En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 13

Min cykel är lite konstig efter missfallet, tempen är kaos och har haft blinkande gubbe på Clearblue’s tester nu i fem dagar. Jag har också haft mycket fertilt sekret så känns som om kroppen försökt ägglossa men inte lyckats än. Hoppas att den kommer nu snart i alla fall☺️
Hur har det gått? Blinkande gubbe är ju ändå gott tecken, nåt på G...
 
Känner mig själv så frustrerad och uppgiven över att denna cykeln ter sig så sund och bra (tidig ägglossning och nu efteråt rejäl temphöjning direkt). Första gången på typ 1 år den sett ut såhär och vi kunde inte sexa kring ägglossning 😑😑 Det blir många "Tänk om"-tankar.

Jaja, det är vad det är, jac får vara lite bitter några dagar och sen ska vi kontakt IVF-klinik.
 
Hur har det gått? Blinkande gubbe är ju ändå gott tecken, nåt på G...
Det har gått sådär, denna cykel har verkligen varit helt kaos! Jag hade blinkande gubbe och sekret jättelänge men ingen ägglossning. Nu har ägglossningen varit men lite dålig tempstegring och oklart vilken dag! Jag var i alla fall hos läkaren i förrgår och hans teori är att ägglossningen är ”svag” så att den inte klarar av att producera progesteron efter ägglossningen. Så nu har jag fått piller för att stimulera ägglossningen till nästa cykel☺️ jag funderar dock också lite på att testa ivf, vi får se!
 
Känner mig själv så frustrerad och uppgiven över att denna cykeln ter sig så sund och bra (tidig ägglossning och nu efteråt rejäl temphöjning direkt). Första gången på typ 1 år den sett ut såhär och vi kunde inte sexa kring ägglossning 😑😑 Det blir många "Tänk om"-tankar.

Jaja, det är vad det är, jac får vara lite bitter några dagar och sen ska vi kontakt IVF-klinik.
Alltså hur kan kroppen alltid bråka så mycket och fixa en perfekt cykel just då man inte vill ha den😅 förstår verkligen att du är frustrerad! Men också bra att cykeln kanske har börjat ställa in sig rätt☺️ spännande med ivf! Vi funderar också lite på det, främst eftersom jag bara har en äggstock så skulle vara skönt att frysa ner några embryon som säkerhet för syskonförsök mm☺️
 
Usch, jag har en illavarslande känsla i kroppen men jag hoppas verkligen inte det stämmer. Men jag tycker mitt blödningsmönster påminner exakt om de senaste missfallen. Jag har vanligtvis ordentligt riklig mens 1-3 första dygnen och sedan lugnar sig mensen sista 2-3 dagarna.

Nu är det sådär lite blod igen, mensen kom igång hyfsat ordentligt första dagen (med jättejäääätte stora och långa klumpar) men inte alls så mycket som vanligt. Sen redan dag 2-3 så fyller jag inte normaltamponger på över en halv dag, vanligtvis blöder jag ur en supertampong på den tiden och mer därtill. Det tog också uppemot 3-4 dagar efter avslutat progresteron innan blödninge kom igång....

Allt i exakt enlighet med de tidigare missfallen.

Jag vågar inte ens testa för jag ORKAR inte hålla på ett till! Samtidigt känns det helt galet att det skulle vara nåt - jag testade med ultratidiga test och vanliga test BIM-1, BIM och BIM+1 och samtliga var dundernegativa. Ändå förstår jag inte varför mensen nästan redan ter sig som att den är slut, dag tre...

Fan, nu har det slagit mig att jag också har känt mig sådär utbota ledsen och nedstämd som jag bara gör vid gravhormoner i kroppen också. Jag har verkligen reagerat på nedstämdheten och tyckt den varit så ur spel till skillnad från vanlig PMS.

FAN. Det känns som att om jag testat imorgon så är det ett svagt plus på stickan. Men jag orkar pp riktigt inte testa. Vill bara sticks huvudet i sanden. Jag vill inte veta. Jag ORKAR inte göra det och sen är det månader igen av blödning, undersökningar, väntan och SKIT!!
 
Usch, jag har en illavarslande känsla i kroppen men jag hoppas verkligen inte det stämmer. Men jag tycker mitt blödningsmönster påminner exakt om de senaste missfallen. Jag har vanligtvis ordentligt riklig mens 1-3 första dygnen och sedan lugnar sig mensen sista 2-3 dagarna.

Nu är det sådär lite blod igen, mensen kom igång hyfsat ordentligt första dagen (med jättejäääätte stora och långa klumpar) men inte alls så mycket som vanligt. Sen redan dag 2-3 så fyller jag inte normaltamponger på över en halv dag, vanligtvis blöder jag ur en supertampong på den tiden och mer därtill. Det tog också uppemot 3-4 dagar efter avslutat progresteron innan blödninge kom igång....

Allt i exakt enlighet med de tidigare missfallen.

Jag vågar inte ens testa för jag ORKAR inte hålla på ett till! Samtidigt känns det helt galet att det skulle vara nåt - jag testade med ultratidiga test och vanliga test BIM-1, BIM och BIM+1 och samtliga var dundernegativa. Ändå förstår jag inte varför mensen nästan redan ter sig som att den är slut, dag tre...

Fan, nu har det slagit mig att jag också har känt mig sådär utbota ledsen och nedstämd som jag bara gör vid gravhormoner i kroppen också. Jag har verkligen reagerat på nedstämdheten och tyckt den varit så ur spel till skillnad från vanlig PMS.

FAN. Det känns som att om jag testat imorgon så är det ett svagt plus på stickan. Men jag orkar pp riktigt inte testa. Vill bara sticks huvudet i sanden. Jag vill inte veta. Jag ORKAR inte göra det och sen är det månader igen av blödning, undersökningar, väntan och SKIT!!

Hur gick det för dig? ❤️
 
Hur gick det för dig? ❤️

Jag vet inte... Jag blöder fortfarande lite, lite dag 10 🙁. För tre dagar sen tog jag graviditetstest och det KANSKE fanns ett litet streck där, svagt svagt synligt men jag vet inte om det var riktigt eller spökstreck. Känner mig bara trött och uppgiven. Inte ens orkat ringa gyn för jag vet ju inte ens vad det är. Kemisk graviditet? Eller bara något hormonknas? Har tänkt vänta kanske till helgen och ta nytt test. Går också och hoppas på att det bara ska sluta blöda och cykeln ska resetta sig och allt blir som vanligt igen.
 
Stimuleras just nu inför äggplock nr 2. Gjorde VUL igår och blev jätteglad när läkaren berättade hur många ägg det var och hur många som verkade lovande inför äggplock, 16 ägg lixom!
Går in och läser journalen för att visa min sambo, då står det att jag bara har 5 ynka ägg och ingen reaktion på höger sida alls som sist. 1 ägg mer än sist med andra ord så mina förhoppningar på detta plock är lika med noll.
Läkaren sa också vid VUL att höger sida var ledande men i journalen står det vänster.
Är så besviken och jag känner mig nästan lurad av läkaren just nu? Bara för journalen säger något helt annat än vad som sas vid VUL. Min mamma som var med blev själv chockad så jag kan omöjligt ha misstolkat något....
 
Stimuleras just nu inför äggplock nr 2. Gjorde VUL igår och blev jätteglad när läkaren berättade hur många ägg det var och hur många som verkade lovande inför äggplock, 16 ägg lixom!
Går in och läser journalen för att visa min sambo, då står det att jag bara har 5 ynka ägg och ingen reaktion på höger sida alls som sist. 1 ägg mer än sist med andra ord så mina förhoppningar på detta plock är lika med noll.
Läkaren sa också vid VUL att höger sida var ledande men i journalen står det vänster.
Är så besviken och jag känner mig nästan lurad av läkaren just nu? Bara för journalen säger något helt annat än vad som sas vid VUL. Min mamma som var med blev själv chockad så jag kan omöjligt ha misstolkat något....

Kan läkaren ha blandat ihop dig med någon annan och råkat dokumentera i fel journal?
 
Stimuleras just nu inför äggplock nr 2. Gjorde VUL igår och blev jätteglad när läkaren berättade hur många ägg det var och hur många som verkade lovande inför äggplock, 16 ägg lixom!
Går in och läser journalen för att visa min sambo, då står det att jag bara har 5 ynka ägg och ingen reaktion på höger sida alls som sist. 1 ägg mer än sist med andra ord så mina förhoppningar på detta plock är lika med noll.
Läkaren sa också vid VUL att höger sida var ledande men i journalen står det vänster.
Är så besviken och jag känner mig nästan lurad av läkaren just nu? Bara för journalen säger något helt annat än vad som sas vid VUL. Min mamma som var med blev själv chockad så jag kan omöjligt ha misstolkat något....
Lita inte på att det som står i din journal utan kontakta läkaren och be om en förklaring!

När jag var gravid och hade varit hos läkare för att prata om kejsarsnitt pga förlossningsrädsla stod det sen i kallelsen till läkarbesök nr 2 (det är en lång process att ev bli beviljad kejsarsnitt) att jag skulle träffa läkare för att diskutera att jag hade gjort IVF i Ryssland - jag blev gravid utan hjälp så jag hade inte ens gjort IVF... Men min journal hade bevisligen blandats ihop med någon annan kvinnas när nästa besök skulle bokas in :crazy:
 
Lita inte på att det som står i din journal utan kontakta läkaren och be om en förklaring!

När jag var gravid och hade varit hos läkare för att prata om kejsarsnitt pga förlossningsrädsla stod det sen i kallelsen till läkarbesök nr 2 (det är en lång process att ev bli beviljad kejsarsnitt) att jag skulle träffa läkare för att diskutera att jag hade gjort IVF i Ryssland - jag blev gravid utan hjälp så jag hade inte ens gjort IVF... Men min journal hade bevisligen blandats ihop med någon annan kvinnas när nästa besök skulle bokas in :crazy:
Journalen stämmer, kontaktade dom och blev väl mer "hoppsan hejsan läkaren är ny på jobbet så sådant kan hända". 🥴
 
UL nr 2 idag. Har jag tur kan vi få ut 6 ägg men dom var väldigt osäkra på det. Trots ökad dos och dragit ut på tiden så har inte äggen typ växt något och det kändes som en käftsmäll. Vet mycket väl att det krävs bara 1 ägg i teorin men med tanke på vårt förra äggplock där inget utvecklade sig så har jag inga förhoppningar för detta plock och är inställd för en ny stimuleringsomgång. Varför ska det vara så jäkla svårt att få bli gravid? 🥲
Äggplock blir på onsdag i alla fall. 🥴
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 406
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 758
Senast: Milosari
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 443
  • Låst
Gravid - 1år Välkomna till tråd 12! Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
232 387
Senast: Miks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Födda 2022
  • Annonsera mera VII

Omröstningar

Tillbaka
Upp