EN tråd 4.0

Bakgrunden till mina fråga är att jag har flera placeringar och vinster i H100 i år, även under förra året, men efter påpekande att poängen från Strömsholm inte kommit in så fick jag besked om att det skulle ses över. Sedan helt plötsligt så försvann alla mina poäng från årets ft starter och då fick jag till svar att man inte får några poäng i H100 eller P90, det vara bara att fel i deras system som gjorde att poäng delades ut.. :confused::confused::confused:

Har fått besked nu att det inte finns några "vanliga poäng" längre, utan det är bara championatspoäng från CNC*.

Ja, det förstod inte jag riktigt. Brukar man inte göra det i början av säsongen?
Jo det har väl varit sed. Själv gillar jag att man ändrar lite oftare om man då ser till att plocka bort alla som inte presterat och inte bara byter ut någon som gjort mer till förmån för någon som gjort mindre.

Alltså, det verkar som om man behöver minst ha en examen i teknisk fysik för att begripa sig på fälttävlanssporten. Är det inte Poängsättning ,Oklarheter/tvetydigheter i TR, OS-uttagningar, Svågerpolitik, Kvalhysteri, VM-uttagningar, riktad/styrd/tystad journalistik så är det Broddvetenskap. Ska jag lära mig att förhålla mig till allt det här så måste jag typ säga upp mig från jobbet. Och då har jag inte råd att ha häst.. Moment 22. O_o:p:meh:

Alltså, det verkar som om man behöver minst ha en examen i teknisk fysik för att begripa sig på fälttävlanssporten. Är det inte Poängsättning ,Oklarheter/tvetydigheter i TR, OS-uttagningar, Svågerpolitik, Kvalhysteri, VM-uttagningar, riktad/styrd/tystad journalistik så är det Broddvetenskap. Ska jag lära mig att förhålla mig till allt det här så måste jag typ säga upp mig från jobbet. Och då har jag inte råd att ha häst.. Moment 22. O_o:p:meh:
Jag kan trösta (?) dig med att examen i teknisk fysik inte hjälper, broddvetenskap fanns ens som valbar kurs.:mad: Så när det nu verkar som att klubben tänkte införskaffa ett par små terränghinder så är jag lika lost som du. :nailbiting::meh::p

Jag kan trösta (?) dig med att examen i teknisk fysik inte hjälper, broddvetenskap fanns ens som valbar kurs.:mad: Så när det nu verkar som att klubben tänkte införskaffa ett par små terränghinder så är jag lika lost som du. :nailbiting::meh::p
Men klarar du att förstå det andra då? Jag är ju högskoleutbildad, men fixar inte det riktigt. En riktig djungel verkar det vara. :P

Men klarar du att förstå det andra då? Jag är ju högskoleutbildad, men fixar inte det riktigt. En riktig djungel verkar det vara. :P
Äh, det andra är inget som stör mig. Jag är inte riktigt på nivån där jag behöver bekymra mig om OS-uttagningar. ;) Så svågerpolitiken där struntar jag i. Räkna poäng handlar ju om siffror, så det är jättelätt, och skulle de bli orättvist satta så är det ju jättebra att kunna skylla ett dåligt resultat på det. Och TR brukar jag kunna tolka när jag väl orkar läsa det.
Så det är nog brodden som är det största problemet (om vi bortser från att hästen aldrig hoppat ett terränghinder och att jag för tillfället tycker allt över 60 cm ser obehagligt högt ut :angel::p). Men jag kom just på att jag har en kompis som forskar inom geoteknik, hon borde ju kunna det här med underlag? :idea: Så om nu bara inte hästen har för mycket dåliga minnen utan går att sko när det är dags om nån vecka så bör det gå att lösa det där med brodd också. :D

Angående brodden så skulle jag nog inte känna mig helt bekväm med att bara ha en i varje på yttersidan. Sen tror jag väl kanske inte så mkt på snedbelastning pga jag inte skulle ha större brodd på än vad som går ner i underlaget dvs isbrodd. Av samma anledning är jag inte oroad över att ha isbrodd enbart i trakten på vintern dygnet runt. Jag har aldrig haft en häst med ledinflammation så jag känner mig rätt bekväm i vad jag håller på med.

Ang broddning broddar vi ibland bara ytter, men då om vi ska träna på något halkigt ställe på en häst som ska svänga mycket, typ en enstjärnig häst i Eketorp. Ibland kan vi även brodda om man har en osäker som inte har så bra koll på sina ben och sen i banhoppning där man är tvungen att svänga mycket. Annars broddar vi inte när vi ska träna.

På tävling går de utan i 90 eller med vinterbrodd (isf oftast mest för hoppningen igen), men då har vi oftast runtom för att de ska gå hela dagen med dem. Gräsbrodd från 100 och uppåt, men är underlaget hårt och bra har jag ridit med vinterbrodd i enstjärnigt,.ibland bara broddat någon ytter bak om det är tvådagars och man bara ska brodda till terrängen. Ibland har vi större brodd om underlaget är halkigt.

Men det är ju omöjligt att ge ett facit.. Allt beror på underlag och häst.. Max kan gå med vinterbrodd i enstjärnigt överallt medan Siggan behöver mer.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
369
Senast: Tilly_85
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
355
Senast: Lavinia
·
  • Låst
Dressyr Startar en ny tråd eftersom den förra blev full :)
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
191 528
Senast: Ninnurur
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
81 82 83
Svar
1 651
· Visningar
50 817
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30