Sv: En skriva av sig tråd
Stackars liten det ser ont ut
Jag förstår mycket väl att du reagerar, särskilt om det är första gången han skadar sig så, man blir en tigrinna när något hotar ens barn.
Jag vet inte om pappan (och du) kan tänka er att ha tätare umgänge?
En dag varannan vecka är alldeles för lite för ett barn i ett års åldern, det blir ju som att skicka iväg barnet med en främmande person varje gång för barnet.
När min dotter var så liten så rekomenderades det att pappan skulle träffa henne minst en dag i veckan för att komma ihåg honom, annars blir det som du beskriver, ett oroligt och ledset barn
Jag tror att du kan ha rätt i att han har ramlat ur vagnen, att han iallafall på något sätt har ramlat med huvudet före, barn tar inte alltid emot sig med händerna, även om de oftast gör det när de ramlar "själva".
Men om det var en urramling ur barnvagnen eller om han ramlat själv spelar ju egentligen ingen roll, pappan kunde ju tagit sig tid att förklara hur det hela hade gått till.
Det
är hemskt när barn skadar sig och har man inte själv varit med så är det ännu jobbigare.
Hoppas din lille kille mår bra nu och att du och pappan kan komma fram till ett umgänge som fungerar, barn har rätt att känna sig trygga med både mamma och pappa, även om det är svårt när man inte längre bor ihop.
TinyWiny, som är glad att barnen är så stora nu att jag slipper skicka dem till pappan, (med allt magont, ledsna barn, och tjafs om allt och inget) nu träffas de när de själva vill.