En gång för alla

Mazarinen

Trådstartare
vilka säkerhetsvästar kommer vara godkända att använda i tävling -08?

är det endast race safen eller finns det flera?

ni som vet vilka märken som är godkända kan ni inte rada upp dom?

jag vill veta vilka av dom märkerna som ser ut som race safen som är godkända (t.ex. Dan rider. ah ni förstår vilken modell det är som gäller)

Sv: En gång för alla

Det är ju många fler än racesafe som är godkända, dock vet jag ingen "sköldpadsväst" förutom racesafe (som kommer vara godkänd då), och det var ju det du frågade efter. Oj, jag var nog inte till mycket nytta! :rofl: Skyller på att det är söndag... :angel:

hur räknas det igentligen är det upp till det året du fyller 18 eller är det till det året du fyller 19, har inte riktigt förstått det där.

Som jag då som fyller 19 i vår, måste jag tävla med säkerhets väst?

Det gäller för alla juniorer, junior är du hela det året som du fyller 18. som jag som fyller 18 år i april, måste ha säkerhetsväst hela -08. om du fyller 19 år i vår -08 så behöver du ej ha säkerhetsväst, för -08 kommer vara det första året då du är YR

Okej, så även dan ridern är godkänd? skulle vara lite skönt att slippa betal 2500 kr för en säkerhetsväst jag ska ha i ett år :angel:

Det gäller för alla juniorer, junior är du hela det året som du fyller 18. som jag som fyller 18 år i april, måste ha säkerhetsväst hela -08. om du fyller 19 år i vår -08 så behöver du ej ha säkerhetsväst, för -08 kommer vara det första året då du är YR

okej tack, då vet jag!

jag har köpt en dan rider och där jag köpte den, "maddes ridsport", hade madde pratat med nån på ridsportsförbundet och denne person hade lovat att den skulle vara godkänd iaf 2008. Men det har tydligen blivit diskussion om att det kanske inte ska vara godkänt med snörning i sidan from 2009

Okej, så även dan ridern är godkänd? skulle vara lite skönt att slippa betal 2500 kr för en säkerhetsväst jag ska ha i ett år :angel:

amen yes vad skönt :bump: det gör ingenting om det inte är gokänt med snörning i sidorna -09 för då är jag ändå inte junior längre :angel: :D

Jag fattar ingenting av detta så jag måste fråga:

Får jag använda min Tipperary 2008? Jag är 91:a alltså junior!

Ja det får du, men inte 2009, så då måste du köpa en annan väst (om inte regeln görs om under 2008).

*lånar tråd lite*

Altså vilka "sköldpadde västar" får man ha även 2009 ?

Vikla är bra och kan rekomenderas ?:p

JAG VILL INTE :(:(:(:(:(

Inga väl? Eller om det förbjuds med snörning i sidorna så finns det nog inga sköldpaddsvästar utan det :crazy:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 574
Senast: Svartkatt
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 130
Senast: Bison
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 330
Senast: Lady_S
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
685
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka