En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 13

Hej alla! Jag hoppar gärna in i tråden! Vi har försökt i ett år och fått ett ma i vecka 13 och förra cykeln en kemisk graviditet. Det har varit svårt att bli gravid igen efter vårt ma. Jag fick hormon-problem med bl.a. mellanblödningar fem-sex dagar innan mens. Jag har fått levaxin och progesteron-kapslar utskrivet nu, som jag testar för tredje cykeln☺️ jag är sugen på att testa ivf nästa cykel men min man vill hellre att vi avvaktar lite till, så vi får se hur det blir. Just nu blöder jag ut missfallet och ska sen vänta på ägglossning igen😅

Hur gick det för er cherie och Elephants?

Har någon testat Rosenrot, bidrottningele eller munkpeppar? Jag testar rosenrot och bidrottninggele denna cykeln men är lite nervös för att det ska krångla till något ännu mer än vanligt😅
Å, missfall är så jobbigt! Känner både igen mig, och med dig! ❤️

Jag är fortfarande gravid (vad jag vet i alla fall...). Har fått utrogestan kapslar och ett tidigt ultraljud inbokat på måndag.

Känner mig trött och illamående, och lite uppgiven. Hoppas såklart att det går vägen, men hade inte blivit förvånad om det blir ett till missfall. :sorry:
 
Hoppar in, jag testade bidrottninggele. Om det var den som gjorde att det tog sig eller om det var slumpen/vi bestämt oss för att ta hjälp(slappnade av?) det kan man ju aldrig veta. Men det tog sig i samband med att jag ätit den ett tag(inte en hel burk ens).
Tack för svar! Vad spännande, har läst om fler case där det har funkat så jag hoppas att det ska funka för oss också!☺️ ångrar dock lite att jag började med rosenrot men vi får se! Också lite kul att testa något för att det ska hända något någon gång😅 gick graviditeten bra för dig sedan?
 
Å, missfall är så jobbigt! Känner både igen mig, och med dig! ❤️

Jag är fortfarande gravid (vad jag vet i alla fall...). Har fått utrogestan kapslar och ett tidigt ultraljud inbokat på måndag.

Känner mig trött och illamående, och lite uppgiven. Hoppas såklart att det går vägen, men hade inte blivit förvånad om det blir ett till missfall. :sorry:
Tack!❤️❤️ åh hoppas verkligen att det håller denna gången, ska hålla alla tummar! Det verkar ju vara väldigt vanligt att det helt plötsligt bara funkar, även om man har haft flera missfall tidigare så vi hoppas verkligen på det! Har du testat kapslarna tidigare? Jag har testat dem i två cykler nu. Tycker att det är väldigt jobbigt och svårt att veta när man ska börja ta dem och sluta ta dem men tror verkligen att de kan hjälpa! Jag har lågt progesteron så tar dem från tre dagar efter ägglossning.
 
Intressant med munkpeppar, bidrottninggele och rosenrot - har aldrig hört talas om någon av dessa!
Haha egentligen tror jag det mest är en myt men kände ändå inte att det finns så mycket att förlora på att testa! Det är någon som säger att det funkar och sen testar någon annan och råkar bli gravid på just den cykeln och sen är det igång😅 men jag tror dock mer på bidrottninggelé (ska öka progesteron eller något) och kanske också munkpeppar. Rosenrot verkar det inte finnas någon forskning på alls att det ska funka och dessutom är det farligt att ta om man är gravid så får bara ta det fram till ägglossningen. Men samtidigt verkar alla tre preparaten kunna mixtra lite med cykeln och det kan ju vara bra tänker jag☺️
 
Cykeldag 11 och jag har jättetydligt äggvitesekret samt låg och mjuk livmodertapp? Känns helt knäppt att ÄL skulle komma såhär tidigt, har aldrig hänt? Tidigast dag 15, med munkpeppar som sagt, förra sommaren. Undrar som sagt om proggisarna påverkat denna cykel också. Vet förstås inte om jag kommer få ägglossning snart, ibland dröjer det någon vecka från första äggvitan, men ändå tidigt. Men hoppas det blir innan cykeldag 15 då sambon ju ska resa bort 😆
 
Cykeldag 11 och jag har jättetydligt äggvitesekret samt låg och mjuk livmodertapp? Känns helt knäppt att ÄL skulle komma såhär tidigt, har aldrig hänt? Tidigast dag 15, med munkpeppar som sagt, förra sommaren. Undrar som sagt om proggisarna påverkat denna cykel också. Vet förstås inte om jag kommer få ägglossning snart, ibland dröjer det någon vecka från första äggvitan, men ändå tidigt. Men hoppas det blir innan cykeldag 15 då sambon ju ska resa bort 😆
Spännande! Då låter det ju som om det är på g🤩 ska hålla tummarna för innan cd 15😂 det skulle kanske kunna vara d-vitamin nu på sommaren som gör att den kommer tidigare?
 
Tack för svar! Vad spännande, har läst om fler case där det har funkat så jag hoppas att det ska funka för oss också!☺️ ångrar dock lite att jag började med rosenrot men vi får se! Också lite kul att testa något för att det ska hända något någon gång😅 gick graviditeten bra för dig sedan?
Nej tyvärr, fick missfall i vecka 12. Men sitter nu nästan 2 år senare med endast 13 dagar till bf❤️
 
Tack!❤️❤️ åh hoppas verkligen att det håller denna gången, ska hålla alla tummar! Det verkar ju vara väldigt vanligt att det helt plötsligt bara funkar, även om man har haft flera missfall tidigare så vi hoppas verkligen på det! Har du testat kapslarna tidigare? Jag har testat dem i två cykler nu. Tycker att det är väldigt jobbigt och svårt att veta när man ska börja ta dem och sluta ta dem men tror verkligen att de kan hjälpa! Jag har lågt progesteron så tar dem från tre dagar efter ägglossning.
Tack ❤️ Första gången med kapslarna för mig, har bara blivit tillsagd att ta dem nu tills jag hör något annat :p jag vet faktiskt inte om jag har lågt progesteron :cautious:
 
Jag fick se ett hjärta ticka nu och blev daterat till vecka 6! Vet dock inte om det var samma de tidigare graviditeterna som blev missfall eftersom vi inte fick tidiga ultraljud då. Så har inte vågat få upp hoppet ännu!

Mår illa och är riktigt trött, känns tungt - tror att det känns tyngre eftersom jag lite förväntar mig ett missfall till... Trimester 1 på repeat O_o

Hoppas det går bra för er andra :heart
 
Maximalt dålig tajming. Positivt ägglossningstest idag, min man är bortrest till imorgon natt 😑 Har aldrig ägglossning såhär tidigt (dag 17) så vi trodde det skulle vara lugnt...

Vi hade ju sex innan han åkte, men det kommer ha varit 4 dagar innan ägglossningen så sannolikheten för att det skulle ta sig är ju minimal.

Värdelöst att missa en ägglossning när de kommer så sällan 😑
 
Maximalt dålig tajming. Positivt ägglossningstest idag, min man är bortrest till imorgon natt 😑 Har aldrig ägglossning såhär tidigt (dag 17) så vi trodde det skulle vara lugnt...

Vi hade ju sex innan han åkte, men det kommer ha varit 4 dagar innan ägglossningen så sannolikheten för att det skulle ta sig är ju minimal.

Värdelöst att missa en ägglossning när de kommer så sällan 😑
Å nej vad jobbigt! Håller tummarna, 4 dagar är ju möjligt (även om jag såklart förstår att det är frustrerade och inte optimalt).
 
Jag fick se ett hjärta ticka nu och blev daterat till vecka 6! Vet dock inte om det var samma de tidigare graviditeterna som blev missfall eftersom vi inte fick tidiga ultraljud då. Så har inte vågat få upp hoppet ännu!

Mår illa och är riktigt trött, känns tungt - tror att det känns tyngre eftersom jag lite förväntar mig ett missfall till... Trimester 1 på repeat O_o

Hoppas det går bra för er andra :heart
Förstår att det känns jobbigt, inte så kul att behöva börja om hela tiden! Jag kommer nog att känna samma sak om jag blir gravid igen! Men att se hjärtat är ju väldigt positivt!🤩 det är väldigt låg risk för missfall efter det och förhoppningsvis utvecklades aldrig hjärtat i de förra graviditeterna, då har du ju kommit länge❤️
 
Maximalt dålig tajming. Positivt ägglossningstest idag, min man är bortrest till imorgon natt 😑 Har aldrig ägglossning såhär tidigt (dag 17) så vi trodde det skulle vara lugnt...

Vi hade ju sex innan han åkte, men det kommer ha varit 4 dagar innan ägglossningen så sannolikheten för att det skulle ta sig är ju minimal.

Värdelöst att missa en ägglossning när de kommer så sällan 😑
Åh nej vilken otur! Håller tummarna för att det räcker med fyra dagar innan❤️
 
Min cykel är lite konstig efter missfallet, tempen är kaos och har haft blinkande gubbe på Clearblue’s tester nu i fem dagar. Jag har också haft mycket fertilt sekret så känns som om kroppen försökt ägglossa men inte lyckats än. Hoppas att den kommer nu snart i alla fall☺️
 
Min cykel är lite konstig efter missfallet, tempen är kaos och har haft blinkande gubbe på Clearblue’s tester nu i fem dagar. Jag har också haft mycket fertilt sekret så känns som om kroppen försökt ägglossa men inte lyckats än. Hoppas att den kommer nu snart i alla fall☺️
Håller tummarna!!!
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 406
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 758
Senast: Milosari
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 443
  • Låst
Gravid - 1år Välkomna till tråd 12! Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
232 387
Senast: Miks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Födda 2022
  • Annonsera mera VII

Omröstningar

Tillbaka
Upp