Emil i Lönneberga - Amerika Biljetten (ulvlek)

tja nu är vi tillbaka till förra leken- tycker jag då :angel:- JAG röstade då på den enda jag kunde hitta som rimligt ond - utifrån vad som då skrivits- så varför ska man låta bli att rösta på den man tror är ond ? oavsett om det är får eller ulv + teorin kan man ju iaf följa? man kan ju tro att fåret är lättare att hitta än ulven ? ( besides så är det lättare för ulvar att misstänkliggöra andra goda - eller hur ?) eller så är det bara jag som tycker så ?

Fast då röstade du väl på en du trodde var får, men inte för att hon följde en ulv utan för att hon på något annat vis skulle visa sig som får. Rätt stor skillnad tycker jag mot att rösta på en som ev följer en ulv - då finns ju redan en möjlig ulv.

Jag brukar ju reagera när folk godförklarar sig själva och gör det den här gången också. @Dentaku har redan en röst och det från @MikaTela som jag redan tycker är skum så vet inte vad jag känner för det.

@Artline tycker jag lägger en skum röst på mig, som jag nämnt innan

Tror min röst får hamna där. Baserar det på att det känns skumt att välja just min röst som mest skum, varför inte en annan andraröst? Och som någon annan påpekade, (cirkus?) varför rösta på det misstänkta fåret och inte den misstänkta ulven? Som i så fall skulle vara Dentaku. Som jag ju misstänker på grund av godförklaring. Åh, bara snurrar in mig känner jag!

DL 1
16:37 Artline röstar på Mirtai
16:45 Jfrelin röstar på Ferrari
16:51 MikaTela röstar på Dentaku
20:15 Habina röstar på Snurrfian
20:49 cirkus röstar på Artline
20:53 Blacksmithfarm röstar på MikaTela
21:04 Ferrari röstar på Habina
21:11 fio röstar på Habina

Mirtai 1
Ferrari 1
Dentauk 1
Snurrfian 1
Artline 1
MikaTela 1
Habina 1
saknas det inte lite röster på denna? Åtminstone en på Artline och min på MikaTela?

Så skulle jag ju rösta också...

Mirtai röstar på Artline

För hennes motivering till röst innehåller en del brister, bla varför just min röst är den skummaste och varför hon röstar på fåret och inte ulven

DL 1 kl 21.30
21:19 Dentaku röstar på Artline
21:20 Paddington röstar på MikaTela
21:21 Snurrfian röstar på Habina
21:24 Mirtai röstar på Artline

Mirtai 1
Ferrari 1
Dentaku 1
Snurrfian 1
Artline 3
MikaTela 2
Habina 3

Jag måste iväg på jobbet strax (som vanligt :meh: ) och är hungriiiig :arghh:
Habinas röst känns helt klart OT-baserad och visserligen kan väl en ulv lägga en sådan röst också men jag vill nog ha lite mer att gå på här.
Reagerade på Artlines röst även om jag nog också ser lite OT i den eftersom hon behövde rösta tidigt.
Jfrelins motivering kommer jag inte ens ihåg :o
Den jag reagerade mest på är MikaTela. Hennes kommentar kring att Paddington skrev för konstigt för att vara ulv? Jag tycker att det var väldigt konstigt uttryckt och såg inte heller det konstiga i det Paddis skrev om den där författaren så hänger inte alls med här. Urvalet kring de tre hon reagerade på, och vilken hon skulle rösta på förstår jag inte heller tankarna kring.
bollen__ röstar på MikaTela

DL 1 kl 21.30
21:19 Dentaku röstar på Artline
21:20 Paddington röstar på MikaTela