Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mitt sto e: Kid Clu (obs hagbilder...)
Halter-människa?
Jag vet faktiskt inte hur vanligt det är med fång osv i USA på halterston. Bra fråga!
Av vad jag har sett så är tyvärr mycket vanligt....
Trist... jag vet ju att hovbenssänkningar inte är helt ovanligt också.
De blev helt enkelt avelsmärrar och fick stå inne jämt och fångskoddes och gick på butta tills hovebenet så gått som gick igenom.
KL
vad gör en halter häst? visas i grimma?
anabola steorider (skojja bara)
rätt kost och MYCKET styrke träning.. dock inte så uthålliga .. eller anabola skulle själv bli mörkrädd om jag såg en sådan extrem människa...
jo men din häst ser i alla fall mer normal ut.
men dom Extrema halterhästarna, får dom inte lätt belastnings-fång? tänkte mest på stona.
har hört om överviktia ston (alla raser) som varit högdräktiga som fått belastnings-fång och då är det bara och avliva dom ...
Ditt sto där är jag väldigt kär i, bara så du vet Wranglan.Uppfödning (rätt gener), träning (bodybuilding-muskeluppbyggnad ej uppsutten) och "rätt" foder.
Jag har "en sådan märr" med bland de bästa blodslinjerna för halter som finns, och kan därför visa hur stor skillnad det är på en häst som fodras och tränas för halter och en som gått som vanlig ridhäst/avelssto som min har gjort. Hon är ändå flerfaldig Europa Champion i Halter men våra halterhästar i Europa är en lång väg från de i USA. Mitt sto exporterades från USA som ettåring. Hade hon fötts upp och tränats som andra halterhästar i USA hade hon varit enorm! Nu används hon i pleasureaveln och ger kanonfina avkommor med underbara rörelser, inte för tunga (med rätt hingst förstås)
(själv kan jag inte hjälpa att tycka dom där hästarna är bland det vackraste som finns )
Mitt sto e: Kid Clu (obs hagbilder...)
Här är hennes bror Kids Classic Style e: Kid Clu
http://www.kidsclassicstyle.com/
Pappa Kid Clu (sök på hans namn så kommer det upp mängder av "haltermonster" )
Wrangler, en fråga:
Det här stoet ska föla med Caribbean Kid i år:
Med samma träning och fodring som de övriga,
blir fölet (förhoppningsvis då) ÄNNU större än
föräldrarna?
Wrangler, en fråga:
Det här stoet ska föla med Caribbean Kid i år:
Med samma träning och fodring som de övriga,
blir fölet (förhoppningsvis då) ÄNNU större än
föräldrarna?