EN tråd 3.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vart sjutton är logiken i startordningen till banhoppningen!? Förvirrad stackars dressyrnörd försöker förstå.. :confused::cautious:
Nu är jag inte på plats men det brukar vara så att man får hoppa så fort man är färdig efter dressyren, men inom 30 minuter från att man är klar ska det vara gjort. Är det flera dressyrbanor igång parallellt blir det alltså blandade starter mellan klasserna och det kan även bli så att någon som startat senare i dressyren är snabb och startar före den som egentligen har högre startnummer.

Vart sjutton är logiken i startordningen till banhoppningen!? Förvirrad stackars dressyrnörd försöker förstå.. :confused::cautious:
ingen logik alls ;) man ska starta inom en halvtimme efter dressyren. ingen starttid alltså :p. är därför man ofta ser folk bära runt på sadlar ^_^. (då jag var ringmaster på dressyren förra året i öved så såg jag folk komma fullastade med hoppsadlar, flera med småbarn hade en eller 2 sadlar i vagnen och även en med rullstol hade fått offra sin plats för en hög sadlar :rofl:, var lite långt mellan dressyren och parkeringen.)

Ska den vara logisk? :angel::p

Normalt brukar de trilla in i den ordning de anmält sig + lite trixande om samma ryttare rider fler hästar. Sen kan jag vara schysst mot trevliga människor som har specifika önskemål men betalar man inte i tid så är jag elak och då hamnar man först. :devil::laugh:

@aida Fast nu tänkte du förstås på FT kom jag på och där är det djungelns lag som gäller. Banhoppningen ska genomföras senast 30 min efter dressyren...i vilken jävla oordning som helst. :rofl:

Haha, tack för era förklaringar! Dessvärre hjälpte det ju inte eftersom det uppenbarligen inte fungerade som det skulle (som @the_connemara sa).

Jag trillade rakt på @Wilisia och ponnyn på dressyrbanan när jag kom dit och trodde därmed att jag skulle ha koll på den även på hoppbanan, men icke.

Men jag tror att ni som ville fastnade på några bilder i alla fall, kanske inte med alla hästar dock och inte i alla moment. Vilken underbart härlig dag det var! ...fast solbrännan blev inte så snygg :cool:

Nu ska jag gå igenom drygt 1800 bilder.. återkommer om det blev nått att ha :angel:

@aida Hur länge var du kvar?

Min solbränna blev som vanligt: halva händerna stekta :D Funkar ju inte o ha handskar när man skriver (mitt vanliga funktionärsjobb) eller ska ta på o av utrustning.

Mvh blek eller röd som en gris :rofl:

@the_connemara Jag tror jag körde strax efter 17. Jag ser ungefär likadan ut, danska färgerna idag ;)

En liten sneak peak :D
IMG_5698_zpsdjco115j.jpg

Det var kaos :D blev hutlösa köer. Därav konstiga starter i början av terrängen för @Wilisia och Chefen som inte fick lov att gå före i kön utan väntade typ en timme på vissa.

På gärds måste man anmäla sig direkt...annars kommer man aldrig in på banan. Fast priset tog nog Ljuslingsbacken ett år... Typ 1.5 timmar för att speakern skulle rabbla upp stam mm...

På gärds måste man anmäla sig direkt...annars kommer man aldrig in på banan. Fast priset tog nog Ljuslingsbacken ett år... Typ 1.5 timmar för att speakern skulle rabbla upp stam mm...

Kändes lite ologiskt när de fick vänta i terrängen på ryttare m flera hästar dock. @Wilisia fick ju rida sin näst sista banhoppning för sent att ens rida första terränghästen. Vi hade svårt o hinna med 3 hästskötare på 2 ryttare och alltså jag kände mig faktiskt rätt snabb och inte förvirrad för en gångs skull :rofl:

Hade ju varit enklare för alla om de som haft mest bråttom skyfflats igenom så att terrängtiderna kunnat hållas? Jag är inte så insatt i sådana problem dock med vana av max 2 hästar/ryttare :D

I alla fall. Har ju aldrig varit på Gärds innan och det blev direktin favoritbana :love: Eller ja direkt o direkt, när jag tittade mig omkring när allt var slut :D Alltså jag älskar liksom tallar....! Myspys 90-bana där jag hade vågat hoppa alla utom typ sista. En mur var lite läskig också. Alltså stor gilla!

Det var kul o leka hästskötare också. Alltså jag kommer typ aldrig mer stå ut med någon vanlig häst :laugh: Min häst hade behövt åka dit på en veckas träningsläger i att hantera alla situationer med ett upphöjt lugn. Bara det att alla hästarna tandemdrack ur samma hink när det erbjöds var ju enormt smidigt. Och en olastbar eller nervös häst hade ju bara behövt en tävlingsdag för att bli höjden av okomplicerad kändes det som :D

I alla fall. Har ju aldrig varit på Gärds innan och det blev direktin favoritbana :love: Eller ja direkt o direkt, när jag tittade mig omkring när allt var slut :D Alltså jag älskar liksom tallar....! Myspys 90-bana där jag hade vågat hoppa alla utom typ sista. En mur var lite läskig också. Alltså stor gilla!

Det var kul o leka hästskötare också. Alltså jag kommer typ aldrig mer stå ut med någon vanlig häst :laugh: Min häst hade behövt åka dit på en veckas träningsläger i att hantera alla situationer med ett upphöjt lugn. Bara det att alla hästarna tandemdrack ur samma hink när det erbjöds var ju enormt smidigt. Och en olastbar eller nervös häst hade ju bara behövt en tävlingsdag för att bli höjden av okomplicerad kändes det som :D

Vaddå vanlig häst? Vanliga hästar är just så?

Terrängbanan i gärds är fantastisk! Bra och relativt enkla banor. Nu har jag visserligen inte varit där på ett tag. Vad som är svårt är ju starten i terrängen, många som haft problem att komma iväg där.

Banhoppningen är svår där med sluttande bana och allt. Ett år var jag enda nollan i min klass!

Kändes lite ologiskt när de fick vänta i terrängen på ryttare m flera hästar dock. @Wilisia fick ju rida sin näst sista banhoppning för sent att ens rida första terränghästen. Vi hade svårt o hinna med 3 hästskötare på 2 ryttare och alltså jag kände mig faktiskt rätt snabb och inte förvirrad för en gångs skull :rofl:

Hade ju varit enklare för alla om de som haft mest bråttom skyfflats igenom så att terrängtiderna kunnat hållas? Jag är inte så insatt i sådana problem dock med vana av max 2 hästar/ryttare :D

Givet att de som har fler hästar ska gå före, det säger sig självt! De ryttare betalar ju oxå pengar för att starta. Annars ska ju arrangören säga nej tycker jag!

Givet att de som har fler hästar ska gå före, det säger sig självt! De ryttare betalar ju oxå pengar för att starta. Annars ska ju arrangören säga nej tycker jag!

Det känns väl trist att ekipage m 1 häst blir nerskuffade när de står o kö men när resten av tidsschemat påverkas påverkar det ju samtliga i resten av tävlingen så jag förstår väl båda sidor. Som vanligt, haha. Men det var jobbigt som det blev idag. Och sjukt frustrerade att stå med en hopphäst o vänta på hopphästen innan o veta att terränghästen skulle gå om typ 5 min som stod uppe i släpet o det eg var dags att ta ut terränghäst nr 2 :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag letade efter en sån här tråd men hitta ingen. En tråd där man kan skriva om sina framgångar i smått och stort med sin häst. Jag...
Svar
2
· Visningar
494
Senast: Emiro
·
Fritid Jag tänkte har vi en bästa film tråd får vi ha en för bästa tv-serie också. Vilken är den bästa tv-serien du har sett och varför? För...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
6 761
Senast: cambodia
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 092
Senast: Ajda
·
Trädgård & Växter Någon smarting har förmodligen planterat vintergröna här en gång i tiden. Jag kan också tycka att det är en rätt trevlig liten...
Svar
6
· Visningar
308
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur