En enda maträtt

Farfars älgstek med gräddsås, potatis, kokta minimorötter och rödvinbärsgele. Jag är typ uppvuxen på det men idag är jag vegetarian. :p Skulle ändå välja det som enda rätt för resten av livet, finns inget godare i hela världen.

Det är en supersimpel spansk maträtt jag älskar. Är i princip ägg, ris och tomatsås. Man steker äggen så gulorna är lösa och goda, och så steker man riset i vitlök och lite annat gott. Och så äter man det med tomatsås. Tror originalreceptet i Kuba är med stekt banan också.

Räknas inte alls som finmat eller men jag älskar det SÅ mycket :D.
Jag får det med stekt matbanan hos bolivianer och utan banan hos spanjorer. Omväxling förnöjer.

Sallad (bestående av ”blad”, goda tomater (helst romanticatomater skurna i fjärdedelar), paprika, gurka, mycket avokado, sparris, matvete och kanske något mer som jag har glömt) med grillad lax och nobissås:love: Eller någon god svamppasta, helst med höstkantareller och svart trumpetsvamp:d

Liknande trådar

Mat Jag är nu i en relation där mitt ointresse för mat och matlagning börjar bli ett problem. Det är inte nytt för mig att vara i denna...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 294
Senast: Freazer
·
Tjatter Kvinnans list övergår som bekant inte sällan mannens förstånd. När en av mina vänner trodde, att jag inte skulle våga registrera...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 434
Senast: BornAgain
·
Kropp & Själ Jag har insett att min vårdcentral har fått sin chans nu och jag behöver byta. Min nuvarande vårdcentral gick jag till för att det var...
Svar
9
· Visningar
547
Senast: hundtant
·
Hemmet Mamma har ett par gjutjärnspannor som hon gillar att använda men har slutat att vilja använda dem sen de slutade sälja det bästa...
Svar
16
· Visningar
448
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka