En pinsam fråga ?

Mynta2

Trådstartare
Ni som fött barn, både vaginalt och med kejsarsnitt. Har ni blivit extremt gasig i magen efteråt ? :o

Är det normalt. Jag tror jag tar världsrekord i decibell snart :angel:

Jag har absolut INTE haft detta förut.

Går det över ?
 
Sv: En pinsam fråga ?

Det jag märkt efter förlossningen är att förmågan att hålla fisar (skratta inte ;)) minskade ett tag efteråt, och då tror jag att jag inbillade mig att jag var fisigare. Huruvida det stämmer vet jag inte, men såhär i efterhand kan jag tycka att jag är lika fisig som vanligt, bara det att det var svårare att hålla dom inne när muskulaturen var ansträngd.
 
Sv: En pinsam fråga ?

Men jag snittades..har inte tryckt ut något mellan benen ;)...Är det likadant då ? Typ att hela innandömmet tänjs ut och sen blir förslappat ? Jag har hiskeliga hemorojder, fick dom av järntabletterna. Kan det påverka för jag håller mig sååå länge kan kan = skitångest ;) = det gör ju så ooont.
 
Sv: En pinsam fråga ?

Klart tarmarna blir undanröjda av att ett barn ligger och tar plats. Sedan försvinner barnet hastigt, och tarmarna hinner inte med.
 
Sv: En pinsam fråga ?

Hur länge tar det då ? Vill liksom inte ligga och fisa hos gyn...som jag ska till nästa vecka. Jag kan nämligen inte hålla mig i bland :o
 
Sv: En pinsam fråga ?

det är fullt normalt....på bb sa dom att man inte skulle skämmas för det är inget man kan hjälpa
 
Sv: En pinsam fråga ?

Blev oxå snittad.
Min mage ballade ju ur av värktabletterna.
Skitkul att egentligen behöva rusa sprintlopp på dass men inte kunna gå snabbare än en 100-åring med rullator :smirk:
 
Sv: En pinsam fråga ?

Hur länge tar det då ? Vill liksom inte ligga och fisa hos gyn...som jag ska till nästa vecka. Jag kan nämligen inte hålla mig i bland :o

:rofl:
Jag ska egentligen inte skratta men kan inte låta bli.
Har alltid "ditt" problem pga något jag är medfödd med, antagligen därför jag inte känner någon skillnad före/efter graviditet/snitt.

MEN ! Det gör det INTE mindre pinsamt ändå bara för att jag råkar vara van :o
 
Sv: En pinsam fråga ?

Jag började fisa massor redan när jag var gravid. Efteråt fortsatte det, men då tror jag det är amningen som är boven.

Om du blir fisnödig hos gynekologen är det nog bättre att säga till att du måste fisa, så han/hon kan hoppa undan:D, än att försöka hålla sig...
 
Sv: En pinsam fråga ?

Kan det påverka för jag håller mig sååå länge kan kan = skitångest ;) = det gör ju så ooont.

Men om du håller dig gör det bara ännu mer ont!! Du ska helst försöka gå på toa i exakt den stund du blir bajsnödig. Då gör det som minst ont.
 
Sv: En pinsam fråga ?

Kan det påverka för jag håller mig sååå länge kan kan = skitångest ;) = det gör ju så ooont.

Jag tänker också citera denna meningen. Jaa du kan bli gasigare av att hålla inne skiten. Om du har problem med hemorrojder så antar jag att du har nån kräm eller nåt för det? Sen hade jag försökt äta så att jag alltid var lite åt det lösare hållet så att det inte behövs ett lika stort hål för skiten att komma ut. Typ linfrön eller en massa päron eller nåt. Det kan kännas "skönt" att smörja in öppningen med lite vaselin när det är dags också, så den får lite hjälp på traven :)

förlåt för ingående beskrivning.... men det är inte kul att ha ont.
 
Sv: En pinsam fråga ?

som andra sagt förmågan att hålla sig blir sämre. Det visste inte jag efter att jag fött sonen och när jag sen råkade fisa vid frukosten bland alla andra höll jag på att dö. Men när de sa att så har vi det också kändes det mycket bättre... Men under en tid fär ville jag helst dö...
 
Sv: En pinsam fråga ?

JA! I över ett år efteråt ( men i slutet var kaffet boven!!) så var magen så gasig att jag trodde en bebis sparkade där inne! Men jag minns inte hur länge jag var gasig eftersom jag drack just kaffe men ett par månader tar det allt för tarmarna att falla tillbaka på plats! Ämensomsättningen är ju långsammare i början oxå för många. Ät inte gasbildande saker som lök och gurka utöver bönor och INTE kaffe!
 
Sv: En pinsam fråga ?

Jag tycker slutet av graviditen var värst, då lät jag krig och de luktade verkligen apa. Efter förlossningen (vaginal) inte mer än innan jag fött barn.


Sen är det ju faktiskt graviditeten som påverkar en och inte om man föder vaginalt eller med snitt. Din kropp har ju sen du blev gravid gjort sig berädd att föda vaginalt och vidgat sig och lägg sen på alla kg som bebis, fostervatten och moderkaka väger som hela tiden trycker nedåt, det är några kg!

Hemmorrojder är samma sak, för många kommer det av det ökade trycket från bebisen på tarmarna.

Det finns ju massa salvor på apoteket, är det pinsamt att köpa där så kkan man faktiskt få det hemskickat från deras hemsida ;)
 
Sv: En pinsam fråga ?

Jag minns faktiskt inte riktigt, men jag tror att jag hade svårare att "hålla mig" från att fisa direkt efter... Antar att det beror på att musklerna tänjts ut mer och mer under 9 månader, och sen inte hinner med när bebisen väl är ute.

Appropå hemorojder.... är så glad att mina försvann när jag började äta järntabletterna och har inte vågat visa sig igen... :D
 
Sv: En pinsam fråga ?

Jag tänker också citera denna meningen. Jaa du kan bli gasigare av att hålla inne skiten. Om du har problem med hemorrojder så antar jag att du har nån kräm eller nåt för det? Sen hade jag försökt äta så att jag alltid var lite åt det lösare hållet så att det inte behövs ett lika stort hål för skiten att komma ut. Typ linfrön eller en massa päron eller nåt. Det kan kännas "skönt" att smörja in öppningen med lite vaselin när det är dags också, så den får lite hjälp på traven :)

förlåt för ingående beskrivning.... men det är inte kul att ha ont.

"Ingående beskrivning"... :rofl:
Ungefär som att det faktiskt finns salvor för det ändamålet:angel:
 
Sv: En pinsam fråga ?

Ja fy tusan! Fick dessutom förstoppningen från hell när vi kom hem från BB med första dottern.

Gissa om jag höll på att DÖ när jag precis släppt av värsta gasbomben och läkaren kommer in på ronden?!:eek: Jag som tycker att pruttar är det pinsammaste som finns.

Efter andra dottern blev jag vare sig förstoppad eller gasig.
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 220
Senast: Blyger
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 950
Senast: mars
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 125
Senast: Lillefrun
·
Övr. Barn Sonen född -16 har redan stora problem i skolan, det är mycket slagsmål och skolpersonalen verkar inte ha någon koll på hur och varför...
2 3
Svar
59
· Visningar
15 526
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Rallylydnad

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp