Ooops knapplån och knappstöld, jag har också frågor
Så det blir ungefär 6 månader var som är "fullbetalda"? Om man inte tar ut helgerna så blir det kanske 6,5 månader var? Visst brukar man spara lite av de 90 lägredagarna så att man har om de blir sjuka framöver?
Brukar folk få dagis efter ett år? anmäler de sig genast barnet är fött?
Måste exakta fördelningen bestämmas omedelbums eller kan tex mamman få ändra sig i 6 månaden och ta 7 månader om det visar sig att någonting krånglar lite.
Visst kunde man ta ut ngn vecka innan födelse också, varvid dagarna minskar?
Hur tidigt måste man anmäla att man tänker vara föräldraledig, vecka 20, vecka 30? 40? efter att barnet är fött?
ok evighetsmånga frågor, men jag begriper verkligen ingenting och mina vänner med barn vägrar helt enkelt svara, de säger bara att man gör som man vill, surt dessutom, helt obegripligt, tydligen känsligt. (försäkringskassan när man ringer dem säger detsamma och begriper inte vad man vill veta. De säger bara att jag får hela tiden utom pappadagarna, de vägrar förstå att han vill ha halva och det är det jag frågar om.) Jag har liksom svårt att tro att det är helt regelbefriat... (ush sorry där kom en månads surmulenhet ut och ansatte er)