Emil i Lönneberga - Amerika Biljetten (ulvlek)

Nej inte jättekonstigt dock känns det som sagt som ett lätt gömställe för en ulv.

Dom jag hittar där är;
Snurrfian - poängterar först och är chockad.
Dentaku - kommer in och drar liknelse med mumintrollen.
Paddington - kommer långt efter och tycker att självklart är Sven författare men erkänner sen att hon inte ens visste vem Sven var när BSF röstade på honom.

Vi har lite att göra ikväll så lägger min röst för att inte råka missa dl.

MikaTela röstar på Dentaku
Vad är det som gör att du misstänker Dentaku mer än de andra två?

DL 1
16:37 Artline röstar på Mirtai
16:45 Jfrelin röstar på Ferrari
16:51 MikaTela röstar på Dentaku
20:15 Habina röstar på Snurrfian
20:49 cirkus röstar på Artline
20:53 Blacksmithfarm röstar på MikaTela
21:04 Ferrari röstar på Habina

Mirtai 1
Ferrari 1
Dentauk 1
Snurrfian 1
Artline 1
MikaTela 1
Habina 1

Därför hon glider in lägger en lätt liknelse.
Sen tar hon mitt påstående som att jag tycker det är konstigt att reagera på Sven när min åsikt snarare var tvärtom att det var lätt att gömma sig i dessa åsikter.

Snurris var först att reagera och visst var det skarpt men inget konstigt i sig.

Paddington tycker jag la för konstig kommentar för att kunna vara ulv!

Sen får man ju inte rösta på 3 st i samma dl så då måste man till slut välja en och nu föll det på Dentaku men det säger inte att jag har släppt de andra två än.
Ser att du svarar här på min tidigare fråga, Sorry, hade inte kommit så långt då.
Hur kan Paddingtons kommentar vara för konstig för att hon skulle kunna vara ulv? Jag ser dels inte riktigt vad som är konstigt med kommentaren och sen så tror jag nog att den kommentaren hade hon säkert kunnat skriva oavsett roll. Så det kändes snarare som en märklig kommentar av dig?

Jag har en känsla av att det är något skumt med Habina, hon lägger en väldigt lätt röst på snurrfian och det skulle inte förvåna mig om det var en alibiröst för sin kompis i lyan. Det hände visserligen något med Habina efter Paow... men såhär flyktig brukar hon inte vara.

fio röstar på Habina

Är här och läser igenom, svarar/kommenterar under tiden om jag reagerar på något.
Visserligen en OT-motivering men ändå en fundering varför Art röstar på den hon tror är får och inte den hon tror är ulv?!
tja nu är vi tillbaka till förra leken- tycker jag då :angel:- JAG röstade då på den enda jag kunde hitta som rimligt ond - utifrån vad som då skrivits- så varför ska man låta bli att rösta på den man tror är ond ? oavsett om det är får eller ulv + teorin kan man ju iaf följa? man kan ju tro att fåret är lättare att hitta än ulven ? ( besides så är det lättare för ulvar att misstänkliggöra andra goda - eller hur ?) eller så är det bara jag som tycker så ?

Skulle inte någon kunna vara snäll och lägga en helt genomtänkt och smart röst som jag kan följa med? Jag börjar bli lite lätt hysterisk över att lyckas rösta ut Emil eller någon annan viktig roll... :arghh: Jag vågar inte ens lita på mina egna tanker just nu... :crazy:

DL 1kl 21.30
21.11 fio röstar på Habina

Mirtai 1
Ferrari 1
Dentaku 1
Snurrfian 1
Artline 1
MikaTela 1
Habina 1

DL 1kl 21.30

Mirtai 1
Ferrari 1
Dentaku 1
Snurrfian 1
Artline 1
MikaTela 1
Habina 1

Och hur kommer det sig att du lite brutalt tog bort min röst kära Q?

Lite klipp och klistr från mig. Det här är ett gäng poster jag har reagerat på, både bsfs post och sen diskussionen med Q4e och Dentaku. Speciellt inlägge nfrån Dentaku och q om att man inte behöver fråga om man är i lyan får mig att se en svag, mycket svag godförklaring av både sig själv och q - eller så är det bara ett konstaterade per se.

Sen så Artlines röst på Mirtai - alltså det var ju en OT omröstning och om hon nu tror på Mirtai som får som följer ulv - varför röstade hon då inte på den eventuella ulven?

Ännu en teori som jag tycker är lite märklig iom att OT-röstningen igår inte hade någon praktisk betydelse mer än att få igång spelet. Teorin hade ju varit rätt okej om gårdagens röst hade haft någon betydelse, men nu känns den rätt så halmstråig

Här är en som letar gömställen för ulv i en omröstning som inte hade någon betydelse - jag fattar inte varför hon valde just Dentaku - inte ens med hennes förklaring fattar jag.

...
Jahapp, om jag hade läst hela leken innan jag svarat så hade jag ju sett att du redan tagit upp det :p

För mig är det tre som sticker ut hittills; Artline, MikaTela och Jfrelin. Jfrelin hade jag gärna sett mer från. MikaTelas motivering är skum men det är Artlines också och att börja ropa ulv redan DL1 känns skumt, särskilt när man som andra skrivit röstar på det som i så fall skulle vara fåret.

Dentaku röstar på Artline

DL 1 kl 21.30
21.19 Dentaku röstar på Artline

Mirtai 1
Ferrari 1
Dentauk 1
Snurrfian 1
Artline 2
MikaTela 1
Habina 2

tja nu är vi tillbaka till förra leken- tycker jag då :angel:- JAG röstade då på den enda jag kunde hitta som rimligt ond - utifrån vad som då skrivits- så varför ska man låta bli att rösta på den man tror är ond ? oavsett om det är får eller ulv + teorin kan man ju iaf följa? man kan ju tro att fåret är lättare att hitta än ulven ? ( besides så är det lättare för ulvar att misstänkliggöra andra goda - eller hur ?) eller så är det bara jag som tycker så ?
Jo, men jag menar i denna teori så har hon ju en person hon tror kan vara ulv, och en som kan vara får, och så röstar hon på den som kan vara får enligt teorin då? alltså det är ju helt klart bra att få ut ett får, så inget negativt med det, men jag reagerade på det i allafall.

Nu har jag läst igenom leken en gång från start till slut och vet inte om jag blev så mycket klokare.

Jag ser inte riktigt vad Cirkus reagerar på när det gäller Q/Dentaku, jag läser inte in samma sak där. Och ang indirekta godförklaringar well, det verkar skilja från lek till lek om det ska vara skumt eller inte....

När det gäller våra tre tidiga röster så tycker jag ingen av dem var särskilt stark men det hade heller inte hänt ngt riktigt i leken då heller när Jfrelin, Artline och MikaTela röstade. Sedan är ju även Habinas röst väldigt OT-baserad och inte särskilt byggd på vad som hänt i leken så här långt.

Flera än jag reagerar på MikaTela. Jag tycker hon skriver mycket som jag reagerar på och tycker är skumt och jag kan inte komma på varför och vad hon oavsett roll skulle ha att vinna på det. Skulle hon vara ond så skulle hon väl inte vilja outa sig och skulle hon vara god så skulle hon väl inte vilja dra blickarna till sig?

Men hon är den jag reagerar mest på idag så då får min röst hamna där

Paddington röstar på MikaTela

DL 1
21:11 fio röstar på Habina

Mirtai 1
Ferrari 1
Dentauk 1
Snurrfian 1
Artline 1
MikaTela 1
Habina 2

Alltså jag gillar verkligen inte att lägga andra röster i det här läget, men samtidigt, lägga ytterligare en udda röst skulle kunna innebära att jag åker i och med att Habina har röstat på mig med en rejäl OT motivering. När inte @LenaH är med och är ulv som lägger en otroligt lätt OT röst på mig så funderar jag på om Habina gör precis samma sak, hon började ju redan förra leken som ond... :cautious: Det är det som känns skummast för mig just nu. Snurrfian röstar på Habina

Men va sjutton, nu hade det ju ramlat in en massa andra röster under tiden.. Min röst får ligga kvar om det inte dyker upp någon mer uppenbar.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka