En gång för alla

Sv: En gång för alla

Kommer det även att gälla seniorer som väljer att hoppa med väst?
Att de inte få ha snörning alltså.

Kommer det även att gälla seniorer som väljer att hoppa med väst?
Att de inte få ha snörning alltså.

Bra fråga! Undrar jag också då jag nyligen har köpt mig en Tipperary.

Undrar bara vem som kan svara på det???

//Alice

*knapp*

Var kommer detta med att västen inte får ha snörning ifrån? Hittar inte ett ord om det på SvRF:s hemsida...

ingen aning, den är svart med platar o har den lila beta märkningen, den högsta standarden med andra ord. Kostad 800 från början men har nu höjst till över 2k, undra varför :angel:

ingen aning, den är svart med platar o har den lila beta märkningen, den högsta standarden med andra ord. Kostad 800 från början men har nu höjst till över 2k, undra varför :angel:

Ja, det måste det vara för RS är den enda sköldpaddsvästen med Beta nivå 3 märkning :)

Vad har ni hört att det inte skulle vara godkänt med snörning i sidorna :confused: Jag ska köpa en RS, men om de inte är godkända för 2009 så måste jag ju ha en annan!

Ja, det måste det vara för RS är den enda sköldpaddsvästen med Beta nivå 3 märkning :)

Vad har ni hört att det inte skulle vara godkänt med snörning i sidorna :confused: Jag ska köpa en RS, men om de inte är godkända för 2009 så måste jag ju ha en annan!

Och jag undrar fortfarande var det ryktet kommer ifrån... Finns som sagt inte ett ord om det i TR.

Tycker det låter konstigt :confused: RC är både Beta 3 och klass 3 alltså av "Högsta säkerhet". Och hade snörningen haft nåt med säkerheten att göra tror jag ju inte den hade varit beta 3 :crazy: Så därför tror jag inte riktigt på det där med att den inte kommer vara godkänd..

Riders Company är godkänd 2008 men inte 2009 (såvida de ((tillverkarna)) ser till att få den beta-godkänd)

Åhh neeeej! :eek::cry:
*hoppas hoppas dom får den beta godkänd*

men altså alla har ju inte råd att köpa nya häller, om man kanse precis köpt en Riders Company, så ja tycker att den här regeln börjar kännas konstig...

de va inte menat mot dej föresten:angel:

Jag köpte en Riders Company i går och enligt försäljaren så är den godkänd. de hade inte många inne pga att tillverkaren hade stoppat produktionen i dec för att invänta alla regler. men nu var den godkänd och produktionen är igång.. så jag hoppas det stämmer. På ridsportförbundet står det klass 3, CE-märkning och EN13158, och det har den ju..:crazy:

Jag köpte en Riders Company i går och enligt försäljaren så är den godkänd. de hade inte många inne pga att tillverkaren hade stoppat produktionen i dec för att invänta alla regler. men nu var den godkänd och produktionen är igång.. så jag hoppas det stämmer. På ridsportförbundet står det klass 3, CE-märkning och EN13158, och det har den ju..:crazy:

Den har en klass 3 märkning ja och alltså kommer den ENDAST att vara godkänd under 2008, sedan krävs BETA 3 märkning och det har inte Riders company västen.
Jag har träffat på många ÅF som inte ens själva vet vad som gäller, helt vansinnigt anser jag!

Vad innebär godkändtyp på säkerhetsväst

I TR står godkänd typ. Är det samma sak som kat 3? Var någonstanns står det i så fall vad som innebär godkänd? Någon som vet?

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 574
Senast: Svartkatt
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 131
Senast: Bison
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 330
Senast: Lady_S
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
685
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka