En oerfaren

M

Malou

Mitt sto fick vaxproppar igår morse, men i natt så var dom borta. Kan dom försvinna igen om dom har fått vaxproppar eller sitter dom där till det är dags för fölning. Dom var stora som en ärta och sen bara var dom borta i natt när jag var ute och titta till henne.

Vaxproppar kan komma och gå... Vaxpropparna består ju av stelnad mjölk som pressas ut juvret när det fylls på.
Mjölken kan börja rinna/droppa istället och då trycks vaxpropparna bort. De kan också gno bort dem själva.
Det är inget att oroa sig för, men ta det som ett tecken på att fölningen börjar närma sig. :)

Då är det säkert nära. :D Min fick också vaxproppar igår men var borta idag och hon är beräknad tills imorgon. Så dom kan väl komma och gå.Fortsätt vaka det gör jag men är väldigt trött. Ska bli skönt när man kan sova en hel natt igen.

Vaxproppar kommer och går - MÅNGA gånger! Men håll extra koll på Din märr nu.....

Min har haft i flera dagar nu fram och tillbaka. Vet inte när damen tänkt föla men idag verkar det som att hon börjar att släppa på bäckenbensmuskulaturen, var alladeles dallrig på högersidan. Nu blir det till att springa ut på natten å kolla till lilla tjejen.
Hon är för övrigt beräknad till 14/5 om man räknar på 11 mån.

Liknande trådar

Hundhälsa Flertal hanhundar är just nu helt tokiga i min tik. Det ska luktas och slickas om dom får möjlighet, det bryts av oss ägare och så tog...
Svar
4
· Visningar
386
Senast: Wenniz
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
6 979
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 147
Senast: MiniLi
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Har mått välförtjänt bra faktiskt dom senaste månaderna. Mediterat, yogat, umgåtts kravlöst med människor och djur. Jobbet lunkar på...
Svar
0
· Visningar
317
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Konstiga drömmar
  • Autistisk bror

Hund, Katt, Andra Djur