Waco
Trådstartare
Jag och sambon har en liten fröken på ca 1,5 år med fart i. Lite osäker runt nya personer men otroligt tillgiven till oss. Undviker nya männniskor och vill helst vara på sin egen kant, på håll. Tyvärr så är vi inte hemma lika mycket som vi var fram tills några månader sedan. Jag har lite dåligt samvete för detta. Är rädd att hon ska känna sig ensam och understimulerad. Har funderat på att skaffa ytterligare en katt för att avhjälpa detta. Men är rädd att det inte ska fungera. Vi bor i en tvåa och hon är innekatt.
Vi har passat grannens jämnåriga kastrerade hankatt ett par gånger och då har de bott ihop. De har väl inte varit någon katastrof. Han var nyfiken och hon reserverad. De rök aldrig ihop, brottades lite men undvek helst varandra. Verkade dock inte speciellt spända.
Att ta henne till hankattens lägenhet fungerar dock inte. Hon blir livrädd och sitter i ett hörn och fräser.
Är det en dum idé? Ska jag istället bara fortsätta med att leka med henne det jag hinner och orkar?
Vi har passat grannens jämnåriga kastrerade hankatt ett par gånger och då har de bott ihop. De har väl inte varit någon katastrof. Han var nyfiken och hon reserverad. De rök aldrig ihop, brottades lite men undvek helst varandra. Verkade dock inte speciellt spända.
Att ta henne till hankattens lägenhet fungerar dock inte. Hon blir livrädd och sitter i ett hörn och fräser.
Är det en dum idé? Ska jag istället bara fortsätta med att leka med henne det jag hinner och orkar?