en knöl under vänstra fram knä..???

S

__Sara__

hej, min vallack har en knöl under vänstra fram knä. är det någon som vet vad det kan va? vetrinären har vatt hos mig men hon vet inte vad det är, hon sa att vi skulle linda det varje kväll o badda det me kallt vatten. han skulle få vila i två veckor. men knölen växer i bland och bli mindre i bland. :confused: är jätte orolig... snälla någon som vet...? :cry:
kramar mejj

Sv: en knöl under vänstra fram knä..???

Jag vet inte hur knölen ser ut, men vår ena unghingst fick en liten knöl( vårt aktig) precis på karpalen, och den försvann inte, utan blev större/ mindre och började blöda när han gick emot saker....så vi lät operera bort den, han fick boxvila och efter nån månad kunde han gå med kompisen i hagen igen.
Vet. sa att det var s.k bindväv som uppstått då hingstarna bråkat med varandra, och när de leker så huggar de varandra i karpalen för att få ner varandra på knä....så det var helt enkelt ett sår som hade uppstått pga av bett från den andra hingsten.

Han är jätte fin nu på karpalen och den lär inte komma tillbaka.

Sen kan jag inte säga om detta är samma sak.

Sv: en knöl under vänstra fram knä..???

Då tycker jag att du ska byta Vet. och höra med en annan
Inte ska man rekomendera behandling när man inte vet vad det är + 2 v vila :eek:
Konsultera en annan Vet. så du får reda på vad det är med hästen.

Det är inte en gallknöl?

lycka till!

Liknande trådar

Katthälsa (Långt inlägg) Hej! Jag har en hankatt (okastrerad, ska kastreras imorgon) som är ca 9 månader. Han ska alltid vara med överallt och...
Svar
6
· Visningar
2 430
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag vet egentligen inte om jag borde skriva ner och posta det här men jag är verklige rådvill. Efter en turbulent vår med flera stora...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
8 328
Senast: Loons
·
Hästvård Hejsan! första gången här så vet inte riktigt hur det går till eller om jag gör rätt just nu. har kollat en del på det nya programmet...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
10 009
Senast: Jojo
·
J
Hästvård Mår inte bra alls just nu, känns som man är nere på botten och simmar..:cry: Min häst står i stallet med fång, som hon fick för ca 3...
2
Svar
20
· Visningar
2 267
Senast: JusticeGirl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar