En stam fråga!

Mysaan

Trådstartare
Jag tänkte fråga er kloka för ni har säkert lite koll i alla fall.

vad tror ni om en travare som ridhäst som har Count´s pride som pappa?
Vad brukar den hingsten ge för humör? Något som är mindre bra med hans avkommor?

Hästens mamma vill jag inte lämna ut eftersom hon inte fått så många avkommor men morfar heter Star´s Pride.

Tror ni att detta kan vara en häst lämpad för att bli ridhäst?

Sv: En stam fråga!

Ja visst om den är av den lite större modellen Counts pride dom är snälla och trevliga hästar tycker jag. Något elaka som hingstar men det kanske inte denna är.

Jag gillar Counts P, skulle viljat haft en märr efter honom o betäckt. Han lämnar relativt hårda tävlingsindivider samtidigt som dom är fina att hålla på med, man kan får lirka lite med dom för att få ut det man vill, och såna hästar gillar jag för har man hittat det hålet så går dom hur länge somhelst :love:

Jag gillar Counts P, skulle viljat haft en märr efter honom o betäckt. Han lämnar relativt hårda tävlingsindivider samtidigt som dom är fina att hålla på med, man kan får lirka lite med dom för att få ut det man vill, och såna hästar gillar jag för har man hittat det hålet så går dom hur länge somhelst :love:

Jag kanske kan ordna en
kompisen ska slakta sin hon drog in lite över 100000 Pm om det finns intresse så ska jag fråga honom

Ja, det vore jävligt bra det så kanske de på högre stolarna börjar fatta vad dom ställer till med.

Läste att det betäcktes mindre än 600 varmblodiga travarston i Tyskland under 2008...när når Sverige på den nivån? :confused:

Lär nog ta ett tag eftersom bara menhammar broline hornline osv osv föder upp fler än så ;) Men som martha skriver vore nog bra så kommer fatcatsen där uppe inse att de förstör sporten totalt. Det är helt enkelt inte lönsamt att föda upp hästar idag du kan köpa samma häst du skulle "betäckt fram" för 20000-30000kr den skulle kostat dig 100000+kr att föda fram och du slipper alla problem på vägen samt all den tid som det tar att ha föl och märrar. Och du riskerar inte att få en sne eller skev häst då du inte köper en sådan. Mycket tråkigt men tyvärr så är det så idag.

Lär nog ta ett tag eftersom bara menhammar broline hornline osv osv föder upp fler än så ;) Men som martha skriver vore nog bra så kommer fatcatsen där uppe inse att de förstör sporten totalt. Det är helt enkelt inte lönsamt att föda upp hästar idag du kan köpa samma häst du skulle "betäckt fram" för 20000-30000kr den skulle kostat dig 100000+kr att föda fram och du slipper alla problem på vägen samt all den tid som det tar att ha föl och märrar. Och du riskerar inte att få en sne eller skev häst då du inte köper en sådan. Mycket tråkigt men tyvärr så är det så idag.
Vad säger att Menhammar, Broline, Hornline m.fl. kommer att finnas "för evigt"? Försvinner lönsamheten, så försvinner...? Även om Tyskland haft framgångar och stora uppfödare så AS, November m.fl., så lägger de ner om det inte finns lönsamhet. Först försvinner de små, men sedan drabbas även "de stora".

Vad säger att Menhammar, Broline, Hornline m.fl. kommer att finnas "för evigt"? Försvinner lönsamheten, så försvinner...? Även om Tyskland haft framgångar och stora uppfödare så AS, November m.fl., så lägger de ner om det inte finns lönsamhet. Först försvinner de små, men sedan drabbas även "de stora".

Ja precis. Men om alla stuterier ska ha Menhammars motto så går snart aveln under. "När pengarna inte är ett problem":cry:

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 658
Senast: Anonymisten
·
Hemmet Vi har, av flera olika orsaker, börjat ha lite tankar kring att eventuellt flytta och "byta stad", men har lite svårt för att veta var...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
8 905
Senast: MML
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 613
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 021
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar