En hemsk sida..

Sv: En hemsk sida..

Och att sedan påstå att det är olagligt att importera valpar för försäljning är ju rena lögner, vilket fick mej att avfärda sidan om oseriös. När man skriver sådana fundamentala fel på hemsidan har man uppenbarligen inte tillräckligt med kött på benen för att kunna avgöra om någonting är rätt eller fel.

Där har du tydligen fel. Citerar Jordbruksverkets hemsida:
"Det är inte tillåtet att importera hundvalpar i syfte att sälja dem vidare. "
Länk till citatet på Jbv's sida

Trist när kunniga människor så tvärsäkert sprider fel information!!

Senast ändrad av en moderator:

Importera utan tillstånd är det väl?
Men tillstånd får man väl importera hur många valpar man vill?

*noll koll*

*Noll koll* skriver du och det är det enda som är rätt i dina inlägg om detta. Läs på länken jag lämnade i förra inlägget. Jordbruksverket vet nog vad de talar om, det är de som ger tillstånden.

Orkar inte sitta o bläddra på deras sjukt uppbyggda sida just nu,
Men jag har iaf för mig att man kan ansöka om special tillstånd så man visst kan importera mer än två valpar om året och även för försäljning/vidare överlåtele/importör.

Välkommen till Bukefalos, och för att din vistelse här inne ska vara långlivad kanske du inte skulle vara så dryg.

Jag var vänlig och gjorde mig besväret att länka direkt till den sida där det står.

Liknande trådar

Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort. Har en 9 årig okastrerad Chihuahua tik. Hon har varit frisk förutom några småsaker under årens lopp. I...
Svar
0
· Visningar
499
Senast: cassina
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 537
Senast: Ragdoll
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 146
Senast: valpköpare
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 279
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka