Men exakt, med en miljon mer i kontant breddar man ju valmöjligheterna rejält.Håller med! Tre år går skitfort! Tänk vad nice ni kommer få det sen med nån miljon extra för nästa boende.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men exakt, med en miljon mer i kontant breddar man ju valmöjligheterna rejält.Håller med! Tre år går skitfort! Tänk vad nice ni kommer få det sen med nån miljon extra för nästa boende.
@Voeux Lycka till med hur det än blir framöver!
Jag struntar lite i hur det ser ut, faktiskt.
Den här trådens utveckling där ditt "privillegium" skrivs på näsan på dig?
För mig ser det ut som att dina trådar alltid körs in på att påpeka dina privilegier som att du aldrig reflekterar över dem. Tyckte ditt #127 var väldigt relevant.
Funderar fortfarande på din ursprungsfråga men tror vi är alldeles för olika för att jag ens ska kunna svara. Det enda "viktiga" för mig förutom att ha hjälpligt råd med hyran är ljust och ytor lätta att hålla rena. Jag har inte så stor möjlighet att välja och gör allt till ett hem i det lilla. Just nu bor jag dyrare än jag egentligen vill pga bostadslös annars när jag flyttade och njuter av en nyare o enl mig superfin lägenhet. Men är inställd på att behöva "byta ner" mig i känsla för att få lägre hyra och lite mer yta (nu sovalkovsetta) när jag stått tillräckligt länge i kö för att kunna byta. Får stå ut mer sämre ekonomi något år till tror jag.
Detta måste jag dock bemöta. Det var jag som pratade om privilegier och det var inte till @Voeux utan till @tornblomma, en kommentar till ett specifikt inlägg av henne. Så jag är inte skyldig till vilka spår Voeuxs trådar ”alltid körs in” på.För mig ser det ut som att dina trådar alltid körs in på att påpeka dina privilegier som att du aldrig reflekterar över dem. Tyckte ditt #127 var väldigt relevant.
Funderar fortfarande på din ursprungsfråga men tror vi är alldeles för olika för att jag ens ska kunna svara. Det enda "viktiga" för mig förutom att ha hjälpligt råd med hyran är ljust och ytor lätta att hålla rena. Jag har inte så stor möjlighet att välja och gör allt till ett hem i det lilla. Just nu bor jag dyrare än jag egentligen vill pga bostadslös annars när jag flyttade och njuter av en nyare o enl mig superfin lägenhet. Men är inställd på att behöva "byta ner" mig i känsla för att få lägre hyra och lite mer yta (nu sovalkovsetta) när jag stått tillräckligt länge i kö för att kunna byta. Får stå ut mer sämre ekonomi något år till tror jag.
Detta måste jag dock bemöta. Det var jag som pratade om privilegier och det var inte till @Voeux utan till @tornblomma, en kommentar till ett specifikt inlägg av henne. Så jag är inte skyldig till vilka spår Voeuxs trådar ”alltid körs in” på.
Ugh, det tycker jag är helt obegripligt jag också. Fast ingen hall alls är jobbigt också, man ska ju ha någonstans att hänga av sig påSamma här! Det är det värsta med vår lägenhet nu. 37 kvm med yttepytte sovrum, genomgångskök och en gigantisk hall Why? Samma kvm hade känts helt annorlunda om de öppnat upp.
Jag är bara så fascinerad över att boende har blivit en sådan helt otrolig statuspryl och konsumtionsindustri. Förr betraktades boendet som social rättighet men numera handlar allt om hur framgångsrik på pengar man är. Intressant tråd som verkligen belyser detta. Jag hade inte stått ut med mig själv om jag roffat åt mig en massa pengar på boende. Jag inser att jag är en udda fågel i ett samhälle där alla bara ska ha mer och mer pengar hela tiden på bekostnad av losers som får mindre o mindre. Jag tänker också att mina handlingar faktiskt betyder något, också.
Öh mitt inlägg ska inte tolkas så personligt. Du gör som du gör, jag skriver i allmänna och generella termer på en samhällsnivå. Du gör intressanta trådar, tycker jag.Nä, det tycker jag inte. Jag är faktiskt väldigt trött på att höra gliringar om mitt privilegium eller mitt aningens mer liberala synsätt i varenda tråd, nästan oavsett om den handlar om pepparkakor eller vädret. Jag vet om att jag aningens är mer liberal än många här inne, jag vet om att jag är privilegierad. Jag är väldigt privilegierad. Jag önskar att jag någon gång kunde få ta mig igenom en tråd utan att detta ska poängteras på ofta ganska otrevliga sätt. Det är helt okej att inte tycka som jag, det är helt okej att tycka att jag är en riktig kapitalist om man nu tycker det. Jag är bara väldigt trött på att höra om det.
Jag älskar att du inte är svartvit rakt igenom som många andra här är! Jag begriper faktiskt inte varför vissa här verkar bli så provocerade av dig. Du diskuterar alltid på en hög nivå, du håller tonen även när folk är direkt otrevliga och du ger intryck av att vara en genuint vänlig, smart och empatisk människa.Nä, det tycker jag inte. Jag är faktiskt väldigt trött på att höra gliringar om mitt privilegium eller mitt aningens mer liberala synsätt i varenda tråd, nästan oavsett om den handlar om pepparkakor eller vädret. Jag vet om att jag aningens är mer liberal än många här inne, jag vet om att jag är privilegierad. Jag är väldigt privilegierad. Jag önskar att jag någon gång kunde få ta mig igenom en tråd utan att detta ska poängteras på ofta ganska otrevliga sätt. Det är helt okej att inte tycka som jag, det är helt okej att tycka att jag är en riktig kapitalist om man nu tycker det. Jag är bara väldigt trött på att höra om det.
Öh mitt inlägg ska inte tolkas så personligt. Du gör som du gör, jag skriver i allmänna och generella termer på en samhällsnivå. Du gör intressanta trådar, tycker jag.
Jag älskar att du inte är svartvit rakt igenom som många andra här är! Jag begriper faktiskt inte varför vissa här verkar bli så provocerade av dig. Du diskuterar alltid på en hög nivå, du håller tonen även när folk är direkt otrevliga och du ger intryck av att vara en genuint vänlig, smart och empatisk människa.