Emil i Lönneberga - Amerika Biljetten (ulvlek)

Försökt läsa ikapp lite nu.
Första spontana jag reagerar på är q4e.
Dels röstar hon på en utländsk författare som jag nog mer vill klassa som ungdomsförfattare än barnförfattare.
Dessutom upprör hon folk genom att tro att Sven var enbart illustratör.
Sen tycker jag det vore för mycket att outa sig om q4e vore ond därför väger mitt över att se mer på de som skrek kring Sven! Känns som att det kan vara ett lätt gömställe för en ulv.

OT
alltså ta detta på rätt sätt nu, men vilka forum hänger du på?? Jag har aldrig sett dig överhuvudtaget förrän nu :D

Eller har du bytt namn/nick?

Lite klipp och klistr från mig. Det här är ett gäng poster jag har reagerat på, både bsfs post och sen diskussionen med Q4e och Dentaku. Speciellt inlägge nfrån Dentaku och q om att man inte behöver fråga om man är i lyan får mig att se en svag, mycket svag godförklaring av både sig själv och q - eller så är det bara ett konstaterade per se.
För övrigt, @quarter4ever, har jag noterat att du kännts lite skum, med vissa av dina frågor;
Det känns på något vis som om du gräver efter saker att fråga om för sakens skull, mer än för att du faktiskt undrar allt du frågar.
Jag tycker att vissa av dina frågor är ... far fetched (vad tusan säger man på svenska??). Men jag vet inte om det beror på att du vill vara noggrann, eller om det är så att du vill få igång lite teoriande?
Jag noterar det som sagt, tillsvidare.

Min erfarenhet av q4e är i och för sig att hon brukar vara noggrann?

I ljuset av det skulle det kunna vara konstigt att hon röstade på en utländsk författare men jag lutar åt att det var ett ärligt misstag.

inte för mig heller, men tyckte att det kunde vara av värde att fler skulle veta hur det funkar ? Jag frågar faktiskt inte alltid bara för egen del utan även för att andra ska bli uppmärksamma på hur det är.
Hur många lekar har det inte varit när folk bara _" åhhh näää det hade jag inte tänkt på " osv osv, helt enkel bara mota olle i grind.

alltså det är klart att även jag ibland inte fattar allt , och inte bara ibland heller ;), men som sagt jag tycker att man får ta upp lite som kan verka "onödigt" för de flesta, tex kan ofta BSF fråga om saker jag inte alltid reflekterat över på just det viset, och det gäller för andra med f.ö.:)

Jag har visserligen spelat en hel del, men faktiskt har jag idag (!) 1 - års jubileum sedan jag deltog första gången- och jag kommer mycket väl ihåg hur det var när man verkligen inte fattade något allsO_o ( därmed inte sagt att jag gör det nu heller :cool: )

Som jag ser det har onda lyan alltid ett försprång jämfört med goda sidan just för att de är flera som kan dividera både om hur spelet ( och rollerna ) fungerar jämfört med de goda som nästan alltid är var och en är för sig själv- undantaget tvillingarna i denna leken tex, och sedermera siare , spioner som kan få info och kan dra slutsatser av det.

Som jag ser det kan det bara gagna goda sidan med frågor som klargör hur det är tänkt att fungera, sedan må det vara hänt att en och annan anser dem "onödiga"- men jag tror ( utan att veta) att ibland är det just de "onödiga frågorna " som gör att ffa nya / ovana spelare får grepp om vissa saker:)

Håller verkligen med. I lyan är det ju flera som kan påminna varandra om de olika rollerna och deras egenskaper och om det inte bara är nya spelare där så lär de inte vara i samma behov av att fråga saker som goda spelare som(frånsett tvillingarna) måste klara sig själva.

Jag är som sagt en högst förvirrad god som är glad över att eventuella frågetecken upptäcks och rätas ut på en gång.

Sen så Artlines röst på Mirtai - alltså det var ju en OT omröstning och om hon nu tror på Mirtai som får som följer ulv - varför röstade hon då inte på den eventuella ulven?

Måste rösta nu och även göra det ifrån mobilen :arghh:

Artline röstar på Mirtai

Hon lägger första andra rösten och gör så någon annan än Astrid leder!

Hon förtydligar också att hon håller med Dentaku. Ett svart får som följer en ulv?

Ännu en teori som jag tycker är lite märklig iom att OT-röstningen igår inte hade någon praktisk betydelse mer än att få igång spelet. Teorin hade ju varit rätt okej om gårdagens röst hade haft någon betydelse, men nu känns den rätt så halmstråig
Jag ska iväg på konsert strax och kommer vara bort vid DL. Måste därför slänga iväg min röst nu.

Jfrelin röstar på Ferrari för att hon försöker gömma sin röst på Astrid när det redan i princip var klart att Astrid skulle vinna. Typiskt ulvigt att hänga med och inte sticka ut eller lägga avgörande röst.

Här är en som letar gömställen för ulv i en omröstning som inte hade någon betydelse - jag fattar inte varför hon valde just Dentaku - inte ens med hennes förklaring fattar jag.
Nej inte jättekonstigt dock känns det som sagt som ett lätt gömställe för en ulv.

Dom jag hittar där är;
Snurrfian - poängterar först och är chockad.
Dentaku - kommer in och drar liknelse med mumintrollen.
Paddington - kommer långt efter och tycker att självklart är Sven författare men erkänner sen att hon inte ens visste vem Sven var när BSF röstade på honom.

Vi har lite att göra ikväll så lägger min röst för att inte råka missa dl.

MikaTela röstar på Dentaku

Därför hon glider in lägger en lätt liknelse.
Sen tar hon mitt påstående som att jag tycker det är konstigt att reagera på Sven när min åsikt snarare var tvärtom att det var lätt att gömma sig i dessa åsikter.

Snurris var först att reagera och visst var det skarpt men inget konstigt i sig.

Paddington tycker jag la för konstig kommentar för att kunna vara ulv!

Sen får man ju inte rösta på 3 st i samma dl så då måste man till slut välja en och nu föll det på Dentaku men det säger inte att jag har släppt de andra två än.

...

Äh fan, jag röstar nu jag med.

cirkus röstar på Artline

Jag tycker det var konstigt att hon inte röstade på den hon trodde var ulv utan på den som hon tror är får. On man har en-får-följer-ulvteori så röstar man väl ändå på den som man tror är ulv?

Blacksmithfarm röstar på MikaTela

För att hon valde en av tre kandidater att rösta på utan att motivera innan det ifrågasattes varför just den kandidaten valdes. De andra två ger hon ursäkter till.

Tillägger att cirkus röst på Artline har en helt ok teori, men varken den eller någon av de tidigare rösterna som lagts känns såpass bra/stark att jag är villig att följa.

DL 1
16:37 Artline röstar på Mirtai
16:45 Jfrelin röstar på Ferrari
16:51 MikaTela röstar på Dentaku
20:15 Habina röstar på Snurrfian
20:49 cirkus röstar på Artline
20:53 Blacksmithfarm röstar på MikaTela

Mirtai 1
Ferrari 1
Dentaku 1
Snurrfian 1
Artline 1
MikaTela 1

Sen så Artlines röst på Mirtai - alltså det var ju en OT omröstning och om hon nu tror på Mirtai som får som följer ulv - varför röstade hon då inte på den eventuella ulven?

...

Här är en som letar gömställen för ulv i en omröstning som inte hade någon betydelse - jag fattar inte varför hon valde just Dentaku - inte ens med hennes förklaring fattar jag.

Jag SKA inte vara paranoid - men om man leker med tanken att både Artline och MikaTela sitter i lyan är det inte dumt att plantera misstankar mot mig från två håll även om bara en röstar på mig.

Håller verkligen med. I lyan är det ju flera som kan påminna varandra om de olika rollerna och deras egenskaper och om det inte bara är nya spelare där så lär de inte vara i samma behov av att fråga saker som goda spelare som(frånsett tvillingarna) måste klara sig själva.

Jag är som sagt en högst förvirrad god som är glad över att eventuella frågetecken upptäcks och rätas ut på en gång.

Lite klipp och klistr från mig. Det här är ett gäng poster jag har reagerat på, både bsfs post och sen diskussionen med Q4e och Dentaku. Speciellt inlägge nfrån Dentaku och q om att man inte behöver fråga om man är i lyan får mig att se en svag, mycket svag godförklaring av både sig själv och q - eller så är det bara ett konstaterade per se.
hm jag försökte faktiskt ta upp det mycket neutralt just för att inte lägga några värderingar i om just JAG vore ond eller god
Jag har ingen som helst aning om vart @Dentaku står. men såklart att det står ut lite med henne godförklaring ( ja jag såg den också ) MEN hon har inte spelat sedan i somras så tja. jag kan tillskriva det "god som vill förklara sig "

hm jag försökte faktiskt ta upp det mycket neutralt just för att inte lägga några värderingar i om just JAG vore ond eller god
Jag har ingen som helst aning om vart @Dentaku står. men såklart att det står ut lite med henne godförklaring ( ja jag såg den också ) MEN hon har inte spelat sedan i somras så tja. jag kan tillskriva det "god som vill förklara sig "

Du får ta och lägga till "högst förvirrad"... :D

Ferrari röstar på Habina
För att hon hackar på Snurrfians stackars telefon som inte kan stava för fem öre. Sen så gör hon mig förvirrad till max när hon inte har en gul häst som profilbild och det känns som taktik för att vilseleda mig.

Måste rösta nu och även göra det ifrån mobilen :arghh:

Artline röstar på Mirtai

Hon lägger första andra rösten och gör så någon annan än Astrid leder!

Hon förtydligar också att hon håller med Dentaku. Ett svart får som följer en ulv?

Är här och läser igenom, svarar/kommenterar under tiden om jag reagerar på något.
Visserligen en OT-motivering men ändå en fundering varför Art röstar på den hon tror är får och inte den hon tror är ulv?!

Försökt läsa ikapp lite nu.
Första spontana jag reagerar på är q4e.
Dels röstar hon på en utländsk författare som jag nog mer vill klassa som ungdomsförfattare än barnförfattare.
Dessutom upprör hon folk genom att tro att Sven var enbart illustratör.
Sen tycker jag det vore för mycket att outa sig om q4e vore ond därför väger mitt över att se mer på de som skrek kring Sven! Känns som att det kan vara ett lätt gömställe för en ulv.
Här hänger jag inte riktigt med hur du menade. Vad är det som kan vara ett lätt gömställe för en ulv? Alltså du menar då de som påpekade för Q att Sven är en författare också eller?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka