En skriva av sig tråd

Sv: En skriva av sig tråd

Det kan knappast kallas dåligt föräldraskap att låta barnet pröva att gå på en grusväg! Mina barn har kommit hem från DAGIS och sett värre ut än så där..
Barn gör illa sig..det hör till lärandet.

Tycker att det mer verkar som att du retar dig på att det är just PAPPAN som "tabbat" sig..


Så tycker inte jag att det verkar alls. Visst kan barn slå sig men det var väl ett märkligt sammanträffande att pojken skulle råka slå sig just när pappan har honom. Iom att han bara är hos sin pappa en dag varannan vecka.
 
Sv: En skriva av sig tråd

Det kan knappast kallas dåligt föräldraskap att låta barnet pröva att gå på en grusväg! Mina barn har kommit hem från DAGIS och sett värre ut än så där..
Barn gör illa sig..det hör till lärandet.

Tycker att det mer verkar som att du retar dig på att det är just PAPPAN som "tabbat" sig..

Så tycker inte jag det verkar som.
Är barnet vingligt så kan man hålla det i handen istället för att låta det gå själv och vurpa på ansiktet.

Sedan händer det olyckor,men att inte kunna ha koll på ett litet barn en ynka dag varannan vecka tycker jag låter som rent slarv eller okunskap. Man ser ju på barnet vad det klarar av och inte.
 
Sv: En skriva av sig tråd

Så tycker inte jag att det verkar alls. Visst kan barn slå sig men det var väl ett märkligt sammanträffande att pojken skulle råka slå sig just när pappan har honom. Iom att han bara är hos sin pappa en dag varannan vecka.

Men det är väl snarare så att på grund av att pappan inte har honom så ofta han kanske inte tänker på att små barn är klantiga?
 
Sv: En skriva av sig tråd

Så tycker inte jag det verkar som.
Är barnet vingligt så kan man hålla det i handen istället för att låta det gå själv och vurpa på ansiktet.

Sedan händer det olyckor,men att inte kunna ha koll på ett litet barn en ynka dag varannan vecka tycker jag låter som rent slarv eller okunskap. Man ser ju på barnet vad det klarar av och inte.

Hmm..jag lämnade min dotter till min svärmor. Dottern föll nerför trappan. Vilket jag inte skyllde på att svärmor var exeptionellt dålig utan snarare på att hon inte riktigt visste vad dottern kan bemästra och inte..
 
Sv: En skriva av sig tråd

Men herregud!!

Jag blev livrädd när min son trillade ur vår säng(det är inte så långt ner till golvet), lyckligtvis hände det inget och barn trillar ju titt som tätt men man blir ju ändå förskräckt!

Jag förstår vf du tror att han trillat ur vagnen eller så, det ser ju ut som han trillat med huvudet före eller nåt.

Jävla fegt av pappan att inte våga erkänna, om det nu var så att han ramlade ur vagnen eller något.
 
Sv: En skriva av sig tråd

Men herregud!!

Jag blev livrädd när min son trillade ur vår säng(det är inte så långt ner till golvet), lyckligtvis hände det inget och barn trillar ju titt som tätt men man blir ju ändå förskräckt!

Jag förstår vf du tror att han trillat ur vagnen eller så, det ser ju ut som han trillat med huvudet före eller nåt.

Jävla fegt av pappan att inte våga erkänna, om det nu var så att han ramlade ur vagnen eller något.

Ja det serju verkligen ut somomhan trillat med huvudet före, en annan anledning till att jag tror det är att han har inga skrapsår på händerna eller någon annan stans förutom i ansiktet. Vilket han borde ha om han trillat,barn sätter ju alltid i händerna först.

Jag hoppas ju att han varit ärlig, men jag vet om att han är feg och har svårt för att stå för saker.
 
Sv: En skriva av sig tråd

Jag tror faktiskt att du överreagerar.
Ungar är klumpiga och min son som är 17 år nu såg ut som på ditt foto från han lärde sig gå tills han var i 15-års åldern. Det har hänt att folk undrat och jag vet att det "snackades på byn" om alla hans skador. Jag var inte ansvarslös, men han var och är väl fortfarande otroligt klantig.
Däremot behöver du nog göra något åt situationen med pappan. Du verkar inte ha någon vidare bra relation till honom, och det kan tyvärr skada din son mycket mer än lite skrapsår i ansiktet.
 
Sv: En skriva av sig tråd

Men det är väl snarare så att på grund av att pappan inte har honom så ofta han kanske inte tänker på att små barn är klantiga?

Men om man inte har barnet så ofta så är man väl extra uppmärksam och försiktig? TS har dessutom skrivit att hon försöker förklara för pappan men att han inte lyssnar.
 
Sv: En skriva av sig tråd

Men om man inte har barnet så ofta så är man väl extra uppmärksam och försiktig? TS har dessutom skrivit att hon försöker förklara för pappan men att han inte lyssnar.

Tänk om det varit tvärtom? Pappan som skrivit en tråd om den otroligt klantiga mamman som "låtit" barnet skada sig? Då hade det nog låtit annorlunda från många bukefalister.

Dessutom har mina barn skadat sig trots att jag ej varit klantig eller ouppmärksam..det hör till lärandet.
 
Sv: En skriva av sig tråd

Tänk om det varit tvärtom? Pappan som skrivit en tråd om den otroligt klantiga mamman som "låtit" barnet skada sig? Då hade det nog låtit annorlunda från många bukefalister.

Dessutom har mina barn skadat sig trots att jag ej varit klantig eller ouppmärksam..det hör till lärandet.

Jag tycker det är lika illa om det är en mamma. Det är väl inte könet som styr det. Att barn skadar sig är en del av livet, men man kan ju förhindra en del av dem. Min son har precis fyllt ett år och vissa saker får man därför tänka på, som att han inte är stabil än utan trillar titt som tätt. Precis som man får barnsäkra hemmet.
 
Sv: En skriva av sig tråd

Hmmm - jag håller med, det ser inte ut att vara en vanlig grusvägstrillning. Men det är ju svårt att veta, det kan ju vara så.

Min son slog ut eller rättare saagt in sina framtänder när han var tre, en olyckshändelse och sånt händer, jag klandrar inte den som var med honom. Min ena dotter gjorde samma sak vid fyra års ålder. Ena dotterna ramlade ner från en soffa rakt ner i en sockel och fick ett stort jack i huvudet. Alla dessa olyckor hade kunnat undvikas, men olyckor sker - så är det bara. Vi kan inte sluta leva och bädda in dem i bomull. Även om vi inte vill att de skall skada sig.
 
Sv: En skriva av sig tråd

Nejmen han gjorde sig ju illa... Att trilla brukar inte vara någon fara. Det är det jag har reagerat på. Antingen måste det ha varit en grusväg med en massa vassa stenar eller så har sonen trillat ur vagnen eller något sådant.

Klart att det inte är någon "fara" om han bara har gått på mjuka gräsmattor. Och det var inte det jag pratade om, utan att du reagerade så hårt ("Man måste ju kunna tänka lite också. :mad:") på att han låtit er son som gått i 1½ månad gå på en grusväg.
Att det skulle vara nån form av tecken på att man är en dålig/oförsiktig/oaktsam/ouppmärksam förälder.
Kan det kanske vara så att han inte är lite (över)beskyddande som du. Han tyckte kanske att ska han nån gång gå på grusväg eller vilket normalt underlag som helst måste man börja nån gång.
Nu vet ju inte jag hela situationen och det är nått jag tänker kommentera heller.
Visst ska man undvika att barnen skadar sig i onödan och inte utsätta dom för farliga risker.
Men att gå på grusväg eller asfalt anser jag inte som en farlig risk. Och skrubbsår är inte nån "skada". Det är sånt som händer.

Jason är nu 14 månader och har gått sedan han var 11 månader. Han snubblar ibland och trillar. I helgen har han nu dratt på sig både skrubbsår och blåmärken efter lek i solen. Han har kommit från dagis med bulor och skrubbisar. Han har trillat ner från trappen hemma, även från säng och soffa.
Gör detta mig till en sämre förälder???
Jag har mitt barn under uppsikt, men barn är barn och dom är snabba. Ibland händer det saker och dom får skrubbsår.

Sen förstår jag att det inte är kul att få hem sin son i detta skick. Men som någon annan sa, du och hans pappa måste jobba på er relation för sonens skull.
 
Sv: En skriva av sig tråd

Det där är ju inte några små skrapsår enligt mej, nej det såg verkligen inte alls trevligt ut.
Om sonen skadar sig varje gång eller en stor del av gångerna han är hos pappan skulle jag inte släppa sonen med pappan.
 
Sv: En skriva av sig tråd

Det där är ju inte några små skrapsår enligt mej, nej det såg verkligen inte alls trevligt ut.
Om sonen skadar sig varje gång eller en stor del av gångerna han är hos pappan skulle jag inte släppa sonen med pappan.

Självklart släpper jag inte iväg sonen om han skadar sig ofta hos sin pappa. Detta var första gången, dock tog jag fotografier för säkerhets skull. Skulle han då skadas ofta så kan man ju lättare få hjälp av familjerätten. Nu tror jag inte att det kommer gå så långt. Sonens pappa är inte elak, han bara tänker inte ibland.
 
Sv: En skriva av sig tråd

Jag tror det är väldigt sällan en förälder är elak mot ett barn men det kan tyvärr vara lika farligt att inte tänka oxå.
 
Sv: En skriva av sig tråd

Det tycker jag oxå. Möjligen om han sprang, och sedan trillade med huvudet före utan att ta emot med händerna. Men han kan väl inte ens springa än?

Nej han har inte lärt sig springa än. Gå snabbt kan han, men inte i sina skor. Sonen mår bra nu iallafall och är som vanligt igen. Lite för morgonpigg bara ;).

Nästa gång sonens pappaska ha honom tänkte jag att vi skulle sätta oss ner och prata, och då om säkerhetstänk.

Jag trordock inte attnågot sådant här kommer hända igen. Visst kommer han skada sig ibland men inte så här. Jag tror som sagt att det var en olyckshändelse, hans pappa tänktebara inte ett steg före somjaghar fått lära mig göra.
 

Liknande trådar

Övr. Barn En del av er har säkert läst några av mina tidigare trådar när det gäller styvsonen och hans mamma. Nu är det krig igen :( Han...
Svar
11
· Visningar
1 467
Senast: mimmipigg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp