EN tråd 3.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jaså @Buck ? :D

Alltså nja.
Menar du att min häst är vanlig??? Min häst är högst ovanligt besvärlig :p. Mer eller mindre enda hästen jag behövt hoppa på i farten, inte kunnat promenera med på tävlingsplatsen, varit tvungen att klä på benskydd i transporten och behövt binda upp för att ens få på schabraket.

Gäller att hitta det som fungerar ;) var en stor lättnad att komma på att hon går att binda upp utan att klaga :p, håller man henne vid sadlingen så rantar hon bara runt med fara för både fötter och att bli skallad :rofl:.

Tycker att det är mer vanligt med uppfostrade hästar som inte går över en :). (Även om max var ovanligt stillastående och lättlastad när jag var ute med @Wilisia, det som tar 15-30min för mig gick på 3 min trots 2 hästar :rofl:

(Blir alltid lika chockad då en häst går rakt på en transport :angel:. Och @the_connemara, hon brukar uppföra sig på kliniken ;) i alla fall när ingen petar på henne :angel: )

Menar du att min häst är vanlig??? Min häst är högst ovanligt besvärlig :p. Mer eller mindre enda hästen jag behövt hoppa på i farten, inte kunnat promenera med på tävlingsplatsen, varit tvungen att klä på benskydd i transporten och behövt binda upp för att ens få på schabraket.

Gäller att hitta det som fungerar ;) var en stor lättnad att komma på att hon går att binda upp utan att klaga :p, håller man henne vid sadlingen så rantar hon bara runt med fara för både fötter och att bli skallad :rofl:.

Tycker att det är mer vanligt med uppfostrade hästar som inte går över en :). (Även om max var ovanligt stillastående och lättlastad när jag var ute med @Wilisia, det som tar 15-30min för mig gick på 3 min trots 2 hästar :rofl:

(Blir alltid lika chockad då en häst går rakt på en transport :angel:. Och @the_connemara, hon brukar uppföra sig på kliniken ;) i alla fall när ingen petar på henne :angel: )

Nej det menade jag verkligen inte :D

Alltså jag håller mig på några armlängders avstånd helst :rofl:

Det känns väl trist att ekipage m 1 häst blir nerskuffade när de står o kö men när resten av tidsschemat påverkas påverkar det ju samtliga i resten av tävlingen så jag förstår väl båda sidor. Som vanligt, haha. Men det var jobbigt som det blev idag. Och sjukt frustrerade att stå med en hopphäst o vänta på hopphästen innan o veta att terränghästen skulle gå om typ 5 min som stod uppe i släpet o det eg var dags att ta ut terränghäst nr 2 :p

Fast det är inte jättemånga som rider fler än två hästar. Dom flesta har ju faktiskt bara en.

@Wilisia vad hände med dig då i *?
Bytte bett och backade järnet med Sigrid i hoppningen. Ingen bra kombo. Jag red illa helt enkelt och hon börjar bli mer försiktig. Max plockade jag in extra språng på en linje i terrängen och då smet han ut på en tårtbit. Jag tror vi båda blev rätt paffa, speciellt när jag fick en till utbrytning till vänster på ett relativt enkelt hinder, och sen la jag honom alldeles för långt in på en spets i dålig galopp.. Han får åka dit och träna, tror egentligen inte det är någon större grej.

Ang kaoset igår så var ordet kaos lindrigt. Jag skrev upp Ungen o då var det 17 före, sadlade om lugnt o stilla o började skritta fram på 13. När vi var klara med framhoppningen var det fortfarande 10 före...men jag kan ju säga att för oss med 1 häst borde det inte vara några som helst bekymmer att släppa förbi nåt ekipage som har flera. GIVETVIS ska alla, proffs som "vanliga dödliga" ha samma chans till framridning/framhoppning. Jag KAN INTE FATTA att det ska behöva bli världskrig för att man släpper förbi nån ryttare innan man själv ska hoppa. Finns inte en häst i hela världen som inte vet vad de ska göra där inne ändå, iaf inte i 100 o *-ig klass som det handlade om i detta fallet.
Och ja, vi väntade snällt på vår tur, släppte förbi Chefen på 1 häst och tro det eller ej men Bo nollade ändå! Konstigt va? Eller inte....

Nu börjar jag låta väldigt gnällig, men har man dressyr mellan 8-14.30 och sen hoppning 19-20.30, kan man inte åtminstone öppna terrängbanan så man kan gå den mellan sin hopp och dressyrstart?? Terrängbanan öppnar 18..

Nu börjar jag låta väldigt gnällig, men har man dressyr mellan 8-14.30 och sen hoppning 19-20.30, kan man inte åtminstone öppna terrängbanan så man kan gå den mellan sin hopp och dressyrstart?? Terrängbanan öppnar 18..

Den ska väl byggas färdigt innan den öppnas :D

Fattade inte var det var inträde. Vill gå 90-banan.

Intressant tidsschema! Tolkar det som att dressyr och hoppning ska gå på samma bana och att de måste hinna plocka bort staket och bygga hoppbanan!?
Trodde faktiskt inte att TR tillät så generösa tolkningar

Den ska väl byggas färdigt innan den öppnas :D

Fattade inte var det var inträde. Vill gå 90-banan.
Absolut, men man kan väl åtminstone öppna terrängbanan. Jag kan väl åka hem imellan. Inte inträde på söndagen tror jag?

Intressant tidsschema! Tolkar det som att dressyr och hoppning ska gå på samma bana och att de måste hinna plocka bort staket och bygga hoppbanan!?
Trodde faktiskt inte att TR tillät så generösa tolkningar

Vad står det i TR?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag letade efter en sån här tråd men hitta ingen. En tråd där man kan skriva om sina framgångar i smått och stort med sin häst. Jag...
Svar
2
· Visningar
494
Senast: Emiro
·
Fritid Jag tänkte har vi en bästa film tråd får vi ha en för bästa tv-serie också. Vilken är den bästa tv-serien du har sett och varför? För...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
6 761
Senast: cambodia
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 092
Senast: Ajda
·
Trädgård & Växter Någon smarting har förmodligen planterat vintergröna här en gång i tiden. Jag kan också tycka att det är en rätt trevlig liten...
Svar
6
· Visningar
308
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur