EM i dressyr (i Gbg!)

Tänk så olika vi är själv sitter jag på Ullevi hela dagen idag och på söndag! Det är ju inte ofta vi har mästerskap i Sverige. Fast det är klart billigare att sitta hemma förstås :idea:. Har dock inte orkat gå tillbaka till Ullevi än ska proviantera lite inför kvällen så man slipper Ullevs dyra priser. Men ska dit innan första svenska start det är ju lämpligt nog paus innan Rose ska rida. Jag förstår inte varför det är 54 minuters uppehåll efter den franska ryttaren klockan 17.48? Det är ju inte konstigt att dressyren drar ut en halv evighet i tid.

Tänk så olika vi är själv sitter jag på Ullevi hela dagen idag och på söndag! Det är ju inte ofta vi har mästerskap i Sverige. Fast det är klart billigare att sitta hemma förstås :idea:. Har dock inte orkat gå tillbaka till Ullevi än ska proviantera lite inför kvällen så man slipper Ullevs dyra priser. Men ska dit innan första svenska start det är ju lämpligt nog paus innan Rose ska rida. Jag förstår inte varför det är 54 minuters uppehåll efter den franska ryttaren klockan 17.48? Det är ju inte konstigt att dressyren drar ut en halv evighet i tid.

Domarna behöver också få paus :)

Jag kollar hemifrån idag men ska till Ullevi fredag och lördag :bump: Jag tycker det är svinroligt att kolla live. Åker även och tittar på tävlingar i närheten med lite högre klasser.

Och jag älskar mästerskap på plats. Har varit på:

VM 90, all hopp och dressyr
EM 99 Hickstead hoppning
EM 01 Verden dressyr + unghäst VM
VM 06 Aachen, dressyr/Fälttävlan
VM 14 Normandie dressyr
EM 17 GBG dressyr :)

Sen har jag sett 2 VC finaler, den när Lussan vann och förra året i GBG.
Håller med dig. Sen att få hänga med hästfolk 24-7 är ju superhärligt. Hemma med barn och ointresserad man blir se liksom inte samma feeling.

Axis är med som ryttarens reservhäst. Han har vilat en längre tid på grund av ryttarens graviditet och förlossning så han är tydligen lite ur form.

Tack! Jag blev lite undrande när jag sett honom i någon hästförteckning men inte såg honom i startlistan.

Liknande trådar

• Låst
Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
60 61 62
Svar
1 227
· Visningar
88 365
Senast: lizan
·
Dressyr Imorgon börjar det! Svenska laget: Patrik/Touchdown Therese/Dante Malin/Valbonne😍😍😍 Johanna/Mazy Tror ni vi har någon chans till...
11 12 13
Svar
253
· Visningar
18 336
Senast: Roheryn
·
Dressyr Snart är det VM och lagen är presenterade! För Sverige rider: Patrik Kittel/Touchdown Juliette Ramel/Buriel Therese Nilshagen/Dante...
38 39 40
Svar
793
· Visningar
45 159
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar