EM-fotboll

Av någon anledning känns det inte lika sunkigt som om det var männen. Jag avskyr englands landslag och ffa deras (manliga) fans. Men tja, det här var faktiskt ok på något sätt.

Välförtjänt, England! Hade inte förväntat mig nåt annat egentligen, med tanke på hur Sveriges spel sett ut den här turneringen, men hade väl hoppats på att de skulle kunna steppa upp nåt snäpp i alla fall. Det här kändes lite mer som motsatsen. Försvaret var ju under all kritik.

Hoppas på att få se England - Frankrike i en final, det kan bli en riktigt rolig match!

Välförtjänt, England! Hade inte förväntat mig nåt annat egentligen, med tanke på hur Sveriges spel sett ut den här turneringen, men hade väl hoppats på att de skulle kunna steppa upp nåt snäpp i alla fall. Det här kändes lite mer som motsatsen. Försvaret var ju under all kritik.

Hoppas på att få se England - Frankrike i en final, det kan bli en riktigt rolig match!

Tycker fortfarande det var en delvis riktigt bra insats. England blev rejält konfunderade över Sveriges intensiva press första 20-25 minutrarna, där England hade svårt att spela sig längre fram än strax framför eget straffområde och blev av med bollen många gånger i riktigt dåliga lägen (sett från engelskt håll). Frustrationen hos flera engelska spelare var tydlig med handviftande och gapande åt lagkamrater. Kunde blivit en roligare match om Sverige där lyckats trycka in en boll. Tyvärr höll sedan vare sig precision i avsluten, ork, press, försvar eller målvakt för att skapa mer spänning än den där inledningen.

Så efter 90 minuter var det såklart välförtjänt av England.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Radiosportens sändningar i P4 är platsen för dig som vill följa alla under sommarens stora idrottsevenemang. Våra kommentatorer och...
Svar
0
· Visningar
158
Senast: Gunnar
·
Fritid Vet inte om det finns något mer intresse här men det finns ju några andra sport-trådar så jag tänkte att jag provar! Jag har alltid...
Svar
8
· Visningar
557
Senast: Gabby_Ossi
·
Kropp & Själ Nu när min hälsa hindrar mig från att vara lika fysiskt, samhälls och socialt aktiv som förr har jag insett en sak. En ny insikt. Min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 851
Senast: Inte_Ung
·
Samhälle Jag funderar på att åka till Arninge en söndag (från Nyköping), när jag åker dit tidigt på morgonen (7-8-tiden) så är nog trafiken rätt...
2
Svar
26
· Visningar
1 676
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror
  • Svensk politik nr 3