En ny kval tråd

Sv: En ny kval tråd

Vad menar dom med det här :confused:

3*

CCI / CCIO
Minimum 3 QRs required:
1x CCI2* plus 1x CIC 3* plus 1x CIC 3*
or CNC 3*

Kan dom inte lika gärna skriva att det krävs 2x CIC 3* istället för 1x och sedan 1x en gång till ???

Vad menar dom med det här :confused:

3*

CCI / CCIO
Minimum 3 QRs required:
1x CCI2* plus 1x CIC 3* plus 1x CIC 3*
or CNC 3*

Kan dom inte lika gärna skriva att det krävs 2x CIC 3* istället för 1x och sedan 1x en gång till ???
Nej där är ju en skillnad. Antingen ska man ha en CCI2* och två CIC 3* eller en CCI2* och en CIC3* och en CNC3*. Är du med?

Men vill de inte att man skall ha ridit två CNC* för att bli "uttagen" att rida internationell *

rent allmänt - det är ju bara vad det svenska förbundet vill att man ska ha gjort.
2 st * var inte alla som hade gjort före falkenberg i somras :angel: somliga hade inte ens startat en *....
så man kan ju undra vad regeln är bra för öht...

Vissa är rätt duktiga på att prata för sig :angel:

Men det såg man ju hur bra det gick sedan :crazy:

Tycke gått att förbundet borde vara betydligt hårdare med kval för att få rida int.

Ja, det kan ju vara en fördel om man har startat nån * öht - eller iaf har ridit tillräckligtmånga lätt för att öht få starta CNC* :angel:

jovisst det straffar sig väl i slutänden, får man hoppas iaf - inte kul med fuskare oavsett vem och av vilken anledning.

För CIC** gäller:

"Minimum 1 QR required:
1x CIC 1* or 1x CNC 2*".

Aha nu hänger jag med. Jag pratade om det där med en och då sa hon att det var tvungen att vara en CIC* för **. Jeje nu är det iaf klasklart:)

Och såna (CCI**) kryllar det inte av precis....inte i rätt del av världen iaf i år :mad:
Det var ju trevligt förra året när falkenberg hade...

/PF som gärna skulle ha ett kval till nästa års yr-em...

Liknande trådar

Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
2 289
Senast: Jeps
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 015
Senast: netia
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 457
Senast: Ragdoll
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 694
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka