Veckans dietuppdatering... Nästan - 12 kg!!! (11.7) på 6 veckor
Du är nästan otäck.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Veckans dietuppdatering... Nästan - 12 kg!!! (11.7) på 6 veckor
Jag hoppas alla ser hur den stackars hästen lider.
@Speedway Hold your horses! Ditt brott blir inte mindre för att ngn annan begick ett annat brott samtidigt?? Nänä lilla tös, du har förverkat din rätt till Epona, bara att lämna över henne till mig där hon ska bli behandlad som den prinsessa hon är!![]()
@the_connemara Men herregud vad trist! Har han gjort nåt nytt då eftersom han var svullen tror du?
@Speedway Nädå, är bara synd om din fina häst som blir utspökad o aldrig kommer ut o får ha kul på tävling...![]()
@the_connemara ok det låter ju inte alls bra. Har du fått nån kliniktid?
*KL*
Jag ställde frågan i en passande tråd på dressyr, men det tar ju tiiid att få svar (det har ju gått mer än ett halvt dygn nu...) Jag tänkte att här brukar ni vara snabba!
(Inte för att jag behöver ett snabbt svar utan för att jag är otålig...
)
När jag började med fälttävlan så fick jag förklarat för mig att jag inte fick rida dressyrmomentet med hopplatta. Är det så? Om inte, var det åtminstone så? Och gäller samma regler på dressyrtävlingar?
/Lady_S
Nej, men så stod det då också. Förklaringen som jag fick då var att eftersom att det stod "sadelgjord" så fick man inte ha en hopplatta, för det var inte en sadelgjord, typ.I aktuella TR för bägge grenarna står det enbart "sadelgjord" - inget särskilt om hur den får se ut alltså.
Nej, men så stod det då också. Förklaringen som jag fick då var att eftersom att det stod "sadelgjord" så fick man inte ha en hopplatta, för det var inte en sadelgjord, typ.
Så egentligen är det en tolkningsfråga och då behöver man vara mer insatt i dressyr än vad jag är för att kunna svara... Det kan ju ha varit en skröna förut också, att man inte fick rida dressyr med en hopplatta, och att tolkningen alltid har varit att man får använda vilken sadelgjord man vill. Eller så har man ändrat tolkningen så att det nu är tillåtet. Eller så är det fortfarande inte tillåtet...Vad är praxis, liksom?
/Lady_S
Det vore i och för sig typiskt dressyrfolk - själv tycker jag att det är ganska praktiskt att ha en sadelgjord, med platta eller ej, om jag ska hoppa
En lös platta kanske man kan diskutera däremot.
Det är iofs vanligare än man vill tro med överdomare och andra som inte kan läsa innantill, så det skulle inte förvåna mig om någon har blivit utesluten på grund av gjord med platta![]()