En skriva av sig tråd

Sv: En skriva av sig tråd

Skulle det fungera att ta med honom till en barnpsykolog eller så, som kan förklara hur viktigt detta är.
Han verkar vansinnigt omogen, men det skadar ju aldrig att försöka.

Han är väldigt omogen. Jag har svårt för att tro att jag skulle få med honom. Men jag kan ju försöka prata med honom om det.
 
Sv: En skriva av sig tråd

Ansvaret är ALLTID båda föräldrarnas.
Föräldrar är skyldiga att ha en fungerande relation till varandra. Det går att bita ihop dom stunder man träffas.
Jag förstår att det finns fall där det är omöjligt, när det varit hot och misshandel och andra otrevligheter, men i övrigt finns inga ursäkter.

Och det uppfattar jag att ts här gett uttryck för att hon gör, så vad är problemet med att förstå vad jag skriver? Hur blir pappans beteende bådas ansvar??
 
Sv: En skriva av sig tråd

Och det uppfattar jag att ts här gett uttryck för att hon gör, så vad är problemet med att förstå vad jag skriver? Hur blir pappans beteende bådas ansvar??

Pappans beteende är inte mammans ansvar, men det är däremot mammans ansvar att försöka ändra på pappans beteende.
Hoppas jag uttryckt mig begripligt den här gången.
 

Liknande trådar

Övr. Barn En del av er har säkert läst några av mina tidigare trådar när det gäller styvsonen och hans mamma. Nu är det krig igen :( Han...
Svar
11
· Visningar
1 467
Senast: mimmipigg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp