EN tråd 3.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
När jag blev sambo gick jag upp 15 kg på ca 6 mån. De gick nästan ha samma kläder som innan. Beror på var vikten sätter sig och vad man har för kläder.

Lysande! Då behöver jag inte oroa mig för er, bjuda er på fika, ta hand om er när ni får nervsammanbrott inför terrängen osv osv. Vad skönt!:sneaky:

Och VEM är det som brukar bjuda på fika när vi träffas???? Va??? :devil:

För övrigt så behöver jag aldrig få några nervsammanbrott eftersom jag aldrig kommer tävla. Och så har jag världens bästa och snällaste häst som tar hand om sin tantmatte. Hon fick minsann visa dom där mesiga hästarna igår både hur man hoppar grav och bank för det är nånting som man bara gör utan att krångla. Så det så. :D

Och VEM är det som brukar bjuda på fika när vi träffas???? Va??? :devil:

För övrigt så behöver jag aldrig få några nervsammanbrott eftersom jag aldrig kommer tävla. Och så har jag världens bästa och snällaste häst som tar hand om sin tantmatte. Hon fick minsann visa dom där mesiga hästarna igår både hur man hoppar grav och bank för det är nånting som man bara gör utan att krångla. Så det så. :D
Jaja, vi får väl se.

Dom kg sitter väl på magen och kommer försvinna av sig själv när söta lilla bebisen kommer? ;):D

Endast de sista 5 kg:orna satte sig på magen. Men de gick jag ner igen, iaf 10 av dem (var över tre år sedan).
Nu har jag gått upp 4 kg och de sitter både på magen och brösten. :p Tror låren blivit lite mindre av graviditeten faktiskt. Men de kommer säkert tillbaka sen. :mad:

Apropå BMI. När jag - för läääänge sedan- hade ett BMI på 18, så frågade folk ändå om jag var gravid... När jag hade BMI på 20 så låg ändå mitt midjemått över det rekommenderade, långt över så doktorn ville att jag skulle banta.
Pinnben och jättebuk, köttbulle med tändstickor...typ.
Om jag ska göra en hjärt/kolestrolläkare nöjd så måste mitt BMI vara kring 17, för först då kommer midjemåttet under 80 cm. Helt orimligt alltså, med BMI på min kropp.
Även om midjemåttet behöver minskas massor nu så har jag ändå inte ett BMI över 25.

Apropå BMI. När jag - för läääänge sedan- hade ett BMI på 18, så frågade folk ändå om jag var gravid... När jag hade BMI på 20 så låg ändå mitt midjemått över det rekommenderade, långt över så doktorn ville att jag skulle banta.
Pinnben och jättebuk, köttbulle med tändstickor...typ.
Om jag ska göra en hjärt/kolestrolläkare nöjd så måste mitt BMI vara kring 17, för först då kommer midjemåttet under 80 cm. Helt orimligt alltså, med BMI på min kropp.
Även om midjemåttet behöver minskas massor nu så har jag ändå inte ett BMI över 25.
Nej precis som @fio skrev är det ett helt vansinnigt mått. Inga stenar kastade på @LenaH då hon bara försökte förklara för fio hur hon såg ut men om vi nu har denna diskussionen så undrar jag varför i hela friden inte detta mått är skrotat??? Senast för 1 månad sen var jag på företagsläkarundersökning och fick mitt BMI framräknat...jag ifrågasatte o fick då genast till svar att visst hade jag rätt i att det var förlegat men....MEN vadå?????

Alltså jag har äntligen fått rida @the_connemara s förvuxna ponny idag:love::love:

Känn dig hedrad :rofl: Bossen har skolat dig väl! Känns faktiskt jätteskönt att ha suverän backup så vi kan komma typ alla veckor om året utom när ni är i Portugal o sånt trams :p

(För nyfikna finns en helt suverän bild på insta, Tiger goes ridskolelook med lånat remontträns o en superglad svorskan i strumpor :love: alltså jag vill typ ha den som bakgrundsbild)

Känn dig hedrad :rofl: Bossen har skolat dig väl! Känns faktiskt jätteskönt att ha suverän backup så vi kan komma typ alla veckor om året utom när ni är i Portugal o sånt trams :p

(För nyfikna finns en helt suverän bild på insta, Tiger goes ridskolelook med lånat remontträns o en superglad svorskan i strumpor :love: alltså jag vill typ ha den som bakgrundsbild)
Tiger ser dock väldigt o imponerad ut :p, en riktig "vad har du nu dragit in mig i" look :rofl:.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag letade efter en sån här tråd men hitta ingen. En tråd där man kan skriva om sina framgångar i smått och stort med sin häst. Jag...
Svar
2
· Visningar
496
Senast: Emiro
·
Fritid Jag tänkte har vi en bästa film tråd får vi ha en för bästa tv-serie också. Vilken är den bästa tv-serien du har sett och varför? För...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
6 761
Senast: cambodia
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 092
Senast: Ajda
·
Trädgård & Växter Någon smarting har förmodligen planterat vintergröna här en gång i tiden. Jag kan också tycka att det är en rätt trevlig liten...
Svar
6
· Visningar
308
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama