig och min partner.

Bara att vänta nu då... Varför går tiden så långsamt i den här processen? Och samtidigt så fort... Åren bara springer förbi.
 
5 dagar kvar till BIM. Har inte några höga förhoppningar då jag dels är tveksam om jag ens haft ÄL och dels då det känns för otroligt att jag skulle bli gravid 3 ggr på raken efter att ha försökt i över ett år liksom.

Ikväll har jag varit superuppblåst, jätterapig och illamående. I övrigt inga symtom. Oklart om det är symtom från progresteronet också, då jag haft precis dessa symtom vid denna tidpunkt under lutealfasen de två föregående cyklerna (då jag varit gravid, men då jag också tagit progresterontillskott). Återstår att se vad det blir, svårt att inte få upp hoppet som vanligt och försöka undvika att tyda varenda litet symtom... Har ju ändå lite IBS-mage så jag kan ju liksom må såhär oavsett var jag befinner mig i menscykeln också, även om det sker väldigt sällan.

Men tänk, mot alla odds, om jag skulle vara gravid och det skulle få stanna! Då ska jag verkligen tacka min privata gyn, för progresteron måste ju isf definitivt vara det som gjort skillnaden! Tar det sig inte har vi bestämt att försöka en cykel till, sen ta kontakt med IVF-klinik.
 
Har nu testat negativt på BIM-2 (eller -3) med ultratidigt test, så mycket stor sannolikhet inget som tagit sig denna gång. Stör mig på att jag ändå ska ha visst hopp, googlar på om det finns folk som inte fått positivt med ultratidiga test strax innan BIM osv. De ska ju detekterera mer än 99% av graviditeterna såhär tätt inpå, så rent intellektuellt fattar man ju att det är kört men känslomässigt... Not so much 😅

Bra dock att veta att det är progresterontillskottet som gör och gjort mig såhär rapig, uppblåst och illamående ("magkatarrig"), och inte tidigare graviditeterna i sig. Bra att veta inför kommande cykel så man inte direkt börjar tolka magbesvären som gravbesvär.

Ska såklart ändå testa både på BIM och BIM+1 med ultratidigt test innan jag slutar med progresteronet, eftersom jag ändå fick negativt med vanligt gravtest på BIM+2 i förra cykeln.
 
Hej alla! Jag hoppar gärna in i tråden! Vi har försökt i ett år och fått ett ma i vecka 13 och förra cykeln en kemisk graviditet. Det har varit svårt att bli gravid igen efter vårt ma. Jag fick hormon-problem med bl.a. mellanblödningar fem-sex dagar innan mens. Jag har fått levaxin och progesteron-kapslar utskrivet nu, som jag testar för tredje cykeln☺️ jag är sugen på att testa ivf nästa cykel men min man vill hellre att vi avvaktar lite till, så vi får se hur det blir. Just nu blöder jag ut missfallet och ska sen vänta på ägglossning igen😅

Hur gick det för er cherie och Elephants?

Har någon testat Rosenrot, bidrottningele eller munkpeppar? Jag testar rosenrot och bidrottninggele denna cykeln men är lite nervös för att det ska krångla till något ännu mer än vanligt😅
 
Hej alla! Jag hoppar gärna in i tråden! Vi har försökt i ett år och fått ett ma i vecka 13 och förra cykeln en kemisk graviditet. Det har varit svårt att bli gravid igen efter vårt ma. Jag fick hormon-problem med bl.a. mellanblödningar fem-sex dagar innan mens. Jag har fått levaxin och progesteron-kapslar utskrivet nu, som jag testar för tredje cykeln☺️ jag är sugen på att testa ivf nästa cykel men min man vill hellre att vi avvaktar lite till, så vi får se hur det blir. Just nu blöder jag ut missfallet och ska sen vänta på ägglossning igen😅

Hur gick det för er cherie och Elephants?

Har någon testat Rosenrot, bidrottningele eller munkpeppar? Jag testar rosenrot och bidrottninggele denna cykeln men är lite nervös för att det ska krångla till något ännu mer än vanligt😅
Hoppar in, jag testade bidrottninggele. Om det var den som gjorde att det tog sig eller om det var slumpen/vi bestämt oss för att ta hjälp(slappnade av?) det kan man ju aldrig veta. Men det tog sig i samband med att jag ätit den ett tag(inte en hel burk ens).
 
Hej alla! Jag hoppar gärna in i tråden! Vi har försökt i ett år och fått ett ma i vecka 13 och förra cykeln en kemisk graviditet. Det har varit svårt att bli gravid igen efter vårt ma. Jag fick hormon-problem med bl.a. mellanblödningar fem-sex dagar innan mens. Jag har fått levaxin och progesteron-kapslar utskrivet nu, som jag testar för tredje cykeln☺️ jag är sugen på att testa ivf nästa cykel men min man vill hellre att vi avvaktar lite till, så vi får se hur det blir. Just nu blöder jag ut missfallet och ska sen vänta på ägglossning igen😅

Hur gick det för er cherie och Elephants?

Har någon testat Rosenrot, bidrottningele eller munkpeppar? Jag testar rosenrot och bidrottninggele denna cykeln men är lite nervös för att det ska krångla till något ännu mer än vanligt😅

Kämpigt att hålla på så länge och dessutom med två missfall. Hoppas levaxin och progresteronet kan hjälpa till!

Det blev inget för mig denna cykel, håller tummarna för nästa... progresteronet jag tog under lutealfasen verkar dock ha gjort att min mens blev lite kortare än vanligt nu, vilket känns jättebra! 5-6 dagar som förr i tiden, inte långdraget typ uppemot 8 dagar med småblödningar i slutet. Hoppas det innebär att mitt östrogen kanske fått lite skjuts av progresteronet också ☺️ Hoppas bara inte på för tidig ägglossning nu, då min partner är bortrest typ dag 15-20 i cykeln 😆

Jag provade munkpeppar två-tre cykler förra sommaren. NÅT gjorde den absolut då min menscykel förändrades helt. Första cykeln kändes det jättepositivt, jag fick supertydlig ägglossning dag 14-15 (!!) och det har jag ALDRIG haft, utan det tidigaste jag haft är på dag 18 men det var år 2020 när jag blev preggo med första barnet. Nu för tiden har jag ägglossning runt dag 24-27, så väldigt sent. Därför var det väldigt tacksamt med så tidig och tydlig ägglossning med mkt fertilt sekret osv. Men cykeln/cyklerna efter blev det inte samma effekt och tvärtom började jag mellanblöda jättemycket, minns inte om det var mitt i cykeln eller innan/efter mens men det kändes inte bra att jag blödde nästan jämt så jag slutade. Vill inte minnas att det gav samma tydliga effekt på ägglossningen i de nästkommande cyklerna heller.
 
Kämpigt att hålla på så länge och dessutom med två missfall. Hoppas levaxin och progresteronet kan hjälpa till!

Det blev inget för mig denna cykel, håller tummarna för nästa... progresteronet jag tog under lutealfasen verkar dock ha gjort att min mens blev lite kortare än vanligt nu, vilket känns jättebra! 5-6 dagar som förr i tiden, inte långdraget typ uppemot 8 dagar med småblödningar i slutet. Hoppas det innebär att mitt östrogen kanske fått lite skjuts av progresteronet också ☺️ Hoppas bara inte på för tidig ägglossning nu, då min partner är bortrest typ dag 15-20 i cykeln 😆

Jag provade munkpeppar två-tre cykler förra sommaren. NÅT gjorde den absolut då min menscykel förändrades helt. Första cykeln kändes det jättepositivt, jag fick supertydlig ägglossning dag 14-15 (!!) och det har jag ALDRIG haft, utan det tidigaste jag haft är på dag 18 men det var år 2020 när jag blev preggo med första barnet. Nu för tiden har jag ägglossning runt dag 24-27, så väldigt sent. Därför var det väldigt tacksamt med så tidig och tydlig ägglossning med mkt fertilt sekret osv. Men cykeln/cyklerna efter blev det inte samma effekt och tvärtom började jag mellanblöda jättemycket, minns inte om det var mitt i cykeln eller innan/efter mens men det kändes inte bra att jag blödde nästan jämt så jag slutade. Vill inte minnas att det gav samma tydliga effekt på ägglossningen i de nästkommande cyklerna heller.
Tack! Vad tråkigt att höra men då kör vi på nästa cykel istället! Har ni också försökt länge? Jaha, vad spännande att progesteronet kan hjälpa till att få upp östrogenet också☺️ är det sämre att ha längre mens? Haha ska hålla tummarna för lite senare ägglossning då😂👏

Hm vad skumt att det blev så av munkpepparn! Jag är lite nervös nu när jag testar rosenrot denna cykeln, känns som om det också kan krångla till cykeln. Men samtidigt är det ju det jag vill eftersom den inte funkar så bra😅
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 372
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 745
Senast: Milosari
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 264
  • Låst
Gravid - 1år Välkomna till tråd 12! Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
232 149
Senast: Miks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp