SmultronTroll
Trådstartare
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hmm, jag har två hästar och en ( snart två förhoppningsvis) hund(ar) och jag tycker jag har helt lagom med sysselsättning i min vardag@AliceZeta Har bara bloggen här på Buke jag tänkt börja skriva i . Så där får man väl följa vardagen i såfall om man är intresserad.
Hörde med en väninna som själv har en cocker spaniel som kunde rekommendera en uppfödare . Sambon är med på tåget och så även barnen, får kolla sidan och kanske ringa ikväll, spännande .
Har ju ett tillräckligt händelserikt liv som det är så kan ju dela med mig av det också.
Fast breton är inte en spaniel, det är en stående fågelhund, mer åt setterhållet.En vän har en superfin breton! De verkar inte vara jättevanliga (och jag vet verkligen ingenting om spanieljakt) men vilka läckra hundar de verkar vara. Hon har också en hel cirkus med ungar och djur.
Den jagar och ställs ut.
Tänk bara på att inom många raser som är mer eller mindre delade på show- vs arbetslinjer så TROR många uppfödare av show/dpvarianten att de faktiskt är lika bra på jakt/bruks/vallning/whatever "om man bara tränar rätt och ger hunden en chans".@lady_vip Jadå, får söka lite extra noggrant bara, . Sambon får hänga med på ett hörn så får vi fråga uppfödaren
@hemlig Ja det skulle kunna vara ett alternativ, får titta runt lite sådär extra mycket nu när jag är ledig. . Ska försöka titta på Breton, spaniel och så labbe då .
Fast det går lättare än man tror. Vet flera fågelhundsägare med Breton, Vorsteh, Weimaraner som har frigående höns hemma och hundarna rör dem aldrig.En fågelhund tillsammans med höns och gäss kommer kräva en hel del träning oavsett så att hunden vet vilken typ av fågel som är okej och inte, speciellt om tanken är att barnen ska hantera hunden
En fågelhund tillsammans med höns och gäss kommer kräva en hel del träning oavsett så att hunden vet vilken typ av fågel som är okej och inte, speciellt om tanken är att barnen ska hantera hunden
Öh ah du skrev du ju precis själv JAKTTRÄNAD, och jag skev "det kommer krävas mycket träning"?Fast en (bra) jakttränad retriever struntar enligt min erfarenhet högaktningsfullt i fåglar som inte är döda
En otränad spaniel däremot tycker att allt som flyger/flaxar/fladdrar är superroligt.
Fast det går lättare än man tror. Vet flera fågelhundsägare med Breton, Vorsteh, Weimaraner som har frigående höns hemma och hundarna rör dem aldrig.
Jag kan avslöja att det brukar kosta ett par höns innan man kommer ditFast det går lättare än man tror. Vet flera fågelhundsägare med Breton, Vorsteh, Weimaraner som har frigående höns hemma och hundarna rör dem aldrig.
Fast en bra apporterande hund ska ju även kunna hämta skadeskjutna fåglar... Alltså måste de även vara intresserade av sådana som inte är döda... Däremot ha de tillräckligt mycket träning för att låta bli förbjudna fåglar.Fast en (bra) jakttränad retriever struntar enligt min erfarenhet högaktningsfullt i fåglar som inte är döda
En otränad spaniel däremot tycker att allt som flyger/flaxar/fladdrar är superroligt.